Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Og du er hvem til å avgjøre om en investor gjør en "real" jobb? Dessuten, "prinsippet å kjøpe aksjer og selge videre med høy gevinst, uten nødvendigvis å ha tilført samfunnet verdier" er jo et paradoks av dimensjoner. Alle på Oslo Børs (enten du er Idar Harry Vollvik eller en liten småsparer) bidrar til samfunnet ved å tilføre markedet kapital. En sunn økonomi er 100% avhengig av det "prinsippet" du presterer å kritisere.

 

Go figure.

6079286[/snapback]

Vel, en investor som kjøper opp store mengder aksjer, og deretter selger videre, gir ikke nødvendigvis samfunnet like store verdier som bønder gjør ved å produsere maten investoren skal spise til frokost.

 

Go figure.

6079336[/snapback]

Positivt at du har omformulert deg fra "bidrar ikke" til "bidrar nødvendigvis ikke".

 

Men akk for en trist verden du lever i. Lykke til med å fastsette verdien for alle de millioner av arbeidsplasser rundt omkring i verden. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det er mulig å tro at bøndenes arbeid er mer verdt enn andres, for en fantastisk arroganse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når U-landene har blitt "moderne", da får de bøndene som produserer maten mest lønnsomt, produsere. Om det blir dagens U eller I-land, er for meg likgyldig. Når har det seg imidlertid slik at mange u-land ligger i soner av verden der det er bedre kår for landbruk - noe som må tas hensyn til og som gir dagens U-land store fortrinn.

6079412[/snapback]

U-land, er u-land fordi de ikke har noen sjangser til å lykkes i verden. :)

Lenke til kommentar

Det er skattepengene næringslivstoppene betaler som sørger for at bonden kan jobbe.

 

De bør være takknemlig for at de får lønn i det hele tatt. Sette litt mer pris på at rikingene sørger for at de kan jobbe med noe som er ulønnsomt. Det er sosialisme i et nøtteskall.

 

 

Skal ringe Røkke og be han finansiere min trang til å skrive på forumet. Skulle bare mangle, jeg også ønsker å jobbe med noe ulønnsomt.

Lenke til kommentar
Når U-landene har blitt "moderne", da får de bøndene som produserer maten mest lønnsomt, produsere. Om det blir dagens U eller I-land, er for meg likgyldig. Når har det seg imidlertid slik at mange u-land ligger i soner av verden der det er bedre kår for landbruk - noe som må tas hensyn til og som gir dagens U-land store fortrinn.

6079412[/snapback]

U-land, er u-land fordi de ikke har noen sjangser til å lykkes i verden. :)

6079433[/snapback]

 

Enda ett tegn på hvorfor den sosialistiske politiken egentlig er usosial.

Lenke til kommentar
Når U-landene har blitt "moderne", da får de bøndene som produserer maten mest lønnsomt, produsere. Om det blir dagens U eller I-land, er for meg likgyldig. Når har det seg imidlertid slik at mange u-land ligger i soner av verden der det er bedre kår for landbruk - noe som må tas hensyn til og som gir dagens U-land store fortrinn.

6079412[/snapback]

Norge trenger en egen bærekraftig økonomi, noe vi ikke har, og som vi aldri kommer til å få hvis vi skal konkurrere med samme vilkår som u-landene.

Lenke til kommentar
Bonden koster FORTSATT 240 000 statskroner i året.

6079360[/snapback]

Lommerusk

6079384[/snapback]

 

ikke når du har 1000 bønder, da er det 240 000 000.

6079400[/snapback]

Skoene mine er verdt mer

6079404[/snapback]

 

men vist vi sier 10000 bønder, da blir det 240 000 0000 kr, og det er ikkje akkurat litte penger vi snakker om ;)

6079422[/snapback]

 

 

gidd å øk tallet hele tiden da :p

alle skjønner at når det øker blir det dyrere...

 

ang. dyre saker.. se på våre "nye landsmenn" aka. innvandrere.. hvor mye koster ikke de staten? både alt de skal ha.. alt de gjør så staten må bruke penger på de.. og ikke minst all etterforsking som kreves av mange av de etterhvert..

ikke for å være rasistisk elns, men det er et godt eksempel på hva som koster staten/skattebetalere mange kroner!

Lenke til kommentar
Norge trenger en egen bærekraftig økonomi, noe vi ikke har, og som vi aldri kommer til å få hvis vi skal konkurrere med samme vilkår som u-landene.

6079455[/snapback]

Kanskje vi bør finne andre områder å konkurrere på da, og forstå at Norge ikke egner seg for landbruk?

 

ang. dyre saker.. se på våre "nye landsmenn" aka. innvandrere.. hvor mye koster ikke de staten? både alt de skal ha.. alt de gjør så staten må bruke penger på de.. og ikke minst all etterforsking som kreves av mange av de etterhvert..

Det synes jeg blir totalt uinterresant, for et kvarter siden sa du at du ikke forstod noe av diskusjonen. Jeg er forøvrig innvandrer, på den delen av statistikken der det er mindre kriminalitet enn etniske nordmenn. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Litt mer saklighet ønskes.

6079489[/snapback]

Min del av det var faktisk litt saklig.

6079496[/snapback]

I min samfunnslærebok - som også er den som anbefales av det offentlige privatistkontoret, står følgende definisjon på u-land: "betegnelse for teknologisk tilbakestående land".

 

Punktum.

 

Oeg jeg skulle lagt meg for en time siden...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Norge trenger en egen bærekraftig økonomi, noe vi ikke har, og som vi aldri kommer til å få hvis vi skal konkurrere med samme vilkår som u-landene.

6079455[/snapback]

Kanskje vi bør finne andre områder å konkurrere på da, og forstå at Norge ikke egner seg for landbruk?

6079484[/snapback]

Sånn i farten kommer jeg ikke på noe vi kan gjøre i Norge som ikke kan gjøres billigere og mer effektivt i andre land.

 

Den eneste sikkerheten vi har for øyeblikket er oljen, men den vil vel bare vare i 50-100 år(?) til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...