Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Det største problemet med blogger nå til dags er at de er uinteressante, oppdateres sjeldent og handler som oftest om en intenst kjedelig hverdag. Jeg skal forsøke å holde min noenlunde interessant, og en av måtene var som du nevnte å inkludere litt av det man lærer i faget. Jeg inkluderer de grunnleggende aspektene av forelesninger og emner som interesserer meg, uten å la det bli veid ned av faguttrykk, uinteressant info og bakgrunn som sjeldent interesserer.

Interessante yrker er vanskelig å finne, det blir som nevnt i Office Space: Most people hate their jobs. Likevel er jeg glad for at jeg har funnet noe jeg liker, finner interessante og stimulerende og som jeg kan tjene ålreite penger på.

Jeg undervurderer på ingen måte de trygghetene man har når det gjelder familie, kjærlighet og vennskap, men økonomisk trygghet er den eneste jeg kan styre, og da vil jeg helst slippe å tenke på den. Riktignok er det en del som lar trygghet gå over i overveldende formue, og på den måten mister kontakt med familien (som sønn av skilte foreldre vet jeg og mange andre dette), så prioriteringer er alltid viktig.

Likevel synes jeg at du bør strebe etter å finne noe som du finner stimulerende, slik at dagene ikke går i ett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likevel synes jeg at du bør strebe etter å finne noe som du finner stimulerende, slik at dagene ikke går i ett.

6774392[/snapback]

Løsningen for meg er egentlig såre enkel; det jeg trenger er en jobb som "enkelt" kan utføres, for det er faktisk fritiden jeg jobber for. Dette blir vel som den eldre generasjon, der jobbing var ett nødvendig "onde".

Kjærlighet, vennskap og fritid kan nok ikke "styres" i positiv retning, men man kan fort ta livet av ett forhold ved for mye jobbing... Men det er svært positivt at det idag blir gitt mulighet til å finne både inntektskilde og noe som på samme tid stimulerer. Som at du har funnet noe som interesserer og kan dekke dine behov.

Til syvende og sist er det vel helt avhengig av hvor mye tid man legger i arbeidet, eller ikke. Jeg vil aldri kunne engasjere meg fullt og helt i en jobb, er for "vaklende", i den forstand at temaene jeg finner interessante varierer såpass mye som de gjør. Derfor blir det enklere å finne noe jeg kan gjøre som gir stabil inntekt, faste arbeidstider og muligheten til å utvikle meg selv på fritiden. Du får vel både i pose og sekk, både interessant arbeid og fritid. :)

I familien min er det kun en onkel som har studert ved universitetet, og mye tyder på at jeg hadde blitt en lik student. I den forstand at han fremdeles studerer, mens temaene har vært alt fra tysk til filosofi til matematikk. Valgfriheten man har mens man er student, og friheten, gjør at jeg er _litt_ misunnelig på de som fremdeles er på skolen.

Edit: Da var det på tide med litt Harry Potter på sengekanten. Regner med vi prates; Kommer ihvertfall til å følge med på bloggen din! ;)

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Bare ikke skift avatar nå, for i så fall vil du forveksles med -Nyhus-. :p

6772452[/snapback]

Hehe, det skal jeg ikke vettu. Uansett, om det blir noe bytting, så blir temaet Soad

6772461[/snapback]

Bare ikke bruk mitt bilde, for da vil flere brukere her bli forvirra.

Ja, det er soad <3

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...