Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hoster også. Det er ikke noe gøy. Vondt i lungene når jeg røyker.

 

Kanskje jeg har kols?

7234492[/snapback]

Jeg og lurer på om jeg har KOLS. :hmm: He he.

Sikkert bare en sår hals forutsaket av en forkjølelse som kommer av kaldt og dårlig vær

 

Hva er bikketid?

7234495[/snapback]

Tid for å bikke?

7234497[/snapback]

Jeg forbinder det med å "kubbe"

Lenke til kommentar

KOLS

 

KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt.
Lenke til kommentar
KOLS

 

KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt.

7234515[/snapback]

Da er jo du i faresonen?

Lenke til kommentar
KOLS

 

KOLS starter gjerne med tung pust og hoste hos 40-50 åringer som har røkt i mange år. Utløsende årsak er ofte en vanlig forkjølelse. Gulgrønt opphost er vanlig under forverring, ellers er morgenhoste med blankt slim typisk. Pipelyder i brystet er vanlig. Forverringer opptrer etterhvert flere ganger årlig og lungebetennelse er ikke uvanlig. Utenom forverring er pusten sjelden et problem fram til 50-60 års alder, annet enn ved større anstrengelser. Deretter begrenses aktiviteten i økende grad av tung pust. Ved avansert sykdom er pasienten tungpusten også i hvile. I endestadiet opptrer lungesvikt med kronisk surstoffmangel som kan gi konsentrasjonsvansker, svimmelhet, brystsmerter og etterhvert hjertesvikt.

7234515[/snapback]

Ikke har noe spesielt tung pust.

Jeg er bare 17.

Har forkjølelse.

Ikke noe opphost enda.

Morgen hoste, men ingen slim.

Ingen pipelyder i brystet, ikke som jeg har hørt.

:hmm: Har jeg KOLS? nope.

Lenke til kommentar
Mushi, det er sent nå, hva gjør du oppe?

7234509[/snapback]

Jeg er for urolig i kropp og sinn til å sove enda :p Må få opp nikotin-nivået i kroppen betydelig høyere før jeg får roa meg ned tror jeg.

 

Burde vel sovet.

7234513[/snapback]

 

Bytt ut røyken med noe annet istedet! Ja, jeg vet jeg taler for døve ører :p

 

Sitter selv i den nye leiligheten og slapper av foran datan er, men senga ser fristendes ut :)

Lenke til kommentar
Vel, sett opp alle de positive tingene med røyk, opp mot de negative tingene.

7234521[/snapback]

+ Digg

+ Drar damer

+ Øker kulhetsfaktoren

+ Skremmer vekk mygg og andre ekle krypdyr

+ Du får sitte alene på bussen

+ Du bruker ikke penga dine på dop

 

- Du lukter svidd

- Lever knøttlite kortere, men hvem teller? :p

- Dårligere kondis, men ingen trener i dagens samfunn allikavel

Lenke til kommentar
Vel, sett opp alle de positive tingene med røyk, opp mot de negative tingene.

7234521[/snapback]

+ Digg

+ Drar damer

+ Øker kulhetsfaktoren

+ Skremmer vekk mygg og andre ekle krypdyr

+ Du får sitte alene på bussen

+ Du bruker ikke penga dine på dop

 

- Du lukter svidd

- Lever knøttlite kortere, men hvem teller? :p

- Dårligere kondis, men ingen trener i dagens samfunn allikavel

7234534[/snapback]

Tatovering gjør samme nytten :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...