Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Neppe jeg er delvis enig med deg.. Synes at det er meningløst å hjelpe dem når vårt land har blitt verre enn det landet en gang var..

Jeg sier bare "Fiks eget land før du hjelper andre land!"

7153495[/snapback]

Nettopp.

Å da må dere ikke komme til meg å si at 1 person ikke kan gjøre forskjell. Men det kan han i et annet land.

VI HAR ALLE ET ANSVAR FOR VÅRT EGET LAND. Vi betaler skatt som bare det for å få et godt land. Å om en ikke utgjør store brøkdelen, så er det med til å betale i hele potta.

7153502[/snapback]

Vi har faktisk alle et ansvar ovenfor mennesker i alle land. Skatten jeg (og andre betaler) mener jeg faktisk at er nok. Politikerne får finne ut av hvordan man best skal bruke det for å få bukt med probleme i landet vårt. Det finnes faktisk kompetente politikere i dette landet, mennesker som faktisk kan bruke pengene (som de har) til de rette tingene. Derfor er det viktigere å hjelpe de som verken har kompetente politikere (hjelpeorganisasjonsledelsen tar seg av den jobben) eller de økonomiske ressursene (den delen tar jeg og de andre ikke-ego/etnosentriske ungdommene i landet vårt seg av.)

Sist tirsdag, altså for en uke siden? Jeg fikk vite det sist torsdag, og skaffet meg enkelt jobb.

Jeg har ikke sagt at jeg skal bli fulltids veldedighetsarbeider. Jeg betaler 300,-, som er det som blir bedt om. Dette skaffer jeg på enklest mulig måte. Hvis du mener at man er nødt til å slite ræva av seg for OD, hvis ikke er man en hykler, er du bare teit. Det er ikke hvor mye jeg faktisk arbeider som teller, men hvor mye penger jeg tjener. Jeg tjener det som kreves av meg, ikke mer.

Vi skal ikke slutte å gi bistand fordi vi har gitt nok. Det vi gjør hjelper faktisk! Skolene som ble bygget i Marokko (eller var det Algerie?) for 40 år siden er fortsatt i bruk, og har vært det i 40 år! Hvis ikke det å ha skoler har hjulpet Algerisk ungdom, så vet ikke jeg.

7153497[/snapback]

Nei, jeg mener tirsdag for to dager siden. Stikk innom samfunnkategorien så kan lese om hvordan situsjonen på skolen vår har vært.

For all del, vi kan gi så mye penger vi orker, men vi trenger mer enn skoler som er i bruk etter førti år. Snart skal vi vel gi penger så de blir pussa opp, men svi selv sitter i nedslitte skoler, med muggsopp og tidenes dårligste inneklima.

7153510[/snapback]

Nei, for siden vi gav penger til å bygge skolene for 40 år siden, har de nå lært seg å pusse opp skolene selv.

Herr Brun vi skaper ungdommer med framtid, men skaper vi også terrorister med utdannelse? Et spørsmål som jeg har lurt på veldig lenge

7153503[/snapback]

Det er ikke noe som heter en terrorist med utdannelse.

7153511[/snapback]

Nemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns vi i Norge snart bør få tilbakemelding om hvordan pengene våre blir brukt, og hvordan det går der de brukes!

7153479[/snapback]

Jeg vet ikke med redd barna, leger uten grenser osv., men OD gir tilbakenmelding. Hvis du hadde fulgt med i Internasjonal Uke forrige uke (og dette var lagt opp rett) ville du fått det med deg. Det fikk i alle fall vi på vår skole.

7153519[/snapback]

Vi hadde internasjonal dag for to dager siden. OD på denne skolen har gjort så sugen jobb at rektor kom med halen mellom beina og beklaget seg.

7153532[/snapback]

Vel, da beklager jeg. Det kan ikke jeg gjøre noe med. Da er det OD-komiteen på din skole som er inkompetente. Litt trist, egentlig.

Lenke til kommentar
Vi hadde internasjonal dag for to dager siden. OD på denne skolen har gjort så sugen jobb at rektor kom med halen mellom beina og beklaget seg.

7153532[/snapback]

Åssen kan noe være dårlig i norge ? Vi er jo nordmenn!

7153535[/snapback]

Du har gått tom for argumenter, så du bare latterliggjør deg selv? Ta deg en bolle, Neppe.

Lenke til kommentar
Haha, for en evig meningsløs diskusjon vi har.

7153541[/snapback]

Du er jammen en god en du. Vil du at vi skal holde oss til "hva skal du ha til middag"-diskusjoner?

Dette er jo interessant og lærerikt.

7153555[/snapback]

Jeg har gidd opp denne tråden for lenge siden.

Diskusjonen er god, men den kommer aldri noen vei. Litt sånn som stortinget.

Lenke til kommentar
Tomat-Ulf jo.. Før hadde terrorister ikke så mange muligheter å spionere i mange steder, nå har de pga utdannelse.. Feks flypilot

7153529[/snapback]

Men generelt sett har ikke ungdommen der utdannelse og dermed bruker de mer tid på å lære å hate de rike som driter i de.

7153540[/snapback]

Har du fulgt med det som skjer i verden i siste?

Det er flere og flere terrorister som har god bakgrunn (utdannelse feks) For si det sånt, det har blitt mange tårn´er i sjakk i siste. Enn det er med bønder

Lenke til kommentar
Har du fulgt med det som skjer i verden i siste?

Det er flere og flere terrorister som har god bakgrunn (utdannelse feks) For si det sånt, det har blitt mange tårn´er i sjakk i siste. Enn det er med bønder

7153561[/snapback]

Men hvordan utdannelse har de fått?

De lærer at man skal ta igjen, og det er det som gjør de til terrorister.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...