Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn i farten kommer jeg ikke på noe vi kan gjøre i Norge som ikke kan gjøres billigere og mer effektivt i andre land.

 

Den eneste sikkerheten vi har for øyeblikket er oljen, men den vil vel bare vare i 50-100 år(?) til.

6079522[/snapback]

Vi må prøve og finne noe høyteknologisk noe kanskje? Jeg innbiller meg det er de man forsøker i Trondhjem - der de tiltrekker seg store dataselskap? Kunnskap? Vi må bare jobbe hardt og målrettet - og innse at pris på arbeidskraft ikke er det vi kan konkurrere på.

Lenke til kommentar
I min samfunnslærebok - som også er den som anbefales av det offentlige privatistkontoret, står følgende definisjon på u-land: "betegnelse for teknologisk tilbakestående land".

 

Punktum.

6079511[/snapback]

Og hvorfor er det tilbakestående?

6079527[/snapback]

Pga lav industrialisering etc. Eller om du vil, pga "de slemme, imperalistiske kolonimaktene som utnyttet landene grovt"!

Lenke til kommentar
ang. dyre saker.. se på våre "nye landsmenn" aka. innvandrere.. hvor mye koster ikke de staten? både alt de skal ha.. alt de gjør så staten må bruke penger på de.. og ikke minst all etterforsking som kreves av mange av de etterhvert..

Gratulerer med århundrets, nei faktisk - årtusenets største generalisering. :thumbup:

 

Med slike meninger er det dessverre ikke vanskelig å forstå hvorfor visse individer motsetter seg fakta; nemlig at vi i Norge behøver arbeidsinnvandring. Ikke gå i FrP-fellen! Bruk litt tid og tenk på de utrolige verdiene i form av kompetanse, utenlandsk arbeidskraft har med seg. Det er ikke til å komme fra at land som har klart å hente det beste fra forskjellige kulturer klarer seg best.

 

Jeg mener å huske at det var Venstre som hadde en god kampanje for en del år siden: "Uten utlendinger stopper Norge."

Lenke til kommentar
I min samfunnslærebok - som også er den som anbefales av det offentlige privatistkontoret, står følgende definisjon på u-land: "betegnelse for teknologisk tilbakestående land".

 

Punktum.

6079511[/snapback]

Og hvorfor er det tilbakestående?

6079527[/snapback]

Pga lav industrialisering etc. Eller om du vil, pga "de slemme, imperalistiske kolonimaktene som utnyttet landene grovt"!

6079566[/snapback]

Jeg vil si pga mennesker som kommer og henter ut verdier uten å legge igjen så mye som de faktisk burde.

Lenke til kommentar
Jeg vil si pga mennesker som kommer og henter ut verdier uten å legge igjen så mye som de faktisk burde.

6079608[/snapback]

Årsakene til fattigdommen er også å finne i indre forhold i utviklingslandene. Mange utviklingsland har vært styrt av udugelige og korrupte ledere, som ofte har kommet til makten etter militærkupp.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...