Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For ikke å stryke i gym igjen?

Evt. for å for en gangs skyld få en karakter bedre enn 2 i drittfaget?

Har jo den hyggelige historien med gymkarakteren min fra GK...

Du ligger og vipper mellom 3 og 4. Du er nærmere 4 enn 3, men vi vet begge to at du ikke er annet enn en 3er og alltid vil være det, derfor gir jeg deg 3, selv om du har gjort en god nok innsats til å fortjene 4.

Ferdig med den saken.

Jeg orka ikke klage en gang.

7133285[/snapback]

Så du har en virkelig sjuk lærer ja.

Jeg hadde ei sånn i 8. klasse. En dag så klikka det for meg, jeg knakk pulten i to å kalte henne for ei gammel forpult jævla grisefitte. Så gikk jeg å spilte basket. Jeg ble utvist en dag, men etter det var a aldri drittsekk mer.

Hu var ei skikkelig drittkjerring. Jeg husker hu endevendte hele klasserommet da en telefon ringte og ingen sa hvem det var. Hu tømte vel sekken min 3 ganger, og den trejde gangen ble et mobildeksel jeg hadde knekt. Da var det like før jeg gikk bort å måkte til a, men en kompis holdt meg igjen. Long story short; til slutt så endte hun opp med et nervøst sammenbrudd og fikk sparken. (Det skal nevnes at jeg var en 1. klasses fjortiss det året, med et skikkelig temperemang)

Jeg veit ikke om du har like stort temperemang som meg, men du kan jo ikke bare la det gå som det er nå.

Lenke til kommentar
Sier du naa at USA ikke er veldig religiost? Det er nok noen som er som oss her, men de fleste her har en form for religios tro.

7133363[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvor i USA du er/har vært, men jeg tviler på at du har intervjuet alle sammen.

7133381[/snapback]

Nei, jeg har selvsagt ikke gjort det. Men etter aa ha bodd her i tre maaneder, vil jeg si at jeg har faatt et lite inntrykk om hvordan landet er.

Lenke til kommentar
Det er ikke aa dumme meg ut naar jeg sier at USA er religiost. Det er noe alle vet, og jeg er 100 % sikker paa at Bismarck er like religiost som alle andre steder, men ikke mer.

7133322[/snapback]

Du må gjerne være 100% sikker, men det gjør det ikke 100% riktig. Les litt om kvalitativ vs kvantitativ forskning, så vil du innse at det du sier er basert på det samme som de fleste rasistiske meninger stammer fra; rykter og dårlige erfaringer.

7133347[/snapback]

Sier du naa at USA ikke er veldig religiost? Det er nok noen som er som oss her, men de fleste her har en form for religios tro.

7133363[/snapback]

Det jeg sier er at setningen "Bismarck er akkurat som alle andre byer og steder i USA. Religiost!" er feil. Det er mange mennesker i mange byer som er kristne, men du kan ikke kalle en by "hvit" fordi 40% er hvit, 35% er svart og 25% er meksikansk, og på samme måte kan man ikke kalle hvert sted i USA for religiøst fordi et flertall av mennesker er religiøse. Det samme gjelder disse reglene som gjelder for samfunnet ditt; disse gjelder sikkert for flere steder, men det er langt ifra alle som har lignende.

Sannheten er at festene i USA er ikke tammere enn de i Norge, det er bare at noen steder er det begrenset hva en kan gjøre. Dette har igjen med valgfriheten de skryter av; du kan velge akkurat det samfunnet du ønsker. Du fikk selvfølgelig ikke velge, som er kjipt, men jeg skulle tro at folk gjennom massemediene hadde forstått at det ikke er noe som er typisk USA, da det er alt for mange forskjellige mennesker, kulturer, tanker og idéer som er der borte. USA er en samling av alle land i verden, og det er både positivt og negativt.

Nei, jeg har selvsagt ikke gjort det. Men etter aa ha bodd her i tre maaneder, vil jeg si at jeg har faatt et lite inntrykk om hvordan landet er.

7133397[/snapback]

Nok en gang: 300 millioner mennesker, og på 90 dager har du forstått hvordan landet er? Forestill deg 90 dager i Las Vegas, Hollywood, Baton Rouge, et lukket kristent samfunn, en ranch i Texas, det italienske kvartalet i New York, det meksikanske i San Diego og til slutt i penthouse-leiligheten til Donald Trump. Tror du noen av opplevelsene ville gitt deg det samme inntrykket?

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Det jeg sier er at setningen "Bismarck er akkurat som alle andre byer og steder i USA. Religiost!" er feil. Det er mange mennesker i mange byer som er kristne, men du kan ikke kalle en by "hvit" fordi 40% er hvit, 35% er svart og 25% er meksikansk, og på samme måte kan man ikke kalle hvert sted i USA for religiøst fordi et flertall av mennesker er religiøse. Det samme gjelder disse reglene som gjelder for samfunnet ditt; disse gjelder sikkert for flere steder, men det er langt ifra alle som har lignende.

