Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må du begynne på GK(VG1 skal det vel hete nå) istedet? :shrug:

6093412[/snapback]

Jeg begynner da VK1. Hvis jeg maatte begynt paa GK (eller VG1 eller hva pokker) saa ville jeg blitt igjen her nede. Det er ikke vanlig utvekslingsopplegg :)

6093634[/snapback]

Gjør du? Skolen min i No kunne godkjenne det meste bortsett fra GK...

6093665[/snapback]

Alle skoler i landet SKAL godta et aar i Frankrike som GK hvis du foelger dette systemet. Utdanningsdirektoratet har funnet ut at pensum er saa likt at det ville vaert helt bak maal aa gaa GK om igjen. Nivaaet er dessuten generelt sett hoeyere, saa de fleste vil nok laere mer paa GK i Frankrike enn GK her hjemme.

Lenke til kommentar
Alle skoler i landet SKAL godta et aar i Frankrike som GK hvis du foelger dette systemet. Utdanningsdirektoratet har funnet ut at pensum er saa likt at det ville vaert helt bak maal aa gaa GK om igjen. Nivaaet er dessuten generelt sett hoeyere, saa de fleste vil nok laere mer paa GK i Frankrike enn GK her hjemme.

6093676[/snapback]

Det tviler jeg forsåvidt ikke på, at nivået er høyere. Du har vel rett - men jeg trodde du kunne velge mye mer av hvilke fag du skulle ha og sånn. Blir karakterene oversatt, forresten?

Lenke til kommentar
Uh. Kjedelig dag. Råd om å fiffe opp stemningen?

6093677[/snapback]

Ta nakenbilder av deg selv og send til meg på msn.

6093687[/snapback]

me to, me to :p

6093693[/snapback]

Hadde gjort det hvis du hadde eid i engelsk skriftlig. Noe du ikke gjør. :!:

Lenke til kommentar

Forresten, min samtale med min ytenlandske sensor etter at karakter ble gitt, hun trodde antagelig jeg var ferdig med vgs og klar for college/university:

Sensor:"do går barre i får-ste klase, ar det vannelig å varre privatist da?"

Joachim: "Nja, vanlig og vanlig, jeg skal til USA og sånn jeg"

Sensor: "kan jai sporre hva do skal stodere?"

Joachim: "Det kan du vettu, jeg tenkte å studere økonomi"

Sensor: "Så morrrrro, hvor i OSA skal do hen?"

Joachim: "Jeg har tenkt meg til Phoenix da"

Sensor: "University of Phoenix ar veldig brra har jeg hort"

Joachim: Joda, det er vel høyt nivå der.

Så lenge hun gav meg god karakter skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

6093676[/snapback]

Det tviler jeg forsåvidt ikke på, at nivået er høyere. Du har vel rett - men jeg trodde du kunne velge mye mer av hvilke fag du skulle ha og sånn. Blir karakterene oversatt, forresten?

6093684[/snapback]

Du kan ikke velge noe som helst av hvilke fag du skal ta. Ikke foer i VK1 (slik som i Norge, om jeg ikke tar helt feil).

Karakterene blir ikke direkte oversatt paa videregaaendenivaa. Eneste "offisielle" oversetningen gjelder for BACen, altsaa eksamen i 3. klasse. Da trekker du fra et halvt poeng og ganger med 0.4 tror jeg. Eller noe lignende. 15.5 tilsvarer i alle fall 6

Lenke til kommentar
Du kan ikke velge noe som helst av hvilke fag du skal ta. Ikke foer i VK1 (slik som i Norge, om jeg ikke tar helt feil).

Karakterene blir ikke direkte oversatt paa videregaaendenivaa. Eneste "offisielle" oversetningen gjelder for BACen, altsaa eksamen i 3. klasse. Da trekker du fra et halvt poeng og ganger med 0.4 tror jeg. Eller noe lignende. 15.5 tilsvarer i alle fall 6

6093703[/snapback]

Så du vil da altså "mangle" karakterer i førsteklasse-fagene?

Lenke til kommentar
Uh. Kjedelig dag. Råd om å fiffe opp stemningen?

6093677[/snapback]

Ta nakenbilder av deg selv og send til meg på msn.

6093687[/snapback]

me to, me to :p

6093693[/snapback]

Hadde gjort det hvis du hadde eid i engelsk skriftlig. Noe du ikke gjør. :!:

6093697[/snapback]

Jeg er flink i engelsk skriftlig :innocent:

Lenke til kommentar

6093703[/snapback]

Så du vil da altså "mangle" karakterer i førsteklasse-fagene?

6093711[/snapback]

Sikkert. Det staar vel "bestaatt i utlandet", saa fremt jeg faar over 10 (hvilket jeg selvfoelgelig faar).Jeg har faktisk ikke peiling paa hvordan ting fungerer. Kanskje jeg maa ta noen eksamener eller lignende. Skal forhoere meg hos han som gikk der i fjor som naa gaar vk1 i Narvik

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...