Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Stakkarslig år? Han har så og si kjørt alt på 4 hjul siden han ble født, bare hold kjeft, for dere vet ikke hvor erfaren han er.

6780149[/snapback]

Det er en grunn til at unge folk er involvert i flere ulykker enn voksne sjøfører, og den grunnen er det møkkaholdningen du, og tydeligvis også Impetus90, har.

6780155[/snapback]

Selv om han kanskje kan kjøre bil - betyr ikke det at han kan trafikkregler eller har møtt på dyr/gale syklister i trafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gocart med automatgir og på lukket bane > Reell erfaring i trafikken.

6780150[/snapback]

Han har kjørt folkerace (rallycross som erfarne proffe rallysjåfører holder på med). Så har han lappen på Epa-traktor i Sverige, han har vell kjørt bil hele livet sitt.

Sikker på han kjører bil bedre enn en 18-20 åring med bil-lappen, eller vent, jeg VET!

Er ikke noe å prate om, hadde dere sett han kjøre hadde dere holdt kjeft.

Lenke til kommentar
Gocart med automatgir og på lukket bane > Reell erfaring i trafikken.

6780150[/snapback]

Han har kjørt folkerace (rallycross som erfarne proffe rallysjåfører holder på med). Så har han lappen på Epa-traktor i Sverige, han har vell kjørt bil hele livet sitt.

Sikker på han kjører bil bedre enn en 18-20 åring med bil-lappen, eller vent, jeg VET!

6780168[/snapback]

Fredrikrb sa nok. Bilkjøring handler 20% om deg selv og 80% om å fungere i samhandling med andre. Og en racingklasse som tar imot femtenåringer kvalifiserer selvsagt ikke til å kunne kalle seg en fullverdig sjåfør.

Lenke til kommentar
møkkaholdningen

6780155[/snapback]

En holding er ikke 'møkka'. Du kan godt være uenig, men på et så barnslig plan faller vi ikke på.

Respekter andres meninger, men gjerne tenk at de er idioter.

6780169[/snapback]

Skal jeg respektere at de mener at det er grait at de durer rundt i trafikken alene i 15-årsalderen uten noe tilsyn bare fordi de har litt kjøreerfaring fra en lukket bane? Neppe.

Lenke til kommentar
Fredrikrb sa nok. Bilkjøring handler 20% om deg selv og 80% om å fungere i samhandling med andre. Og en racingklasse som tar imot femtenåringer kvalifiserer selvsagt ikke til å kunne kalle seg en fullverdig sjåfør.

6780177[/snapback]

Åh, takk! Det at man ikke innser dette vitner bare om hvor lite erfaring man har med trafikk.

Lenke til kommentar

6780168[/snapback]

Så kan du spørre en voksen og seriøs rallycrosssjåfør hvorvidt han er en bedre sjåfør! Får man erfaring i hvor ulogisk, og plustelig en situasjon oppstår med andre biler i trafikken når man kjører i 180 på en bane?

Lenke til kommentar
Det må man på moped også. Og jeg kjenner -ingen- med mopedlappen uten billappen som jeg hadde stolt på å sitte på hos.

6780184[/snapback]

Sier en bil (Kjøretøy på 4 hjul med en motor som driver bilen fram og tilbake)

deg noe?

Lenke til kommentar
Dere vet at man må kunne vanlig trafikk-regler når du skal ha lappen på Epa-traktor?

6780179[/snapback]

Du vet at man må kunne trafikkregler for å få mopedlappen også, ikkesant? Vel, kan du da samle 100 stk som har hatt mopedlappen i minst 1. år, og gi de teorien til bil? Garanterer nesten at 80% av disse stryker lett, veldig lett.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at du engang kan forsvare det her. Du dreier det over til at det bare er en uskyldig liten ting, og at naboene er de som gjør noe teit her. Hadde bare småguttene vært smarte nok til å innse at det faktisk er farlig, og forbudt, å ta bilen, så hadde ikke noe av dette skjedd. Dette klarte de helt fint å få på seg selv, og de fortjente absolutt å bli tatt.

Når man ser sjansen for å bli involvert i en uke som fersk sjåfør kan man bare tenke seg sjansen for en sjåfør som ikke har sertifikat engang.

6780159[/snapback]

Jeg vurderer situasjonen ut i fra de fakta vi har fått:

Han kjørte en bil og er ikke 16 en gang.

Uansvarlig? Ja. Idiotisk? ja.

Det betyr ikke at man trenger å springe rett til politiet fordi. Ville du anmeldt broren din i samme situasjonen? Det tviler jeg sterkt på.

Hvis du ikke likte det ville du ha tatt det opp med han. Verre ville det ikke vært for naboene heller. Ta det opp med Impetus og foreldrene hans. Blir det ikke bedre da, da er det bare å anmelde i vei.

Sannsynligvis blir det ikke så veldig 'big deal' ut av dette. Det eneste det skaper er unødvendig fiendeskap mellom naboer.

Lenke til kommentar
e PA trakTOr = )

6780201[/snapback]

30 km/t.

Kom tilbake når kompisen din har bestått teori og oppkjøring.

Julenissen, nei, jeg hadde ikke anmeldt broren min, men jeg hadde stoppet ham om mulig, og om naboer valgte å anmelde, so be it. Man får ta konsekvensene av sine egne handlinger, men det er tydelig at enkelte ikke er så kjent med den.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Så skal Kule Frederikrb hoppe over det jeg sier hele tiden og ta det mest latterlige! :cool:

e PA trakTOr = )

6780201[/snapback]

30 km/t.

Kom tilbake når kompisen din har bestått teori og oppkjøring.

6780208[/snapback]

Tror du virkelig han kjører i 30km?

Endret av Axes
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...