Demantios Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det er det jeg sier det... Lenge leve IT-(u)ansvarlige =) 6106143[/snapback] skolens dataeksperter er kjempeflinke. i 10kl, tok jeg print screen av bakgrunnen, la det inn i paint og skrev "your system is infected by w32.blaster" og la det som bakgrunn igjen. Han som var IT-ansvarlig på skolen satt i flere dager og funderte på hvordan han skulle fikse det. Til slutt formaterte han hele dataen Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 konge haha.. så eid.. Men historien er uansett klassisk, har skjedd med alle omtrent Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 IT-ansvarlige på skoler er vel også blandt få som må sloss mot hundrevis av unger som gjør alt de kan for å ødelegge. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 IT-ansvarlige på skoler er vel også blandt få som må sloss mot hundrevis av unger som gjør alt de kan for å ødelegge. 6106177[/snapback] Ja, de gjør en formidabel jobb som de får alt for lite kreditt for. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 IT-ansvarlige på skoler er vel også blandt få som må sloss mot hundrevis av unger som gjør alt de kan for å ødelegge. 6106177[/snapback] Ja, de gjør en formidabel jobb som de får alt for lite kreditt for. 6106185[/snapback] de har bare godt av det. han som var på skolen jeg gikk på installerte et program, såkalt "moonscape protection" som gjorde at alt ble formatert ved omstart. Det gikk noen timer vi prøvde å knekket passordet til det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 de har bare godt av det. han som var på skolen jeg gikk på installerte et program, såkalt "moonscape protection" som gjorde at alt ble formatert ved omstart. Det gikk noen timer vi prøvde å knekket passordet til det. 6106214[/snapback] Ærlig talt så har de ikke bare godt av det. Dere får gratis internet, maskiner til dere dispossisjon, hvorfor skal man da drive å ødelegge for noen som konstant prøver å gjøre noe godt? Nei vet du hva, de fortjener det ikke, de fortjener at (beklager at jeg sier dette..) men dritunger som prøver ALT for å bruke Pc'en slik som de vil. Bruk pc'en til det den skal, og ikke sitt å driv fanskap på maskinene. For hver pc som blir herpet, desto mere tid må kommunen bruke på å ha folk som konstat oppdaterer pc'ene så vanlige elever ikke må rydde opp etter rotet som dere lager og dermed så blir ikke prioriteringer som nye pc'er kjøpt og nytt utstyr. Så dere har dere selv å takke når dere holder på slik! Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 IT-ansvarlige på skoler er vel også blandt få som må sloss mot hundrevis av unger som gjør alt de kan for å ødelegge. 6106177[/snapback] Ja, de gjør en formidabel jobb som de får alt for lite kreditt for. 6106185[/snapback] de har bare godt av det. han som var på skolen jeg gikk på installerte et program, såkalt "moonscape protection" som gjorde at alt ble formatert ved omstart. Det gikk noen timer vi prøvde å knekket passordet til det. 6106214[/snapback] Det programmet er da vel bare praktisk? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Det programmet er da vel bare praktisk? 6106247[/snapback] Ikke for folk tror at de eier skolen sine pc'er. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Synes hærverk osv er dust å gjøre på skolens dataer, men at adminfolkene ikke burde sitte og overvåke oss og lukke internettvinduene om vi gjør noe annet. De gjorde det en gang, og en i klassen åpnet word for å skrive dritt til de. Da skrudde de av dataen hans. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det å finne ut at du har tvers igjennom ond vikar kan ødelegge dagen ganske mye. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Synes hærverk osv er dust å gjøre på skolens dataer, men at adminfolkene ikke burde sitte og overvåke oss og lukke internettvinduene om vi gjør noe annet. De gjorde det en gang, og en i klassen åpnet word for å skrive dritt til de. Da skrudde de av dataen hans. 6106280[/snapback] lol,eid :!: Men de kan vel da ikke sitte å overvåke dere hele tida?! Det er jo bare teit Bare rampeunger på skolen din eller? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 de har bare godt av det. han som var på skolen jeg gikk på installerte et program, såkalt "moonscape protection" som gjorde at alt ble formatert ved omstart. Det gikk noen timer vi prøvde å knekket passordet til det. 6106214[/snapback] Det er en grunn til at skolen dn suger. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det programmet er da vel bare praktisk? 6106247[/snapback] Ikke for folk tror at de eier skolen sine pc'er. 6106267[/snapback] det er vel kjekt å kunne installere programmer på skolens dataer uten at de forsvinner. Da vi hadde lyd i musikk på ungdomskolen måtte vi installere ejay hver eneste time. mistet 15min. av hver time pga det. Går jo utover læringen og. btw. har aldri gjort noe som har "ødelagt" en skoledata, ikke noe som har gjort den tregere eller noe sånnt heller Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 det er vel kjekt å kunne installere programmer på skolens dataer uten at de forsvinner. Da vi hadde lyd i musikk på ungdomskolen måtte vi installere ejay hver eneste time. mistet 15min. av hver time pga det. Går jo utover læringen og.6106165[/snapback] Er det å bedrive "pøbel" måten å gå da? Nei, du går til systemansvarlig på skolen og snakker med vedkommende om akkurat dette problemet og så kanskje de gir deg/dere en tillgang slik at dere kan få benyttet den programvaren dere skal. btw. har aldri gjort noe som har "ødelagt" en skoledata, ikke noe som har gjort den tregere eller noe sånnt heller 6106331[/snapback] Men du kaster bort tiden til de som jobber der med å gjøre som f.eks dette: skolens dataeksperter er kjempeflinke. i 10kl, tok jeg print screen av bakgrunnen, la det inn i paint og skrev "your system is infected by w32.blaster" og la det som bakgrunn igjen. Han som var IT-ansvarlig på skolen satt i flere dager og funderte på hvordan han skulle fikse det. Til slutt formaterte han hele dataen 6106165[/snapback] Og det resultere bare i dårligere tilbud når det gjelder pc'er på skolen. Man ødelegger bare for dere selv. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hm. Ikke alt er hærverk. Vi har ikke engang Firefox eller Opera, men når vi har webdesign lager de uansett sidene i GoLive, noe som automatisk tilsier at funksjonalitet allerede har gått til helvete. Selv skulle jeg gjerne hatt et alternativ til nettleser når jeg skal jobbe med nettstedet mitt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Da er man ferdig med forberedelse til heldags i elektronikk i morgen! (nesten da ;P) Bare å begynne forberedelsen til tannlegetimen 12.30 istedet :S Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Diskusjoner hvorvidt it-ansvarlige på skolene er flinke eller ei, hvilke rettigheter de har o.l. har vi hatt hundreogørten av på dette forumet allerede, men til syvende og sist synes jeg at det er synd på de. Alltid en eller annen kjepphøy über1337-bruker som tror han/hun vet hvordan alt i hele verden fungerer, snakker binært i friminuttene og ser igjennom to colaglassbunner som skal ødelegge maskiner. Litt uskyldig moro er greit, men ungdomsskolen jeg gikk på hadde akkurat kjøpt inn 20 nye maskiner, hvor en eller annen jævel gikk bak og flytta på 110/220V-jumperen slik at når alle elevene slo på maskinene sa det *pang* og sort røyk sto til værs... Dette medførte at samtlige PC'er ble ødelagt, brannalarmen gikk og sprinkleranlegget slo seg på. - Hvis en da skal begynne å regne litt (grovt sett): 20 PC'er á 6500kr/stk 20 skjermer á 500kr/stk 2 HP-laserskrivere á 2500kr/stk 1 brannutrykking á 5000kr = 150.000 kroner på grunn av _en_ person. Dere kan jo selv tenke dere hva konsekvensene ble, både for det stakkars vedkommende og for dataparken ellers på skolen. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Gratulerer! Hvor lenge i forveien viste du når du skulle ha fagprøve? Jeg har meldt ønske om fagprøve i begynnelsen av Juli, men fylkeskommunen har ikke meldt meg opp hos prøvenemda enda 6105947[/snapback] Takk. Vi søkte i Februar om å få den i uke 19, så det gikk ganske bra. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Er så heldig at IT-folka på skolen våre er flinke! De viser forståelse, og er imøtekommende osv. Tror det har noe med at de er av den yngre garde.. På uskolen var IT-gubben kanskje 60 år, kunne bare finsk.. og løp rundt med en formaterings-cd og formaterte alt som kunne formateres.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg