Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Til helga blir det partay, kom lønn inn på konto i dag + 900 euro jeg ikke regna med :D

6955820[/snapback]

Alltid kjekt, fikk etterbetalt 1700,- :) Så føler at jeg har for mye penger denne måneden. Alle regninger betalt :)

Jaja men jeg bryr meg ikke om hva du sier å gjør i den forstand, jeg ville bare vite den fysiske alderen din.

6955810[/snapback]

Alderen er men psykisk er den ikke ?

6955815[/snapback]

Ikke vis man teller fra det året man er født ;)

6955821[/snapback]

Nei ikke vis det nei.

Men som jeg sier, dere får tro hvor gammel jeg er, og gå utifra det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei ikke vis det nei.

Men som jeg sier, dere får tro hvor gammel jeg er, og gå utifra det :)

6955824[/snapback]

Nei, for det var det jeg ville vite.

Men vis du ikke vil si hvor gammel du er, så er det greit det.

Vis jeg skulle sagt en alder utifra det du har sagt, så ville jeg sagt en 15-18, for du kverulerer så jææævlig hehe, men jeg tipper du er llike gammel som meg.

Men må jobbe litt folkens mi prates...eller skrives.

Lenke til kommentar
Den andre delen (foreldre), greit nok før vgs. når du fyller 15 så har du etter loven rett og velge utdanningen selv. Da kan ikke foreldrene tvinge deg. Du kan helt fint finne deg en jobb eller noe annet om du vil :-)

De fleste foreldre setter hus-regler om at du må gå på skole, går du ikke på skole må du betale husleie eller flytte ut.

Lenke til kommentar
Nei, for det var det jeg ville vite.

Men vis du ikke vil si hvor gammel du er, så er det greit det.

Vis jeg skulle sagt en alder utifra det du har sagt, så ville jeg sagt en 15-18, for du kverulerer så jææævlig hehe, men jeg tipper du er llike gammel som meg.

Men må jobbe litt folkens mi prates...eller skrives.

6955833[/snapback]

Igjen, jeg kverulerer ikke. Jeg diskuterer. Jeg får vel være 15-18 i hodet ditt da :)

Nå må jeg skrive brev til de lærlinge folka, så kos dere videre.

Lenke til kommentar
Til helga blir det partay, kom lønn inn på konto i dag + 900 euro jeg ikke regna med :D

6955820[/snapback]

Uff, slike ting er alltid like surt :p

6955823[/snapback]

Ja ikke sant :p

Skattepenger som irland har betalt meg tilbake. Det er noe av det lille som går kjapt her borte :-) Så nå er jeg ferdig å betale 50% skatt og betaler istede hyggelige 20% Og fikk i samme slengen skattepengene mine refundert :-)

Den andre delen (foreldre), greit nok før vgs. når du fyller 15 så har du etter loven rett og velge utdanningen selv. Da kan ikke foreldrene tvinge deg. Du kan helt fint finne deg en jobb eller noe annet om du vil :-)

De fleste foreldre setter hus-regler om at du må gå på skole, går du ikke på skole må du betale husleie eller flytte ut.

6955834[/snapback]

Og etter loven er foreldrene pliktig til å forsørge deg til du er 18. Og selvfølgelig bør du få deg en jobb, så tjener du penger. Du kan jo ikke forvente at du skal gå hjemme hos mor å dasse hele livet :p

Lenke til kommentar
Og etter loven er foreldrene pliktig til å forsørge deg til du er 18. Og selvfølgelig bør du få deg en jobb, så tjener du penger. Du kan jo ikke forvente at du skal gå hjemme hos mor å dasse hele livet :p

De kan forlange husleie etter du er fyllt 18, tror jeg da. Du kan gå hjemme hos foreldrene hvis du går på skole og får deg (en mer eller mindre bra) utdanning.

Lenke til kommentar

De kan forlange husleie etter du er fyllt 18, tror jeg da. Du kan gå hjemme hos foreldrene hvis du går på skole og får deg (en mer eller mindre bra) utdanning.

6955860[/snapback]

Hvist foreldrene godtar det ja, når du er 18 er du myndig, voksen. Da er ikke foreldrene dine forpliktet til å forsørge deg.

Har du ikke jobb da, er det aetat/sosialen/nav som skaffer deg kroner.

Lenke til kommentar
Hvist foreldrene godtar det ja, når du er 18 er du myndig, voksen. Da er ikke foreldrene dine forpliktet til å forsørge deg.

Har du ikke jobb da, er det aetat/sosialen/nav som skaffer deg kroner.

6955893[/snapback]

Aetat = Nav, stemmer ikke det ?

6955905[/snapback]

nesten

NAV == Aetat, Sosialen og trygdekontoret.

Men er ikke alle plassene det er slått sammen enda.

Om jeg husker riktig, så skal det skje før 2009

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...