Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Haha Herr Brun, barndommen min har ikke akkurat vært en evig lang blomstereng den eller. Men ja jeg har det godt fordi jeg har jobba for det. Jeg er så langt ifra egoistisk som man får det. Om man skal tenke på at man kan ikke gjøre noe for Norge, men mye for et annet land. Så kan vi vel bare gi faan i å betale skatt da ? Siden det er en så liten brøkdel at det ikke har noe å si ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble lurt med i Kirkens Nødhjelp :p

Kom ei søt jente bort til meg og smilte og plutselig hadde jeg skrevet under på å betale 120 spenn i måneden til et eller annet og fått et kyss på kinnet.

Sprøtt :p

Og sånn ellers så gjør jeg vel som Neppe og gir penger til bøssebærere som kommer på døra uten at jeg har snøring på hva det går til, fordi jeg ikke orker å sette meg inn i det.

Jeg skylder på bøssebærere og folk med dådyrøyne og sånne smeltende smil for at jeg per dags dato er blakk sånn at jeg ikke kan betale gjelda mi, telefonregningene mine og div. andre regninger.

Lenke til kommentar
Hvis hele verden tenkte bare på seg selv, så ble plutselig Norge til et U-land (Nord-Korea brukte oss til prøvesprengning av sine nye ubåt-monterte atombomber eller noe lignende), så ville dere sannsynligvis tenkt annerledes. De som har det godt bør hjelpe de som har de mindre godt, både for sin egen del og for de andres.

7153437[/snapback]

DEN dagen det skjer, er det så forbanna mange land på denne kloden har med å stille opp. Det finnes omtrent ikke høyt nok tall på hvor mye penger vi har sendt nedover til U-Landene. Vi har hjulpet dem med å utstyr til jordbruk, vi har bygd brønner, vi har sendt bistand på bistand. Men går det noe bedre? nei det gjør nemlig ikke det.

Og du selv som betaler deg fri på skolen så du skal få ligge hjemme i senga med kjæresten din? Hvor er din samvittighet. Viss du syns OD er så jævla bra, burde du ha stilt opp skikkelig.

Jeg vet pengene går til en god sak, og utdanning er kjempeviktig når det kommer til å få U-land på rett kjør. Men til dere informasjon fikk jeg ikke vite hva pengene gikk til før sist tirsdag, og da er det for sent. Da får barna i Nepal greie seg uten min hjelp.

7153470[/snapback]

Sist tirsdag, altså for en uke siden? Jeg fikk vite det sist torsdag, og skaffet meg enkelt jobb.

Jeg har ikke sagt at jeg skal bli fulltids veldedighetsarbeider. Jeg betaler 300,-, som er det som blir bedt om. Dette skaffer jeg på enklest mulig måte. Hvis du mener at man er nødt til å slite ræva av seg for OD, hvis ikke er man en hykler, er du bare teit. Det er ikke hvor mye jeg faktisk arbeider som teller, men hvor mye penger jeg tjener. Jeg tjener det som kreves av meg, ikke mer.

Vi skal ikke slutte å gi bistand fordi vi har gitt nok. Det vi gjør hjelper faktisk! Skolene som ble bygget i Marokko (eller var det Algerie?) for 40 år siden er fortsatt i bruk, og har vært det i 40 år! Hvis ikke det å ha skoler har hjulpet Algerisk ungdom, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Neppe jeg er delvis enig med deg.. Synes at det er meningløst å hjelpe dem når vårt land har blitt verre enn det landet en gang var..

Jeg sier bare "Fiks eget land før du hjelper andre land!"

7153495[/snapback]

Nettopp.

Å da må dere ikke komme til meg å si at 1 person ikke kan gjøre forskjell. Men det kan han i et annet land.

VI HAR ALLE ET ANSVAR FOR VÅRT EGET LAND. Vi betaler skatt som bare det for å få et godt land. Å om en ikke utgjør store brøkdelen, så er det med til å betale i hele potta.

