Dorian Gray Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Kirker finnes fordi det er så mange som tror på Gud. Det er så mange som tror på Gud fordi det er mye som ikke kan og aldri vil kunne forklares, og da funker Gud som en fin erstatter for at vi sier at vi ikke vet. Gud svarer på de fleste spørsmål slik folk vil ha spørsmålene sine besvart. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Finn på noen skikkelig kule emner nå! Hvis du tror på Gud kan vi ha det artig. Jeg liker å diskutere om Gud, skjebne, marvel filmer, Counter-Strike, demoner og djevler. F.eks; hvorfor finnes det så mange kirker? Og hvorfor tror så mange på Gud? 6955467[/snapback] Jeg tror på Gud. Jeg går ikke i kirken. Føler ikke at kirken har fått med seg poenget i det hele tatt. Heller ikke menigheter. Det er vel så mange kirker fordi folk tror at det er Guds hus da. Prester er helt på jordet mener nå jeg.. Det å tilhøre en menighet eller trossamfunn skaper ofte mer frykt enn det gjør godt tror jeg. Endret 28. september 2006 av supertine Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Kirker finnes fordi det er så mange som tror på Gud. Det er så mange som tror på Gud fordi det er mye som ikke kan og aldri vil kunne forklares, og da funker Gud som en fin erstatter for at vi sier at vi ikke vet. Gud svarer på de fleste spørsmål slik folk vil ha spørsmålene sine besvart. Hva mener du nå? At Gud eksisterer fordi vi ikke kan forklare ting? Så Gud er liksom det ultimate svaret? For meg er Gud fantasi, ingenting mer. supertine: Hvorfor tror du på Gud? Hva mener du Gud er? Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Kirker finnes fordi det er så mange som tror på Gud. Det er så mange som tror på Gud fordi det er mye som ikke kan og aldri vil kunne forklares, og da funker Gud som en fin erstatter for at vi sier at vi ikke vet. Gud svarer på de fleste spørsmål slik folk vil ha spørsmålene sine besvart. Hva mener du nå? At Gud eksisterer fordi vi ikke kan forklare ting? Så Gud er liksom det ultimate svaret? For meg er Gud fantasi, ingenting mer. supertine: Hvorfor tror du på Gud? Hva mener du Gud er? 6955471[/snapback] Hm.. hvorfor.. fordi jeg har kjent at det går an å leve i ånden og ikke i kjødet. Hva Gud er ja.. Gud er alt, rett og slett, tenk på universet og solsystemet. Det er noe mer enn vi mennesker kan forstå her. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det er helt sykt. Alle her er opptatt av gud. Jeg kan vedde paa at alle amerikanere gaar til kirken. Og de blir helt gale naar de horer at jeg er ateist. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det er helt sykt. Alle her er opptatt av gud. Jeg kan vedde paa at alle amerikanere gaar til kirken. Og de blir helt gale naar de horer at jeg er ateist. 6955475[/snapback] Amerikanere virker ganske hyklerske i forhold til kristendom, ikke det at jeg vet, men synes det er litt spes å ha IN GOD WE TRUST på pengesedlene.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Kirker finnes fordi det er så mange som tror på Gud. Det er så mange som tror på Gud fordi det er mye som ikke kan og aldri vil kunne forklares, og da funker Gud som en fin erstatter for at vi sier at vi ikke vet. Gud svarer på de fleste spørsmål slik folk vil ha spørsmålene sine besvart. Hva mener du nå? At Gud eksisterer fordi vi ikke kan forklare ting? Så Gud er liksom det ultimate svaret? For meg er Gud fantasi, ingenting mer. 6955471[/snapback] Ja, da er vi enig. Gud er et begrep vi bruker for å forklare ting vi ikke forstår. Ustedalen: Mens i Irak er folk muslimer og i Kina er folk buddhister. Det er ikke noe rart at et land har et stort religiøst samfunn, sånt går som oftest i arv. En kristen far får 3 kristne sønner og 9 kristne barnebarn, og vips så er hele landet religiøst. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hm.. hvorfor.. fordi jeg har kjent at det går an å leve i ånden og ikke i kjødet. Hva Gud er ja.. Gud er alt, rett og slett, tenk på universet og solsystemet. Det er noe mer enn vi mennesker kan forstå her. Er ikke kjent med ordet 'kjødet'. Så, hvis Gud er alt, eller noe mer enn vi kan forstå, hvorfor skal man tro da? Hva er egentli vitsen med å tro på noe? Burde man ikke vite? Er ikke det mye bedre? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Hm.. hvorfor.. fordi jeg har kjent at det går an å leve i ånden og ikke i kjødet. Hva Gud er ja.. Gud er alt, rett og slett, tenk på universet og solsystemet. Det er noe mer enn vi mennesker kan forstå her. Er ikke kjent med ordet 'kjødet'. Så, hvis Gud er alt, eller noe mer enn vi kan forstå, hvorfor skal man tro da? Hva er egentli vitsen med å tro på noe? Burde man ikke vite? Er ikke det mye bedre? 6955480[/snapback] Ja hvis du vet hvor stort universet er eller HVA det er så er jo det flott.. Jeg vet ingenting jeg. Ja jeg har blitt lært sånn og sånn, men på den andre sida av jorda blir man lært noe helt annet. Jeg har kjent at det er kjærlighet i verden, og den kommer nok ikke fra menneskene. med kjødet menes mennesket, instinkter, ego.. Endret 28. september 2006 av supertine Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. 