Sannheten er at festene i USA er ikke tammere enn de i Norge, det er bare at noen steder er det begrenset hva en kan gjøre. Dette har igjen med valgfriheten de skryter av; du kan velge akkurat det samfunnet du ønsker. Du fikk selvfølgelig ikke velge, som er kjipt, men jeg skulle tro at folk gjennom massemediene hadde forstått at det ikke er noe som er typisk USA, da det er alt for mange forskjellige mennesker, kulturer, tanker og idéer som er der borte. USA er en samling av alle land i verden, og det er både positivt og negativt.

7133406[/snapback]

Det jeg sier er at USA er mer religiost enn Norge, noe de fleste er klar over.

Nei, festene er ikke tammere enn i Norge. Faktisk mer villere, for aa vaere aerlig. Bruken av dop er mye hoyere her enn i Norge. Men det jeg sier er at du staar ovenfor en fare med aa bli arrestert vis du blir tatt paa en fest.

Du blir faktisk arrestert hvis du setter en fot innom en bar og du er under 21 aar.

Lenke til kommentar
Så du har en virkelig sjuk lærer ja.

Jeg hadde ei sånn i 8. klasse. En dag så klikka det for meg, jeg knakk pulten i to å kalte henne for ei gammel forpult jævla grisefitte. Så gikk jeg å spilte basket. Jeg ble utvist en dag, men etter det var a aldri drittsekk mer.

Hu var ei skikkelig drittkjerring. Jeg husker hu endevendte hele klasserommet da en telefon ringte og ingen sa hvem det var. Hu tømte vel sekken min 3 ganger, og den trejde gangen ble et mobildeksel jeg hadde knekt. Da var det like før jeg gikk bort å måkte til a, men en kompis holdt meg igjen. Long story short; til slutt så endte hun opp med et nervøst sammenbrudd og fikk sparken. (Det skal nevnes at jeg var en 1. klasses fjortiss det året, med et skikkelig temperemang)

Jeg veit ikke om du har like stort temperemang som meg, men du kan jo ikke bare la det gå som det er nå.

7133389[/snapback]

Nei, temperamentet mitt er heller fraværende.

Det blusser fort opp, men roer seg ganske kjapt.

Stort sett.

Nå og da er det igjen i lang tid, og da er alt jeg ønsker å slå løs på alt og alle med balltre og bare slå og slå og slå og slå.

Hittil har det bare gått utover trær, snømenn, puter og et bilvrak.

Oooh, og en PC :p

Lenke til kommentar

Det jeg sier er at USA er mer religiost enn Norge, noe de fleste er klar over.

Nei, festene er ikke tammere enn i Norge. Faktisk mer villere, for aa vaere aerlig. Bruken av dop er mye hoyere her enn i Norge. Men det jeg sier er at du staar ovenfor en fare med aa bli arrestert vis du blir tatt paa en fest.

Du blir faktisk arrestert hvis du setter en fot innom en bar og du er under 21 aar.

7133437[/snapback]

Blir man arrestert hvis man setter en fot innom en bar og en er under 18 her i Norge? Jeg vet at dette ikke er tilfellet overalt i USA, så når du sier her; mener du byen din? Personlig kjenner jeg flere ungdommer i USA, og det er ikke få som har vært innom en bar uten å være 21.

Lenke til kommentar
Blir man arrestert hvis man setter en fot innom en bar og en er under 18 her i Norge? Jeg vet at dette ikke er tilfellet overalt i USA, så når du sier her; mener du byen din? Personlig kjenner jeg flere ungdommer i USA, og det er ikke få som har vært innom en bar uten å være 21.

7133515[/snapback]

Jeg skal ikke uttale meg for resten av landet siden statene har forskjellige regler ang dette. Men i alle fall i North Dakota saa ja, du kan bli arrestert og faa en bot hvis du er under 21 aar og gaar igjennom en bar eller gaar innom et sted der de selger drikke.

Jeg skal ikke uttale meg for resten av landet som sagt, men jeg vet det er ulovlig for en 18 aaring aa drikke alkohol i USA, og det er mer alvorlig enn om en 15 aaring drakk i Norge.

Hvem satte på pause?

Laereren min som maate laere klassen hvordan man printer fra en datamaskin.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Ja, det gjør jeg. :ph34r:

7133989[/snapback]

Merkelig hvordan Norge forandrer seg fra at man er litt utafor om man tar borgerlig (eller humanistisk som det heter nå) fra til at det reises spørsmål om religion om man tar kristelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...