Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Tragisk... Hvor er alle sammen? Er folket her fyllesjuke, dratt for å se på 17. Mai -tog eller hva? Jeg skal gå på tur for så å grille på terrassen i dag jeg, gidder ikke stresse med tog og slikt. Selv om det jo er en fin tradisjon, men da må jeg til Stokke og ingen kan kjøre meg, sykkelen er punktert og ikke går jeg 8 kilometer i dress heller. Dessuten er det så lenge å vente før toget går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil så flott sitére brukeren Lille frk Tussi fra et annet forum:

Synes det er helt ok og hyggelig at andre feirer, men jeg har personlig aldri likt å feire 17. mai. Hvis jeg har jeg mulighet for det, blir jeg hjemme og ser på toget fra vinduet (toget går praktisk talt nesten gjennom hagen vår) før jeg spiser med familien og eventuelt drar til en venninne. Jeg har litt samme syn som Lily, at jeg er ikke spesielt begistret for nasjonalisme og ser mer på meg selv som en verdensboer heller enn nordmann.

Jeg er glad for at jeg bor i Norge, men jeg er ikke spesielt stolt over å være norsk.

Alle får gjøre det det de vil ut av dagen og ha det hyggelig!

Lenke til kommentar
Tragisk... Hvor er alle sammen? Er folket her fyllesjuke, dratt for å se på 17. Mai -tog eller hva? Jeg skal gå på tur for så å grille på terrassen i dag jeg, gidder ikke stresse med tog og slikt. Selv om det jo er en fin tradisjon, men da må jeg til Stokke og ingen kan kjøre meg, sykkelen er punktert og ikke går jeg 8 kilometer i dress heller. Dessuten er det så lenge å vente før toget går.

6118978[/snapback]

Folk sover.

Selv stod jeg opp for 15 min siden. Skal slappe av en stund før jeg tar på dressen og drar ned til en kamerat. Derfra stikker vi inn i Trondheim sentrum og feirer sammen med resten av byens befolkning. Etterpå stikker vi tilbake til nevnte kamerat og griller.

Lenke til kommentar

Flotte ord. Nå er jeg riktignok stolt av å være norsk også da. Men skjønner konseptet og er litt slik jeg føler det.

En ting; er det nesten bare jeg som skriver slik/slikt i stedet for sånn/sånt? Har et inntrykk av at sånn/sånt er mye mer brukt.

Sove nå? Når la de seg da? Jeg kan legge meg klokka 01:00 jeg (som jeg gjorde i går eller i dag da for de som må pirke) og stå opp 08:00 sover stort sett ikke mer enn 7 timer normalt, så jeg kan vel kalle meg en syvsover :p

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Sove nå? Når la de seg da? Jeg kan legge meg klokka 01:00 jeg (som jeg gjorde i går eller i dag da for de som må pirke) og stå opp 08:00 sover stort sett ikke mer enn 7 timer normalt, så jeg kan vel kalle meg en syvsover :p

6118993[/snapback]

Mange som trenger mer søvn enn det ja. Det var også en del som var ute i går og de la seg nok noe senere enn det jeg gjorde. Selv sovnet jeg 02:45 og våknet 08:15.

Lenke til kommentar

Oi du sover jo mindre enn meg da...

Har nå foretatt en liten undersøkelse ved hjelp av den enkle søkefunksjonen.

Testresultatene til slikt/sånt og slik/sånn

OT-baren / Hele forumet

6517 / 92411 - slikt

7148 / 66045 - sånt

15836 / 312873 - slik

21627 / 180987 - sånn

Konklusjon: Ordene slik/slikt er de ordene som er mest utbredt totalt sett. Mens i Ot-baren er det ordene sånt/sånn som brukes, men slik/slikt er også mye brukt. Så konklusjonen får vel være at man bruker et mye mer formelt og fint språk utenfor OT-baren.

Lenke til kommentar
Da fikk vi nyte en spennende undersøkelse i dag også. Kjempeflott! :D

6119017[/snapback]

Jeg vet.. Jeg undersøkte noe i går også faktisk. Regner ut hvor mange poster det er per emne i de forskjellige kategoriene som ligger i "Spillforum - for de mest omdiskuterte".

Jeg kan legge ut resultatene fra den om du vil :wee:

Lenke til kommentar

Ok, here comes!

Resultatene for antall poster per emne i de forskjellige kategorien under Spillforum - for de mest omdiskuterte spillene.

Battlefield: 13,09

Counter-Strike: 12,94

Far Cry: 11,33

Grand Theft Auto: 12,17

Guild Wars: 15,00

Half-Life: 16,64

Star Wars: 12,23

The Elder Scrolls: 14,39

Total War -serien: 16,79

World of Warcraft: 18,73

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar