Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har forelesning fra mandag til fredag, fra 1400-1615. Døgnrytmen er ikke tilpasset seminar i kognitiv oppgaveløsing klokken 8.

6853078[/snapback]

 

Blir ikke det bare en test på hvor sterk psyke du har? Kanskje meningen med forelesningen er litt dypere enn man skulle tro? :hmm:

 

Edit: Stokke ligger midt mellom Tønsberg og Sandefjord. (Vestfold)

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Jeg har forelesning fra mandag til fredag, fra 1400-1615. Døgnrytmen er ikke tilpasset seminar i kognitiv oppgaveløsing klokken 8.

6853078[/snapback]

 

Blir ikke det bare en test på hvor sterk psyke du har? Kanskje meningen med forelesningen er litt dypere enn man skulle tro? :hmm:

6853082[/snapback]

Du aner ikke hvor ofte vi spør oss selv sånne spørsmål. Hvis foreleseren er sen, antar vi at hun ser på oss gjennom et lite vindu og ser hvordan vi reagerer. Hvis hun sier noe feil, så tenker vi at hun gjorde det for å analysere reaksjonsevnen vår og hvordan vi ser på forelesere som gjør feil.

 

Man blir sliten av å tenke sånn hele tiden.

Lenke til kommentar
Du aner ikke hvor ofte vi spør oss selv sånne spørsmål. Hvis foreleseren er sen, antar vi at hun ser på oss gjennom et lite vindu og ser hvordan vi reagerer. Hvis hun sier noe feil, så tenker vi at hun gjorde det for å analysere reaksjonsevnen vår og hvordan vi ser på forelesere som gjør feil.

 

Man blir sliten av å tenke sånn hele tiden.

6853103[/snapback]

 

Også lurer folk på hvorfor jeg er redd folk med hovedfag psykologi?? :whistle:

Lenke til kommentar

Psykologi og filosofi det samme året er ikke sunt. Hvis du er typen som ligger oppe sent på kvelden og lurer på om det man opplever er en drøm, eller om det øynene dine forteller deg faktisk skjer rundt deg eller om hver tilværelse er en subjektiv og personlig opplevelse som foregår kun for deg, så vil dette faget tære litt på deg.

 

Hvis tid og rom er uendelig, så vil selv de mest usannsynlige tingene skje til slutt; det er uunngåelig. Forestill deg derfor det mest usannsynlige som kan skje deg imorgen, og innse at det faktisk kan skje.

 

 

Eller bare ignorer det, så er du egentlig like langt. Blir bare paranoid av sånne tanker.

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje noe med den grunnleggende holdningen til samfunnets eksperter - uavhengig av fagområde. Det forventes at jeg som servitør i høy grad skal kunne bære tallerkner bedre enn gjesten; På samme tid forventes det at psykologen skal være den sterkeste psykisk. Spørsmålet; Er det ett svakhetstegn å søke hjelp?

Lenke til kommentar
Ethvert menneske trenger hjelp en gang i livet sitt; å ha selvinnsikt nok til å oppsøke hjelpen er noe alle mennesker skulle hatt.

6853141[/snapback]

 

Tror nok man er langt på vei (med nok selvinnsikt), selv uten å søke hjelp. Mye kan løses ved litt lett reflektering over egne kvaliteter og valg. (Eller mangelen på disse :) )

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...