Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja så jævlig. Selvmord er ikke egoistisk. Har man det så sykt vondt inni seg å virkelig ikke klarer mere, hav skal man her i verden da? Man sitter alltids igjen med minnene.

7163617[/snapback]

Helsenorge er ikke akkurat optimalt for psykisk syke. Får man ikke den hjelpen man trenger, eller det ikke fungerer, synes jeg man skal kunne ende det som man selv vil.

Lenke til kommentar
En dør, "smertefritt", våkner aldri igjen.. Mens folk rundt lider og sørger over denne personen, kanskje noen uker, år, eller for alltid

synes du ikke at det er egoistisk?

7163624[/snapback]

Mere som: For alltid, ivertfal foreldrene. Man burde tenke på hva man gjør før man tar livet sitt.

Lenke til kommentar
Ja så jævlig. Selvmord er ikke egoistisk. Har man det så sykt vondt inni seg å virkelig ikke klarer mere, hav skal man her i verden da? Man sitter alltids igjen med minnene.

7163617[/snapback]

synes jeg man skal kunne endre det som man selv vil.

7163628[/snapback]

fix

Folk er vant at andre skal ordne opp for dem, og rydder bak dem.. Hva med å brette opp ermene og forandre selv!

Lenke til kommentar
Så man skal leve vidre i et helvette fordi andre komemr til å synes det er trist? Neh, tror ike det. Det er ditt liv å du gjør som du vil med det. Tror nok at dere som sier at selvmord er egoistisk aldri har vært VIRKELIG deprimert og trist. Den følelsen er ubeskrivelig, det kan jeg love.

7163640[/snapback]

qft.

Selvmord er en siste utvei. Når alt annet er prøvd.

Lenke til kommentar
En dør, "smertefritt", våkner aldri igjen.. Mens folk rundt lider og sørger over denne personen, kanskje noen uker, år, eller for alltid

7163624[/snapback]

Hva om personen har det jævelig vondt?

Tenker du bare på deg selv?

7163633[/snapback]

Hva er bedre? At en lider, eller 100 personer rundt lider?

Lenke til kommentar
Så man skal leve vidre i et helvette fordi andre komemr til å synes det er trist? Neh, tror ike det. Det er ditt liv å du gjør som du vil med det. Tror nok at dere som sier at selvmord er egoistisk aldri har vært VIRKELIG deprimert og trist. Den følelsen er ubeskrivelig, det kan jeg love.

7163640[/snapback]

qft.

Selvmord er en siste utvei. Når alt annet er prøvd.

7163649[/snapback]

Korrekt.

FOX: tviler på at de andre vil lide like mye som det du gjør mens du er i live hvis det er så ille at du tar ditt eget liv. Dessuten, 100 er vel et litt høyt tall? :)

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Jeg har vært deppa og trist før og er ikke egoistisk, men selvmord? Nei.

7163648[/snapback]

Har du vært plaget med mareritt, overgrep whatever og ikke klarer å gjøre annet enn selvdestruktive ting, ingenting hjelper deg, du er psykotisk, takler ikke noenting, hater degselv etc.

Sånt er ikke lett å leve med over mange mange år. Hjernen tar livet av en og terroriserer deg konstant..

Lenke til kommentar

7163655[/snapback]

Du skal vel ikke gå rundt å tenke på at hvis du gjør det og det, så kommer noen andre til å mislike det. Hvis du er så nede at selvmord er det neste alternativet, så får det bli opp til hver og en om de vil ta det steget, og la de nærmeste sitte igjen med minnene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

7163624[/snapback]

Hva om personen har det jævelig vondt?

Tenker du bare på deg selv?

7163633[/snapback]

7163655[/snapback]

Ett umulig valg, men hver og en av oss vet hva som er best for en selv, utifra ståstedet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...