Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

såklart må du ikke, er jo eget valg. Jeg selv har søkt sånn at jeg får penger til å kjøpe in bøker jeg trenger og kokkeuniform.

såklart hvis du ikke vil ha penger så er det opp til deg. Blir jo nesten som om du blir betalt for å gå på skole :D

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
såklart må du ikke, er jo eget valg. Jeg selv har søkt sånn at jeg får penger til å kjøpe in bøker jeg trenger og kokkeuniform.

såklart hvis du ikke vil ha penger så er det opp til deg. Blir jo nesten som om du blir betalt for å gå på skole  :D

6724568[/snapback]

Det er ikke alle som får stipend, da! Men det visste du vel...

Lenke til kommentar

såklart hvis du ikke vil ha penger så er det opp til deg. Blir jo nesten som om du blir betalt for å gå på skole  :D

6724568[/snapback]

Det er ikke alle som får stipend, da! Men det visste du vel...

6724605[/snapback]

ja vet det. har jo alt med foreldrene dine sine intekter osv

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Du får penger som du kan bruke på skole utstyr

6724534[/snapback]

men har ikke bruk for stipend! :p

6724537[/snapback]

Du har ikke bruk for gratis penger? Unnskyld meg, men du er en ordentlig tosk.

6724548[/snapback]

de er ikke teoretisk sett gratis. Stipend er egentlig lån. Består du eksamen for dette året, blir det omgjort og blir ikke lån lenger. Da "får" du dem. MEN om du skulle finne på å stryke i ett fag, så er du plutselig skyldig staten penger.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig jeg får stipend. Jeg er visst nødt til å ha bærbar på skolen (egentlig gjelder dette bare førsteklassingene), og det har jeg ikke råd til =/ Eller, jeg har råd til en laptop, men da er jeg faenmeg blakk.

6724631[/snapback]

Kan du ikke lease fra skolen? 200,- i måneden er da ikke så ille, selv om det er en irriterende ekstrautgift.

Lenke til kommentar

6724534[/snapback]

6724537[/snapback]

6724548[/snapback]

de er ikke teoretisk sett gratis. Stipend er egentlig lån. Består du eksamen for dette året, blir det omgjort og blir ikke lån lenger. Da "får" du dem. MEN om du skulle finne på å stryke i ett fag, så er du plutselig skyldig staten penger.

6724636[/snapback]

For de som begynte på VGS iår har ikke eksamen, i allefall det læreren min fortalte oss.

Edit: så nettopp gjennom et hefte jeg fikk fra Lånekassen. Står ikke noe om du stryker så blir du skyldig penger, har heller ikke lest om det andre plasser

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig jeg får stipend. Jeg er visst nødt til å ha bærbar på skolen (egentlig gjelder dette bare førsteklassingene), og det har jeg ikke råd til =/ Eller, jeg har råd til en laptop, men da er jeg faenmeg blakk.

6724631[/snapback]

Kan du ikke lease fra skolen? 200,- i måneden er da ikke så ille, selv om det er en irriterende ekstrautgift.

6724645[/snapback]

Det er en _svært_ irriterende ekstrautgift, og jeg tror faktisk det tilbudet kun gjelder førsteklassingene, da det skal gå over 3 år. Jeg har bare 2 år igjen ;) Dessuten får jeg da en bærbar jeg blir sånn halvveis fornøyd med. Jeg har stasjonær pc å gjøre tunge arbeider på, jeg vil ha en liten (maks 12.1") og lett maskin. Det tilbyr ikke skolen.

Lenke til kommentar

6724636[/snapback]

Jeg trodde man måtte stryke i mer enn ett fag for at det skulle bli omgjort til lån, jeg, men det er vel bare noe jeg innbiller meg å ha hørt/lest.

For de som begynte på VGS iår har ikke eksamen, i allefall det læreren min fortalte oss.

6724654[/snapback]

Jeg kan vedde ganske mye på at akkurat det er tulliball.

Lenke til kommentar

6724534[/snapback]

6724537[/snapback]

6724548[/snapback]

6724636[/snapback]

Edit: så nettopp gjennom et hefte jeg fikk fra Lånekassen. Står ikke noe om du stryker så blir du skyldig penger, har heller ikke lest om det andre plasser

6724654[/snapback]

http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=5549

Men nå tordner det her, så jeg må nappe alt ut :p prekast!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...