Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luchy: Behandle han som en helt vanlig person. Etter hva jeg har hørt, og snakket med døve mennesker, så vil de ikke være spesielle, eller kanskje de vil det, men de vil ikke høre hver gang noen får vite at de er døv: "går det bra?" "unnskyld for at jeg sa blablabla". noen syns det er gøy, andre ikke.

Ihvertfall slik jeg har oppfattet det.

Ja, jeg har en stemor som er døv, og hun kjenner tilfeldigvis Fox, eller ihvertfall fatter'n til Fox.

Jeg kan tegnspråk, er litt gøy. ^^

Lenke til kommentar
Vil hun virkelig at du skal gi fra deg hunden for at dere skal kunne bo sammen?  :(

7129388[/snapback]

Jeg føler det slik, men kanskje jeg missforstår henne. Vi har i den senere tid hatt store kommunikasjonsproblemer og jeg vet ikke engang hva jeg skal si og ikke si til henne. Jeg vet bare at jeg kun har følt slik jeg gjør for henne kun en gang i livet.

Jeg bare tom, tom, tom og i bunnløs sorg :(

Lenke til kommentar

PatrickM ikke helt sånt.. Jeg selv er døv, og så? Det er poenget mitt, jeg synes synd på de som har diabetes (bare et eksempel) Er det ikke litt ironisk?

Om gud spør meg "Hva velger du, bli døv eller få diabetes" da velger jeg døv uten å tenke meg om..

Lenke til kommentar
Jeg føler det slik, men kanskje jeg missforstår henne. Vi har i den senere tid hatt store kommunikasjonsproblemer og jeg vet ikke engang hva jeg skal si og ikke si til henne. Jeg vet bare at jeg kun har følt slik jeg gjør for henne kun en gang i livet.

7129416[/snapback]

Kanskje sette deg ned i morgen og snakke med kjæresten din? Fortelle henne hvor viktig både hun og Kåre er for deg og få klart opp i hva det er hun prøver å hinte til.

Lenke til kommentar
PatrickM ikke helt sånt..  Jeg selv er døv, og så?  Det er poenget mitt, jeg synes synd på de som har diabetes (bare et eksempel) Er det ikke litt ironisk?

Om gud spør meg "Hva velger du, bli døv eller få diabetes" da velger jeg døv uten å tenke meg om..

7129429[/snapback]

hmm, det var et valg jeg ville valgt motsatt =) Og jeg tror de fleste jeg kjenner villa valgt det samme. Men nå har jeg jo litt erfaring, og ting er ikke så mystifisert!

Lenke til kommentar
PatrickM ikke helt sånt..  Jeg selv er døv, og så?  Det er poenget mitt, jeg synes synd på de som har diabetes (bare et eksempel) Er det ikke litt ironisk?

7129429[/snapback]

Jeg vet det, men for oss som ikke er døve, så har vi en slags trang til å syns synd på de som er "satt tilbake" eller mangler en sans, og mange kan sysn det er plagsomt.

Men for all del, jeg har opplevd mye og døve mennesker er ikke annerledes, det er bare det at de har en annen måte å kommunisere på. De lever helt normale liv, ihvertfall de fleste.

Lenke til kommentar
Du har ikke skrevet det der? hva med hjemmesiden din? den har du lagd sjølv eller?

7129386[/snapback]

Jeg har ikke skrevet det, hjemmesiden min har jeg laget selv.

Men det er ikke jeg som har registrert brukeren "Datasmurf" der... :/

En fyr snubla innom gjesteboka mi og fortalte meg om det.

Lurte på om det var meg...

Jeg ble mildt sagt sjokka.

Aldri vært borti det før.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tegnspråk er kanskje litt komplisert i starten, men ganske lett å lære seg.

Merk at det tar mange år å lære seg å snakke flytende tegnspråk og lære seg "alt". Pappa har holdt på i 4,5år nå, og enda har han mye igjen å lære.

7129436[/snapback]

Mye bedre å ha diabetes, tenk alt du går glipp av uten hørselen ...

*selv om det bare var et eksempel

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

7129416[/snapback]

Kanskje sette deg ned i morgen og snakke med kjæresten din? Fortelle henne hvor viktig både hun og Kåre er for deg og få klart opp i hva det er hun prøver å hinte til.

7129444[/snapback]

Har forøkt å gjøre det hele helgen.

Her er det rimelig berg-og-dalbane. I det ene øyeblikket kan jeg tenke "fuck it" i det andre er jeg bare fra meg av sorg...

Klarer ikke kommunisere, og jeg må lære henne å kjenne på nytt. Vet ikke hvorfor jeg tok dette opp her i SO. Hadde bare behov for å lette litt på følelsene her og nå....

Lenke til kommentar
De lever helt normale liv, ihvertfall de fleste.

7129455[/snapback]

Stemmer det, det gjelder også dere hørende.. Ikke sant? :)

Jeg vet det, men for oss som ikke er døve, så har vi en slags trang til å syns synd på de som er "satt tilbake" eller mangler en sans, og mange kan sysn det er plagsomt.

7129455[/snapback]

Ja, men vi er ikke noe bedre sjølv.. Av og til peker vi på hørende og ler av dem, eller synes synd på dem..

Forresten det ang med tegnspråk.. Det tar tid å lære tegnspråk, om du vil lære fort.. Da må du komme inn døvemiljø, og heng der i minst et år.. Men "100% utdannet" kan dere aldri bli

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Har forøkt å gjøre det hele helgen.

Her er det rimelig berg-og-dalbane. I det ene øyeblikket kan jeg tenke "fuck it" i det andre er jeg bare fra meg av sorg...

Klarer ikke kommunisere, og jeg må lære henne å kjenne på nytt. Vet ikke hvorfor jeg tok dette opp her i SO. Hadde bare behov for å lette litt på følelsene her og nå....

7129476[/snapback]

Tror dette er noe du må bestemme selv og tenke godt igjennom. Bra du er villig til å prøve å snakke om det i værtfall :) Å lette på trykket er alltid bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...