Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Bruk en liten andel av oljefondet. Vi har mangfoldige millioner.

Bruk denne lille andelen og få norske mennesker til å ta utdanning.

Ta en liten andel av deres lønn. (I form av vanlig skatt) og sett det inn i oljefondet.

Og voila, hva har du oppnådd? Jo du har flere norske arbeidere og man ikke tapt noe i oljefondet.

Forklar meg hvorfor dette ikke kan gjøres, hvis det ikke kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp. Å kaste penger etter problemene fordi vi har så mye er en innstilling vi ikke vil få her i landet.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Bruk en liten andel av oljefondet. Vi har mangfoldige millioner.

Bruk denne lille andelen og få norske mennesker til å ta utdanning.

Ta en liten andel av deres lønn. (I form av vanlig skatt) og sett det inn i oljefondet.

Og voila, hva har du oppnådd? Jo du har flere norske arbeidere og man ikke tapt noe i oljefondet.

Forklar meg hvorfor dette ikke kan gjøres, hvis det ikke kan.

6085797[/snapback]

Det er ikke det fondet er til. Og selv den fattigste fabrikkarbeiders sønn eller datter har jo flotte muligheter til å ta høyere utdannelse, rent økonomisk ihvertfall allerede i dag, så ser ikke helt at dette ville endret noe.

Lenke til kommentar
Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp.

6085809[/snapback]

Nei, du har rett i det. Ta litt og litt.

Det Norge bør prioritere er:

Mer arbeidere.

Mer arbeidsplasser.

JoachimR: Hva pokker er dette jævlig store fonet, som forøvrig bare vokser, til da?

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp.

6085809[/snapback]

Nei, du har rett i det. Ta litt og litt.

Mer arbeidere.

Mer arbeidsplasser.

6085818[/snapback]

Du mener det. Alle har sine topp 2 prioriteringer. Det er ikke bare å bestemme hvem som skal ha hjelp, man må tenke større enn det.

Lenke til kommentar

Mer arbeidere.

Mer arbeidsplasser.

6085818[/snapback]

Vi har jo allerede underskudd på arbeidskraft jo, vennen...

6085828[/snapback]

Hvorfor? Jo fordi disse jævlige bedriftene flytter disse verdifulle arbeidsplassene utenlands. Jævlig bra gjort! :hrm:

Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår her, Skogli.

Pensjonsfondet skal brukes til pensjoner, ved at man investerer pengene i fondet rundt om i lønnsomme bedrifter, og ved hjelp av avkastningene investeringene gir skal man finansiere hele/størsteparten av pensjon- og trygdeutbetalingene i Norge, når oljen tar slutt.

Derfor er det bak mål å pløye UT penger av fondet, når målet er å få det større enn det allerede er.

Lenke til kommentar
Hvorfor? Jo fordi disse jævlige bedriftene flytter disse verdifulle arbeidsplassene utenlands. Jævlig bra gjort! :hrm:

6085840[/snapback]

Eh, blir det underskudd på arbeidsKRAFT av å flytte arbeidsplasser ut? Det regnestykket må du sette opp.

6085843[/snapback]

Du får ha meg unnskyld, er litt trøtt og små forbanna. :wee:

Ta en vanlig familie. Sett mannen og kvinnen i arbeid hos en bedrift.

La ungen(ene) få seg en utdanning. Sett de i arbeid.

La deretter ungene deres få utdanning. osv.

Men jeg tar kvelden nå. Risikerer bare å sitte her hele natten. Og det vil jeg ikke. ;)

God natt alle sammen og kos dere videre i natten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...