Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Jeg gikk i en klasse med 2 gutter og 11 jenter @ VK1 og 5-6 gutter og 15 jenter @ VK2. Her på NTNU er det vel 500/200, men det er rimelig grovt utregnet.

6937734[/snapback]

Overrasker meg ikke at prosentandel jenter har gått ned fra VGS, minst halvparten av de i min klasse er, hvis ikke dumme, i hvert fall ikke noen skolelys.

EDIT: Jeg bruker i hvert fall i hvert fall litt for ofte.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion er så kjedelig.

6937844[/snapback]

Og poengløst ;)

6937870[/snapback]

Neida, god unnskyldning for en god gammeldags krig. Go Jesus!

6937892[/snapback]

Hvor mange har ikke mistet livet grunnet religion?

Det være seg innføringen (som når de innførte kristendommen i Norge ved halshugging som 2. valg), korsferder eller hellig krig?

Lenke til kommentar
2,5 gutter per jente? Håper du mener motsatt.

Hvis ikke har det skjedd noe drastisk siden jeg gikk på Dragvoll.

6937782[/snapback]

500 jenter/200 gutter, kom det utklart frem?

6937890[/snapback]

Ja, fordi at i innlegget ditt skrev du at forholdet på VK1 var 2/11 (G/J), VK2 6/15 (G/J), for så å skrive at "Her på NTNU er det vel 500/200".

Lenke til kommentar
Religion er så kjedelig.

6937844[/snapback]

Og poengløst ;)

6937870[/snapback]

Kulturforståelse er like viktig som annen kunnskap, hvis man ikke har tenkt å bo i en kjeller og studere rotter hele livet. Man må forstå religion for å forstå omverden.

6937912[/snapback]

Religion som fag og religion som fenomen.

Religion som fag kan en se et vist poeng i, så lenge vi har så dominerende religioner...

Lenke til kommentar
Religion er så kjedelig.

6937844[/snapback]

Og poengløst ;)

6937870[/snapback]

Kulturforståelse er like viktig som annen kunnskap, hvis man ikke har tenkt å bo i en kjeller og studere rotter hele livet. Man må forstå religion for å forstå omverden.

6937912[/snapback]

Religion som fag og religion som fenomen.

Religion som fag kan en se et vist poeng i, så lenge vi har så dominerende religioner...

6937949[/snapback]

Antok at det var det hun snakket om, tviler på at hun mente at fenomenet religion er kjedelig.

Lenke til kommentar

GAH! blir så oppgitt når jeg leser til tyskprøve. sitter å skal lese og skjønner ikke en dritt, ingen i klassen gjør det. og det er en mulighet for at vi kommer opp i tysk i eksamen i år. vi har jo ikke lært nesten noen ting om setningsoppbygning, gloser er det lite av og generellt lite kunnskap. hele dette skoleåret har vi arbeidet med samme tekst hele tiden i tysk og ikke lært noe nyttig.

så kan man begynne å lure: hvorfor pokker skal vi lære tysk,spansk eller fransk på vgs? det er bare unyttig lærdom som kommer i veien for andre fag man har mer bruk for. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...