Lenke til kommentar
Haha Herr Brun, barndommen min har ikke akkurat vært en evig lang blomstereng den eller. Men ja jeg har det godt fordi jeg har jobba for det. Jeg er så langt ifra egoistisk som man får det. Om man skal tenke på at man kan ikke gjøre noe for Norge, men mye for et annet land. Så kan vi vel bare gi faan i å betale skatt da ? Siden det er en så liten brøkdel at det ikke har noe å si ?

7153484[/snapback]

Å for guds skyld Neppe.

Du har jobbet for det, og det hjalp. Samme har jeg. Poenget er at vi gir Nepalesisk ungdom (og ungdom over hele verden) MULIGHET til å jobbe for et bedre liv gjennom OD. Skjønner du ikke det? Uten mulighet til å gå på skolen kan de faktisk ikke gjøre så jævlig mye.

Og man skal ikke gi faen i å betale skatt, da det er skatten (blant andre) som sørger for at vi i Norge faktisk har det så godt som vi har det. Og jeg vil ikke påstå at nesten 50% i offentlige avgifter er en LITEN brøkdel...

Lenke til kommentar
Sist tirsdag, altså for en uke siden? Jeg fikk vite det sist torsdag, og skaffet meg enkelt jobb.

Jeg har ikke sagt at jeg skal bli fulltids veldedighetsarbeider. Jeg betaler 300,-, som er det som blir bedt om. Dette skaffer jeg på enklest mulig måte. Hvis du mener at man er nødt til å slite ræva av seg for OD, hvis ikke er man en hykler, er du bare teit. Det er ikke hvor mye jeg faktisk arbeider som teller, men hvor mye penger jeg tjener. Jeg tjener det som kreves av meg, ikke mer.

Vi skal ikke slutte å gi bistand fordi vi har gitt nok. Det vi gjør hjelper faktisk! Skolene som ble bygget i Marokko (eller var det Algerie?) for 40 år siden er fortsatt i bruk, og har vært det i 40 år! Hvis ikke det å ha skoler har hjulpet Algerisk ungdom, så vet ikke jeg.

7153497[/snapback]

Nei, jeg mener tirsdag for to dager siden. Stikk innom samfunnkategorien så kan lese om hvordan situsjonen på skolen vår har vært.

For all del, vi kan gi så mye penger vi orker, men vi trenger mer enn skoler som er i bruk etter førti år. Snart skal vi vel gi penger så de blir pussa opp, men svi selv sitter i nedslitte skoler, med muggsopp og tidenes dårligste inneklima.

Lenke til kommentar
Jeg syns vi i Norge snart bør få tilbakemelding om hvordan pengene våre blir brukt, og hvordan det går der de brukes!

7153479[/snapback]

Jeg vet ikke med redd barna, leger uten grenser osv., men OD gir tilbakenmelding. Hvis du hadde fulgt med i Internasjonal Uke forrige uke (og dette var lagt opp rett) ville du fått det med deg. Det fikk i alle fall vi på vår skole.

Lenke til kommentar
Jeg syns vi i Norge snart bør få tilbakemelding om hvordan pengene våre blir brukt, og hvordan det går der de brukes!

7153479[/snapback]

Jeg vet ikke med redd barna, leger uten grenser osv., men OD gir tilbakenmelding. Hvis du hadde fulgt med i Internasjonal Uke forrige uke (og dette var lagt opp rett) ville du fått det med deg. Det fikk i alle fall vi på vår skole.

7153519[/snapback]

Vi hadde internasjonal dag for to dager siden. OD på denne skolen har gjort så sugen jobb at rektor kom med halen mellom beina og beklaget seg.

Lenke til kommentar
Tomat-Ulf jo.. Før hadde terrorister ikke så mange muligheter å spionere i mange steder, nå har de pga utdannelse.. Feks flypilot

7153529[/snapback]

Men generelt sett har ikke ungdommen der utdannelse og dermed bruker de mer tid på å lære å hate de rike som driter i de. Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...