Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og oljefondet skal forhåpentligvis finansiere trygd og pensjoner i Norge når vi ikke lenger lever i sus og dus på grunn av olje. Så fremt ingen kaster bort masse penger fra oljefondet da.

6085612[/snapback]

Det heter faktisk pensjonsfondet, ikke oljefondet. Og kanskje vi kan bruke litt mer av inntektene som pløyes inn i fondet, men å ta av fondet for å bygge sykehus håper jeg vi slipper. Private sykehus og private helseforsikringer er meget bedre.

Lenke til kommentar
Og oljefondet skal forhåpentligvis finansiere trygd og pensjoner i Norge når vi ikke lenger lever i sus og dus på grunn av olje. Så fremt ingen kaster bort masse penger fra oljefondet da.

6085612[/snapback]

Det heter faktisk pensjonsfondet, ikke oljefondet. Og kanskje vi kan bruke litt mer av inntektene som pløyes inn i fondet, men å ta av fondet for å bygge sykehus håper jeg vi slipper. Private sykehus og private helseforsikringer er meget bedre.

6085627[/snapback]

 

En av de få gangene jeg faktisk må si meg enig med Joachim.

Lenke til kommentar
Vi bruker søren meg ikk en drit av dette fondet.

Norge får inn cirka 55 mill i veiavgifter o.l. Vi bruker bare 13 av dette på vei!

Norge har en av Europas dårligeste veinett har jeg hørt. :roll:

6085652[/snapback]

AHAHAHA! Yeah right.

 

Hvor mange ganger må det sies: vi skal ikke bruke av pensjonsfondet. Vi kommer til å trenge hver eneste kroner av det senere. Og hvis vi slipper så mye penger ut på marketed vil alt å helt amok.

Lenke til kommentar

Jeg tror deler av Polens veier er verre.

Kjørte dit på vei til Tyskland, vi fikk beskjed av vår guide at det var "litt dårlige veier" på vei til grensen.

Omtrent fem minutter etter at vi forlot Swinojuice, var det som å sitte på en eksentersliper.

Der var det flatt også.

(totalt uviktig for temaet).

 

Er nok vanskelig å bygge rundt bakkar og berg, ja. :)

Lenke til kommentar

Få land har værre veier enn Norge. Her er det store hull i veiene som har blitt lappet med ny asfalt slik at de ligger enten litt høyere eller litt lavere enn resten.

 

Til og med land som Romania, Ukraina, Tyrkia, Tunisia osv. har bedre veier enn Norge.

Lenke til kommentar
Vi bruker søren meg ikk en drit av dette fondet.

Norge får inn cirka 55 mill i veiavgifter o.l. Vi bruker bare 13 av dette på vei!

Norge har en av Europas dårligeste veinett har jeg hørt. :roll:

6085652[/snapback]

Veiavgiftene havner ikke i pensjonsfondet, hvis det er det du tror.,

6085668[/snapback]

Nei, det er ikke det jeg trur heller.

 

Mener bare det at Norge er an av Europas rikeste land, men det er bare "skallet".

Vi er overfylte med utenlandske folk, hvorfor? Jo, fordi Norge er så bløtt og det er så bra for innvandrere å bu her.

Nei, gjør som Finland. Nulltoleranse mot innvandrer kriminalitet. Da skal vi se hvor mye bedre Norge blir.

 

Som nevnt i forrige post så får Norge inn mange millioner på veiavgifter o.l. men ikke pokker om vi gjør noe stort ut av veinettet våres, som er pill råten. Kun (cirka) 13 millioener av (cirka) 55 millioner som kommer inn hvert år, i form av avgifter på vei, blir brukt til selve veinettet. Dette er rett og slett for dårlig. Mer penger til vei!

 

Oljefondet, også kalt Pensjonsfoldet, er noe som stadig stiger. Hvorfor? Jo, fordi Norge ikke bruker noe av dette.

Vi har uteliggere, kriminalitet, fattige familier og mye mer lidelser. Ta nå litt av disse penge og bruk det på folk som lider. Dette vil Norge tjene på. Få mer folk i arbeid, få arbeidsplassene tilbake til Norge. For all del, ikke flytt bedriften til utlandet! Norge trenger mer jobber, mer arbeidere.

 

11,50kr. Dette er hva bensinprisen er i dag. (Varierer fra sted til sted). 11,50 per liter. F. eks. våres bil tar cirka 55 liter. Det blir 632,50kr for en full tank.

Dette er dyrt. Og ikke bare har vi dyr bensin. Se på forsikringene.

Jeg sier bare: Stakkars studenter på 18år som skal ha seg bil.

 

Ahh, lettet litt på trykket nå. Trur jeg får gå og legge meg nå. :)

Lenke til kommentar
Få land har værre veier enn Norge. Her er det store hull i veiene som har blitt lappet med ny asfalt slik at de ligger enten litt høyere eller litt lavere enn resten. 

 

Til og med land som Romania, Ukraina, Tyrkia, Tunisia osv. har bedre veier enn Norge.

6085752[/snapback]

Norge er vel et av de landene i Europe der det er vanskligst å få til et godt veinett.

Lenke til kommentar
11,50kr. Dette er hva bensinprisen er i dag. (Varierer fra sted til sted). 11,50 per liter. F. eks. våres bil tar cirka 55 liter. Det blir 632,50kr for en full tank.

Dette er dyrt. Og ikke bare har vi dyr bensin. Se på forsikringene.

Jeg sier bare: Stakkars studenter på 18år som skal ha seg bil.

 

Ahh, lettet litt på trykket nå. Trur jeg får gå og legge meg nå. :)

6085763[/snapback]

Tullegutt. Forsikringen er markedsstyrt - hvis du crasher mindre blir den forhåpentligvis billigere. Ikke skyld på staten.

 

Bilene våre har tanker på nærmere 70 liter, om jeg følger tankegangen din er det da verre for bilene våre med høy olje/bensinpris?

 

Undersøkelser viser jo at nordmenn flest ikke har problemer med bensin til kr 15/literen. Tror ikke det er der jeg ville prioritert. Personlig har jeg ikke så fryktelig mye i mot avgifter, skatter bør fjernes først.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...