Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Farfaren min er kommunist, smartere, verdensvant person finner du ikke i norge ass, nytter ikke å diskutere med han, han har alltid rett, og vis han ikke har rett så gjør han om verdenshistorien...Chuck Norris style

6948186[/snapback]

He he tror jeg på.

Det har ikke så mye med å endre verdenshistorien, men å se på mer enn det som står i "vanlige skolebøker".

F.eks. var det ganske mye væpna kamp i India sammtidig som Ghandi drev med sultestreikene sine, men det lærer en lite om på skolen. Der er det bare Ghandi ditt og Ghandi datt...

Lenke til kommentar
Farfaren min er kommunist, smartere, verdensvant person finner du ikke i norge ass, nytter ikke å diskutere med han, han har alltid rett, og vis han ikke har rett så gjør han om verdenshistorien...Chuck Norris style

6948186[/snapback]

He he tror jeg på.

Det har ikke så mye med å endre verdenshistorien, men å se på mer enn det som står i "vanlige skolebøker".

F.eks. var det ganske mye væpna kamp i India sammtidig som Ghandi drev med sultestreikene sine, men det lærer en lite om på skolen. Der er det bare Ghandi ditt og Ghandi datt...

6948242[/snapback]

Det er for å vise at man kan ordne ting, uten vold.

Men det er jo abre et utdrag av verdens historien du får i skolebøker da, tenk å tykk den ville vært vis man skulle hatt med alt, og hvor mye lengre man måtte gått på skole bare får å lære historie.

Endret av Den store P
Lenke til kommentar

6948186[/snapback]

He he tror jeg på.

6948242[/snapback]

Det er for å vise at man kan ordne ting, uten vold.

Men det er jo abre et utdrag av verdens historien du får i skolebøker da, tenk å tykk den ville vært vis man skulle hatt med alt, og hvor mye lengre man måtte gått på skole bare får å lære historie.

6948256[/snapback]

Forsåvidt et poeng, problemet blir jo bare i denen saken at den væpna motstanden som inderne førte var vel så viktig som ghandis bidrag. Da blir det feil å bare omtale Ghandi når man prater om Indias frigjøring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...