Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Kristendom handler om å bli satt fri. Leve i ånden. Det er jo ånden/sjelen som er oss, tror du ikke? Også bor vi inni en menneskekropp da, med forskjellige instinkter osv..vi går rundt og skammer oss, og tror ikke vi er bra nok.. men utad er vi jo så bra!! skjønner du?
Njaa, litt. Jeg liker å tenke at vi mennesker har fått en sjel, og at det er nettop sjelen som skiller oss fra andre dyr. At sjelen er intellegens og iq, på en måte.

Ja kjærlighet kjenner vi inni oss og det er mulig den følelsen lages i hjernen, men hvor kommer vi fra da? hvem har laget oss? Jeg har i alle fall ikke laget meg selv.
Det blir det samme som å spørre; Hvordan ble det første laget? Altså, hvordan ble alt naturlig laget? Og ikke minst hvorfor.

Det er vel ingen som har funnet opp Gud, men faktisk kjent at det finnes. Vet du hva Gud betyr?
Jeg vet ikke hva Gud betyr, eller husker ikke. Grunnen til at jeg ikke husker er vel ganske enkel: Jeg tror ikke på Gud. Kommer aldri til å gjøre det heller.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt undervisning i sjelbegrepet og hva det faktisk er som gjør at mennesker kan føle, tenke, forstå og lære, så har jeg egentlig slått fra meg alt som heter sjelen. Det blir nok en forklaring på noe vi ikke forstår, og bare litt forståelse av hvordan hjernen faktisk fungerer var nok til at en seperat sjel i tillegg til hjernen ikke virker riktig.

Lenke til kommentar
Etter litt undervisning i sjelbegrepet og hva det faktisk er som gjør at mennesker kan føle, tenke, forstå og lære, så har jeg egentlig slått fra meg alt som heter sjelen. Det blir nok en forklaring på noe vi ikke forstår, og bare litt forståelse av hvordan hjernen faktisk fungerer var nok til at en seperat sjel i tillegg til hjernen ikke virker riktig.

Skjønner du hvordan hjernen fungerer eller ikke? :confused:

Lenke til kommentar

Skjønner du hvordan hjernen fungerer eller ikke? :confused:

6955512[/snapback]

Jeg forstår ikke hvordan hjernen virker, men jeg har forstått hvordan den kan fungere slik den gjør uten at den behøver å ha en sjel i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan hjernen virker, men jeg har forstått hvordan den kan fungere slik den gjør uten at den behøver å ha en sjel i tillegg.

Av ren tro, så velger jeg å tro at mennesker faktisk bare skraper en brøkdel av det hjernen vår faktisk er i stand til. Dermed har de som er smarte evnen til å utnytte hjernen bedre og ikke en "smartere" hjerne.

Jeg tror aldri man kan forstå hvordan den kan fungere. Det er fett og blod liksom.

Lenke til kommentar
Slutt å klag på skolen, å finn på noe annet, ingen som tvinger dere dit  :wallbash:  :realmad:

6955580[/snapback]

Jeg liker meg egentlig på skolen, men nå for tiden er det ikke så veldig spennende. Dessuten trenger jeg en utdannelse, ergo tvinger jeg meg selv dit uansett om det er morsomt eller ikke.

Jeg er ganske sikker på at du synes det er kjipt å gå på jobb av og til, selv om du egentlig liker å jobbe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...