Skogli Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Bruk en liten andel av oljefondet. Vi har mangfoldige millioner. Bruk denne lille andelen og få norske mennesker til å ta utdanning. Ta en liten andel av deres lønn. (I form av vanlig skatt) og sett det inn i oljefondet. Og voila, hva har du oppnådd? Jo du har flere norske arbeidere og man ikke tapt noe i oljefondet. Forklar meg hvorfor dette ikke kan gjøres, hvis det ikke kan. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp. Å kaste penger etter problemene fordi vi har så mye er en innstilling vi ikke vil få her i landet. Endret 11. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Tullegutt. Forsikringen er markedsstyrt - hvis du crasher mindre blir den forhåpentligvis billigere. Ikke skyld på staten.6085790[/snapback] Og der har vi det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Bruk en liten andel av oljefondet. Vi har mangfoldige millioner.Bruk denne lille andelen og få norske mennesker til å ta utdanning. Ta en liten andel av deres lønn. (I form av vanlig skatt) og sett det inn i oljefondet. Og voila, hva har du oppnådd? Jo du har flere norske arbeidere og man ikke tapt noe i oljefondet. Forklar meg hvorfor dette ikke kan gjøres, hvis det ikke kan. 6085797[/snapback] Det er ikke det fondet er til. Og selv den fattigste fabrikkarbeiders sønn eller datter har jo flotte muligheter til å ta høyere utdannelse, rent økonomisk ihvertfall allerede i dag, så ser ikke helt at dette ville endret noe. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp. 6085809[/snapback] Nei, du har rett i det. Ta litt og litt. Det Norge bør prioritere er: Mer arbeidere. Mer arbeidsplasser. JoachimR: Hva pokker er dette jævlig store fonet, som forøvrig bare vokser, til da? Endret 11. mai 2006 av Skogli Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det Norge bør prioritere er:Mer arbeidere. Mer arbeidsplasser. 6085818[/snapback] Vi har jo allerede underskudd på arbeidskraft jo, vennen... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Utdanningsmessig fungerer jo Norge helt greit. Og man kan ikke tvinge noen til utdanning. La pensjonsfondet være pensjonsfond. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 JoachimR: Hva pokker er dette jævlig store fonet, som forøvrig bare vokser, til da? 6085818[/snapback] Pensjonsfondet er til.... fremtidige PENSJONER! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis vi bare skal ordne opp i de fattige familiene, og det dårlige veinettet, og kriminaliteten, og alt som er kjipt i Norge, så sitter vi igjen med slikk og ingenting. Det er ikke "bare" å ordne opp. 6085809[/snapback] Nei, du har rett i det. Ta litt og litt. Det Norge bør prioritere er: Mer arbeidere. Mer arbeidsplasser. 6085818[/snapback] Du mener det. Alle har sine topp 2 prioriteringer. Det er ikke bare å bestemme hvem som skal ha hjelp, man må tenke større enn det. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det Norge bør prioritere er:Mer arbeidere. Mer arbeidsplasser. 6085818[/snapback] Vi har jo allerede underskudd på arbeidskraft jo, vennen... 6085828[/snapback] Hvorfor? Jo fordi disse jævlige bedriftene flytter disse verdifulle arbeidsplassene utenlands. Jævlig bra gjort! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvorfor? Jo fordi disse jævlige bedriftene flytter disse verdifulle arbeidsplassene utenlands. Jævlig bra gjort! 6085840[/snapback] Eh, blir det underskudd på arbeidsKRAFT av å flytte arbeidsplasser ut? Det regnestykket må du sette opp. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Tror ikke du forstår her, Skogli. Pensjonsfondet skal brukes til pensjoner, ved at man investerer pengene i fondet rundt om i lønnsomme bedrifter, og ved hjelp av avkastningene investeringene gir skal man finansiere hele/størsteparten av pensjon- og trygdeutbetalingene i Norge, når oljen tar slutt. Derfor er det bak mål å pløye UT penger av fondet, når målet er å få det større enn det allerede er. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvorfor? Jo fordi disse jævlige bedriftene flytter disse verdifulle arbeidsplassene utenlands. Jævlig bra gjort! 6085840[/snapback] Eh, blir det underskudd på arbeidsKRAFT av å flytte arbeidsplasser ut? Det regnestykket må du sette opp. 6085843[/snapback] Du får ha meg unnskyld, er litt trøtt og små forbanna. Ta en vanlig familie. Sett mannen og kvinnen i arbeid hos en bedrift. La ungen(ene) få seg en utdanning. Sett de i arbeid. La deretter ungene deres få utdanning. osv. Men jeg tar kvelden nå. Risikerer bare å sitte her hele natten. Og det vil jeg ikke. God natt alle sammen og kos dere videre i natten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 I en vanlig familie har både mor og far jobb, og alle nordmenn har ALLE dører mot utdanning åpne. Så skjønner ikke helt hva du skal endre på. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Lurer på hva Lånekassen er til jeg, Skogli. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Lurer på hva Lånekassen er til jeg, Skogli. 6085899[/snapback] Vi kan lage noobcake av ham. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Britney er visst gravid igjen. Kan vi ikke heller diskutere det? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Lurer på hva Lånekassen er til jeg, Skogli. 6085899[/snapback] Vi kan lage noobcake av ham. 6085932[/snapback] Cakes pleier man å bake. Men gjerne. Har du en fin oppskrift? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Britney er visst gravid igjen. Kan vi ikke heller diskutere det? 6085937[/snapback] Kjeeeeeeeeeeeeeedeeeeeeeeeeeeeeliiiiiiiig Kan vi ikke diskutere biler Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 JoachimR: Hva pokker er dette jævlig store fonet, som forøvrig bare vokser, til da? 6085818[/snapback] Pensjonsfondet er til.... fremtidige PENSJONER! 6085837[/snapback] hehe, fikk meg en god latter ;D *trøtt* Da er jeg ferdig med "puggingen".. det meste jeg har pugget hittil i år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg