Aalton Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vi trenger ikke akkurat å diskutere det norske språk og henvise til ordbøker for å forsvare seg her Men ordet "Bikke" har jeg hørt flere ganger Mushi, det er sent nå, hva gjør du oppe? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg hoster også. Det er ikke noe gøy. Vondt i lungene når jeg røyker. Kanskje jeg har kols? 7234492[/snapback] Jeg og lurer på om jeg har KOLS. He he. Sikkert bare en sår hals forutsaket av en forkjølelse som kommer av kaldt og dårlig vær Hva er bikketid? 7234495[/snapback] Tid for å bikke? 7234497[/snapback] Jeg forbinder det med å "kubbe" Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Så klart har dere KOLS. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Mushi, det er sent nå, hva gjør du oppe? 7234509[/snapback] Jeg er for urolig i kropp og sinn til å sove enda Må få opp nikotin-nivået i kroppen betydelig høyere før jeg får roa meg ned tror jeg. Burde vel sovet. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 KOLS KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Blæch. Gidd itte våkenhet lengre. Tror nok ratt atte je ska ut og røke je. Så er'e boso. Endret 7. november 2006 av SnittLeif Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 KOLS KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt. 7234515[/snapback] Da er jo du i faresonen? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vel, sett opp alle de positive tingene med røyk, opp mot de negative tingene. KOLS kan jo være en fin ting å glede seg til, eller hur? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Gjesp Her er den geniale planen min for morgendagen: 02-04: Mye gøy på tv 04-06: Øve på prøve i eldre historie 06-07: Dysje osv. 08-15: Skole 15-17: Handle jakke, hente gitaren min. 17-06: Sove Når lages SO6 forresten? Begynner vel å nærme seg Endret 7. november 2006 av EvenT Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Da er jo du i faresonen? 7234520[/snapback] Ja jeg er en hjemmværende, storrøykende kattekvinne i 50-åra. Nå gjennomskuet du meg. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Da er jo du i faresonen? 7234520[/snapback] Ja jeg er en hjemmværende, storrøykende kattekvinne i 50-åra. Nå gjennomskuet du meg. 7234525[/snapback] I knew it! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Blabla 7234521[/snapback] Å er'e du mene med det som står nederst i signaturn din? Som innfødt Hamarsing tar jeg meg ikke det spor nær av det, men er interessert i å høre hva du egentlig mener. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 KOLS KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt. 7234515[/snapback] Ikke har noe spesielt tung pust. Jeg er bare 17. Har forkjølelse. Ikke noe opphost enda. Morgen hoste, men ingen slim. Ingen pipelyder i brystet, ikke som jeg har hørt. Har jeg KOLS? nope. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Mushi, det er sent nå, hva gjør du oppe? 7234509[/snapback] Jeg er for urolig i kropp og sinn til å sove enda Må få opp nikotin-nivået i kroppen betydelig høyere før jeg får roa meg ned tror jeg. Burde vel sovet. 7234513[/snapback] Bytt ut røyken med noe annet istedet! Ja, jeg vet jeg taler for døve ører Sitter selv i den nye leiligheten og slapper av foran datan er, men senga ser fristendes ut Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vel, sett opp alle de positive tingene med røyk, opp mot de negative tingene. 7234521[/snapback] + Digg + Drar damer + Øker kulhetsfaktoren + Skremmer vekk mygg og andre ekle krypdyr + Du får sitte alene på bussen + Du bruker ikke penga dine på dop - Du lukter svidd - Lever knøttlite kortere, men hvem teller? - Dårligere kondis, men ingen trener i dagens samfunn allikavel Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vel, sett opp alle de positive tingene med røyk, opp mot de negative tingene. 7234521[/snapback] + Digg + Drar damer + Øker kulhetsfaktoren + Skremmer vekk mygg og andre ekle krypdyr + Du får sitte alene på bussen + Du bruker ikke penga dine på dop - Du lukter svidd - Lever knøttlite kortere, men hvem teller? - Dårligere kondis, men ingen trener i dagens samfunn allikavel 7234534[/snapback] Tatovering gjør samme nytten Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tatovering gjør samme nytten 7234536[/snapback] Har masse arr, trenger ikke mer kluss. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tatovering gjør samme nytten 7234536[/snapback] Har masse arr, trenger ikke mer kluss. 7234540[/snapback] Har arr også, men tatoverte meg likevel. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Får ta det på ryggen, der er det ikke arr. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Får ta det på ryggen, der er det ikke arr. 7234544[/snapback] Jeg har arr i hodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg