Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at mange har problemer med å godta et kompliment. Men når du skal gi et kompliment til deg selv, f.eks om utseende, blir det verre. Da vil du mest sansynelig virke kritisk på deg selv, på en negativ måte. Eller tar jeg feil?

7024703[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke om du tar feil... Det er hvertfall litt interessant. Jeg føler det i alle fall sånn at jeg ikke kan ta på meg kreditten for hvordan jeg er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplimenter har en tendens til å være urealistiske, og da blir man skeptisk. Får man et kompliment som er noe annet enn "du har nydelige øyne" eller "du er seriøst den peneste jenten jeg har noengang sett" så er det lettere å ta imot. Komplimenter skal være personlige, det du sier skal helst ikke kunne sies til enhver.

7024708[/snapback]

 

Vel da har jeg et godt eksempel.

 

Jeg skrev en norskstil, artikkel for å være presis.

 

Kommentaren lød følger.

Første halvdel er meget tilfredstillende og du drøfter godt, men i siste halvdel har du mange ufullstendige setninger og er uklar og du skriver deg ned til en firer.

 

Jeg har aldri fått bedre en tre/fire og plutselig skriver jeg deler av en stil til femmer.

 

Hvordan tror du jeg tok det? Positivt eller negativt.

Lenke til kommentar
Komplimenter har en tendens til å være urealistiske, og da blir man skeptisk. Får man et kompliment som er noe annet enn "du har nydelige øyne" eller "du er seriøst den peneste jenten jeg har noengang sett" så er det lettere å ta imot. Komplimenter skal være personlige, det du sier skal helst ikke kunne sies til enhver.

7024708[/snapback]

 

Vel da har jeg et godt eksempel.

 

Jeg skrev en norskstil, artikkel for å være presis.

 

Kommentaren lød følger.

Første halvdel er meget tilfredstillende og du drøfter godt, men i siste halvdel har du mange ufullstendige setninger og er uklar og du skriver deg ned til en firer.

 

Jeg har aldri fått bedre en tre/fire og plutselig skriver jeg deler av en stil til femmer.

 

Hvordan tror du jeg tok det? Positivt eller negativt.

7024714[/snapback]

 

 

Jeg tror du tok det positivt, og ble glad. Men skjønte ikke helt sammenhengen.

Lenke til kommentar
Hvordan tror du jeg tok det? Positivt eller negativt.

7024714[/snapback]

Jeg hadde tatt det mye bedre enn "Stefan er en snill og grei gutt", som jeg har fått høre av lærere siden jeg var 6.

7024721[/snapback]

 

Kjenner igjen den. Spesielt på ungdomsskolen. Som var veldig irriterende da karakterer

var nytt og spennende.

Lenke til kommentar
Utseende kan vel også deles i to. Man har det (unike) man er født med, som man ikke kan endre så veldig mye på (du har jo plastisk kirurgi da). Og du har fedme, kviser, hår osv. Som du mer eller mindre kan gjøre noe med.

7024715[/snapback]

 

Ja og jeg vet hvor kjipt det kan føles med kviser osv.. Men det er vel i hovedsak i forhold til andre mennesker? Jeg hadde hvertfall ikke tatt på meg dekkstift på kvisene mine hvis jeg satt hjemme alene.

Lenke til kommentar
Jeg tror du tok det positivt, og ble glad. Men skjønte ikke helt sammenhengen.

7024719[/snapback]

 

Kanskje jeg sporet litt av i forhold til Steffys innlegg men jeg har vel et poeng har jeg ikke?

7024720[/snapback]

 

 

Jo det har du nok. Forklar meg det en gang til da. Jeg fikk det ikke helt med meg.

Lenke til kommentar
Ja og jeg vet hvor kjipt det kan føles med kviser osv.. Men det er vel i hovedsak i forhold til andre mennesker? Jeg hadde hvertfall ikke tatt på meg dekkstift på kvisene mine hvis jeg satt hjemme alene.

Jeg tror det har mye med hvordan man liker å se ut, eller hvordan man ønsker å se ut. Ikke nødvendigvis foran andre mennesker, men foran speilet. Akkurat nå har jeg på meg fire fingerringer, og det er ikke mest fordi andre skal synes de er kule, men at jeg synes det :)

Lenke til kommentar
Ja og jeg vet hvor kjipt det kan føles med kviser osv.. Men det er vel i hovedsak i forhold til andre mennesker? Jeg hadde hvertfall ikke tatt på meg dekkstift på kvisene mine hvis jeg satt hjemme alene.

Jeg tror det har mye med hvordan man liker å se ut, eller hvordan man ønsker å se ut. Ikke nødvendigvis foran andre mennesker, men foran speilet. Akkurat nå har jeg på meg fire fingerringer, og det er ikke mest fordi andre skal synes de er kule, men at jeg synes det :)

7024728[/snapback]

 

 

Ja, det er fint å føle det bra med utseende sitt. Men du stasher aldri utseende ditt for andre?

Lenke til kommentar
Ja, det er fint å føle det bra med utseende sitt. Men du stasher aldri utseende ditt for andre?

Det kommer litt ann på. Jeg gjør det jo når jeg f.eks skal til bursdag, begravelse eller bryllup og sånne anledninger. Jeg bruker ikke akkurat sminke, men jeg dusjer og barberer meg som en tilfeldig annen mann/gutt. Hvis du hadde spurt om jeg vedlikeholder kroppen min, hadde jeg svart ja. Og jeg ser i vertfall ikke ut som en boms foran andre. Uansett om jeg ikke bryr meg så utrolig mye om hva de andre mener.

Lenke til kommentar
Ja, det er fint å føle det bra med utseende sitt. Men du stasher aldri utseende ditt for andre?

Det kommer litt ann på. Jeg gjør det jo når jeg f.eks skal til bursdag, begravelse eller bryllup og sånne anledninger. Jeg bruker ikke akkurat sminke, men jeg dusjer og barberer meg som en tilfeldig annen mann/gutt. Hvis du hadde spurt om jeg vedlikeholder kroppen min, hadde jeg svart ja. Og jeg ser i vertfall ikke ut som en boms foran andre. Uansett om jeg ikke bryr meg så utrolig mye om hva de andre mener.

7024734[/snapback]

 

 

Jess.. De fleste gjør vel dette.. bare synd det har gått så langt for noen.. som du sier med syltynne jenter som tror de er tjukke..

Lenke til kommentar
Jess.. De fleste gjør vel dette.. bare synd det har gått så langt for noen.. som du sier med syltynne jenter som tror de er tjukke..

Ja det er synd. Men det er ikke bare tynne jenter som har problemer. Vi kan jo også gå andre veien, men da kommer vi til viljestyrke eller sykdom.

 

Skal snart legge meg, er ganske trøtt...

Lenke til kommentar
Jess.. De fleste gjør vel dette.. bare synd det har gått så langt for noen.. som du sier med syltynne jenter som tror de er tjukke..

Ja det er synd. Men det er ikke bare tynne jenter som har problemer. Vi kan jo også gå andre veien, men da kommer vi til viljestyrke eller sykdom.

 

Skal snart legge meg, er ganske trøtt...

7024747[/snapback]

 

 

Ja er vel på tide det nå.. Nei jeg ville ha frem ett større poeng enn bare at jenter slanker seg. At vi alltid må pynte på oss selv. Menneskefrykt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...