Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Jeg tror det blir en standard avslutning på kvelden; film og en pizza.

6792459[/snapback]

Da er spørsmålet: hvilken film og hva slags pizza?

6792486[/snapback]

Filmen blir enten All The Presidents Men [1976] eller The Manchurian Candidate [1962], jeg føler meg politisk ikveld. Pizzaen blir den billigste de har på Statoil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter og hører på trance! Somebody help me! :ohmy: (Jeg kan ikke og/å-regelen)

6792502[/snapback]

Å forran verb i infinitiv.

Og brukes for å binde sammen ord, og verb som allerede er bøyd.

Forekommer det to verb i infinitiv i en setning (eks.: Han rakk å bøye seg og sitte måtte han gjøre da), da må du bruke ''og'' for å binde ordet* videre som en vanlig hel- og/eller leddsetning.

Edit: *Binde ordene.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
onyX: Det er ikke en fast regel at to verb i infinitiv etter hverandre gjør at den ene Å-en blir til og. Det er rett å skrive "Det er vanskelig å begynne å skrive en stil." Hvis verbene ikke regnes som seperate handlinger, men sammenhengende, så passer det ikke med "og" mellom.

6792538[/snapback]

Aldri en regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Windows Vista. Ser interesant ut. :)

6792577[/snapback]

En kompis av meg prater omtrent ikke om annet i sammenheng med data, for tida. :p

6792588[/snapback]

Hehe... Jeg er ikke akuratt noen data friik, men håper på en forbedring av XP. Tror ikke jeg tør og gå over på Linux heller. Hadde blitt altfor stor forandring. :p

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Windows Vista. Ser interesant ut. :)

6792577[/snapback]

En kompis av meg prater omtrent ikke om annet i sammenheng med data, for tida. :p

6792588[/snapback]

Hehe... Jeg er ikke akuratt noen data friik, men håper på en forbedring av XP. Tror ikke jeg tør og gå over på Linux heller. Hadde blitt altfor stor forandring. :p

6792601[/snapback]

Jeg var modig å gikk over til linux, skulle aldri gjort det :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...