6955481[/snapback] Vi er ikke kristne i dette landet. Vi sier at vi tror på Gud, får konfirmasjonspenger og nevner ikke religion igjen med mindre vi kjøper lottokupong eller venter på eksamenskarakterer og ber Gud gjøre noe med de. De er kanskje overreligiøse, men den norske religionsinnsatsen er ikke akkurat på topp. Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. 6955481[/snapback] Men er de da kristne? Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. 6955481[/snapback] Vi er ikke kristne i dette landet. Vi sier at vi tror på Gud, får konfirmasjonspenger og nevner ikke religion igjen med mindre vi kjøper lottokupong eller venter på eksamenskarakterer og ber Gud gjøre noe med de. De er kanskje overreligiøse, men den norske religionsinnsatsen er ikke akkurat på topp. 6955484[/snapback] Jeg er kristen. Men som sagt går jeg ikke i kirken eller i menigheter. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. 6955481[/snapback] Men er de da kristne? 6955485[/snapback] What? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ja hvis du vet hvor stort universet er eller HVA det er så er jo det flott.. Jeg vet ingenting jeg. Ja jeg har blitt lært sånn og sånn, men på den andre sida av jorda blir man lært noe helt annet. Jeg har kjent at det er kjærlighet i verden, og den kommer nok ikke fra menneskene. med kjødet menes mennesket, instinkter, ego.. Dette er ikke snakk om hva man lærer eller hva universet er... Mere Gud, og hvorfor hvorfor hvorfor. Hvorfor finnes Gud, hvorfor skal så mange tro på den samme tingen. Hvem fant opp Gud? Hvor mener du kjærligheten kommer fra da? Kjærlighet er en menneskelig følelse, som vi skaper inni hjernen vår. Finnes vel mennesker som ikke kan føle kjærlighet også, så de kan ikke være kristen? Og hvordan ånde er det du snakker om, egentli? Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sant, allikevel er de mye mer kristne enn vi er her. Mange er overreligiose. 6955481[/snapback] Men er de da kristne? 6955485[/snapback] What? 6955487[/snapback] jeg mener at enten så er man kristen eller ikke. Ikke noe mer kristen enn noen andre, men de er nok litt mer hyklerske og skal si det veldig høyt at de "tror" på Gud. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 What's up, dawgs? Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) What's up, dawgs? Diskusjoner rundt Gud? Edit: supertine taster sikkert som en gal! Edit2: Eller ikke? Endret 28. september 2006 av Newt32 Lenke til kommentar
supertine Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Ja hvis du vet hvor stort universet er eller HVA det er så er jo det flott.. Jeg vet ingenting jeg. Ja jeg har blitt lært sånn og sånn, men på den andre sida av jorda blir man lært noe helt annet. Jeg har kjent at det er kjærlighet i verden, og den kommer nok ikke fra menneskene. med kjødet menes mennesket, instinkter, ego.. Dette er ikke snakk om hva man lærer eller hva universet er... Mere Gud, og hvorfor hvorfor hvorfor. Hvorfor finnes Gud, hvorfor skal så mange tro på den samme tingen. Hvem fant opp Gud? Hvor mener du kjærligheten kommer fra da? Kjærlighet er en menneskelig følelse, som vi skaper inni hjernen vår. Finnes vel mennesker som ikke kan føle kjærlighet også, så de kan ikke være kristen? Og hvordan ånde er det du snakker om, egentli? 6955489[/snapback] [/quo Kristendom handler om å bli satt fri. Leve i ånden. Det er jo ånden/sjelen som er oss, tror du ikke? Også bor vi inni en menneskekropp da, med forskjellige instinkter osv..vi går rundt og skammer oss, og tror ikke vi er bra nok.. men utad er vi jo så bra!! skjønner du? Universet er en viktig ting i forhold til Gud. At vi er en del av dette svære greiene vi også, det er bare veldig få som tenker over det. hvorfor så mange skal tro på den samme tingen.. for det første så er det typisk mennesker. være en del av kaka, de fleste av oss er jo desverre sånn. Henger oss på resten av gjengen uten å egentlig vite hva det er. Sånn samles folk i kirker og menigheter. Barn vokser opp i disse trossamfunnene og har egentlig ikke peiling på hva Gud er. Det er bare noe de har blitt fortalt at de skal tro på. Arvesynd. og sånn har det pågått i flere hundre år. Prestene tar ikke bibelen på alvor en gang. Ja kjærlighet kjenner vi inni oss og det er mulig den følelsen lages i hjernen, men hvor kommer vi fra da? hvem har laget oss? Jeg har i alle fall ikke laget meg selv. Ett menneske uten følelser, altså uten sjel, vet ikke hva godt eller vondt er, så defor ikke behov for å kjenne Gud heller. Blir som ett eller annet dyr det da. Det er vel ingen som har funnet opp Gud, men faktisk kjent at det finnes. Vet du hva Gud betyr? Men nå skal jeg sove litt.. Gleder meg til å snakke senere! Endret 28. september 2006 av supertine Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Så...man må være troende for å vite hva godt og vondt er, og for å ha følelser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg