Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Lotteriselskapene og dets ansatte betaler vel skatt de også, men de som "tjener" på det, de heldige vinnerene, eller drittsekkene som jeg kaller de, slipper. Så det blir jo mye det samme som med skattesnyltende rikfolk med egne selskaper.
Totalt uinterresant. Om jeg som privatperson trader og sitter igjen med en gevinst på 700 000 på børs, må jeg regne med at flere hundre tusen av de forsvinner i inntektsskatt.

 

Om du vinner 700 000 i lotto, slipper du å skatte.

 

Hvem har arbeidet hardest, jeg som har bedrevet trading eller du som har levert inn lottokupongen?

 

Hvem av oss favoriserer samfunnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Totalt uinterresant. Om jeg som privatperson trader og sitter igjen med en gevinst på 700 000 på børs, må jeg regne med at flere hundre tusen av de forsvinner i inntektsskatt.

 

Om du vinner 700 000 i lotto, slipper du å skatte.

 

Hvem har arbeidet hardest, jeg som har bedrevet trading eller du som har levert inn lottokupongen?

 

Hvem av oss favoriserer samfunnet?

6078972[/snapback]

Les Tomaten sin post; lotteripengen er allerede blitt skattet av.

Lenke til kommentar
Les Tomaten sin post; lotteripengen er allerede blitt skattet av.

6078983[/snapback]

Det er så utrolig fantastisk, om jeg bygger en idrettshall, kan jeg da påstå at jeg det har vært en skatt? Jeg kan, hvis jeg er heldig, trekke fra 12 000 på selvangivelsen min. Hurray!

 

EN SKATT ER NOE SOM PÅLEGGES DEG! Å tippe pålegges deg ikke. Det er utrolig hvordan dere her lever opp til den missunelseskulturen som lever i Norge.

Lenke til kommentar
Hvem har arbeidet hardest, jeg som har bedrevet trading eller du som har levert inn lottokupongen?

6078972[/snapback]

Hvem tjener mest til syvende og sist? Det er som faktisk vinner noe i det hele tatt. At de som faktisk vinner må betale skatt de det de endelig vinner er bare tåpelig.

 

 

Finn noe annet å klage på.

Lenke til kommentar
Egentlig betaler alle som tipper "en type skatt".

6078966[/snapback]

En frivillig innbetaling regner jeg ikke som skatt, snarer bidrag til veldedighet.. Og de færreste tipper av hensyn til veldedighet... Dårlig argument, lille venn.

6078982[/snapback]

Du velger vel om du vil spille på børs?

Lenke til kommentar
At de som faktisk vinner må betale skatt de det de endelig vinner er bare tåpelig.

6079002[/snapback]

At jeg som arbeider hardt og tjener penger, i motsetning til mange andre, burde jo da også være et argument som gjorde at det var tåpelig at jeg må betale skatt.

 

Ta det på alder da, jeg har en større inntekt en langt de fleste på min alder. Det er derfor tåpelig at jeg, en så liten andel av den jevne 17-åring skal beskattes.

 

Janteloven..... :love:

Lenke til kommentar
Det er så utrolig fantastisk, om jeg bygger en idrettshall, kan jeg da påstå at jeg det har vært en skatt? Jeg kan, hvis jeg er heldig, trekke fra 12 000 på selvangivelsen min. Hurray!

 

EN SKATT ER NOE SOM PÅLEGGES DEG! Å tippe pålegges deg ikke. Det er utrolig hvordan dere her lever opp til den missunelseskulturen som lever i Norge.

6079000[/snapback]

Uten all "veldedigheten" tippeselskapene driver med kunne man ha vunnet utrolig mye mer. Om pengene forsvinner før eller etter du har fått dem har vel ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Uten all "veldedigheten" tippeselskapene driver med kunne man ha vunnet utrolig mye mer. Om pengene forsvinner før eller etter du har fått dem har vel ikke noe å si.

6079034[/snapback]

Sparebankfondet(eller noe i den duren) gir også ut enorme summer til veldedighet hvert år. Jeg må likefult skatte av gevinst på trading av DnB NOR-aksjer ol.

Lenke til kommentar
Ganske smålig å ikke unne folk lotteri-gevinstene sine mener nå jeg.
Det er smålig og ikke unne hardt-arbeidene tradere gevinstene sine.

6079027[/snapback]

AHAHAHAHA!

 

Hvem har best timelønn av en vellykket aksjehandler og en bonde/fabrikkarbeider/tømrer osv., og hvem tror du jobber mest?

Lenke til kommentar
Den sosialistiske politiken begynner å ligne på kommunisme.

6078562[/snapback]

Og verst av alt er at lottovinneren slipper å betale skatt på det som inntekt... Det er, rett og slett "unfair".

6078637[/snapback]

Leste bare dette igjen. Verst av alt? Blir dette flaggsaken til Unge Høyre? WOOPIDOOPIDOO!

Lenke til kommentar
Ganske smålig å ikke unne folk lotteri-gevinstene sine mener nå jeg.
Det er smålig og ikke unne hardt-arbeidene tradere gevinstene sine.

6079027[/snapback]

AHAHAHAHA!

 

Hvem har best timelønn av en vellykket aksjehandler og en bonde/fabrikkarbeider/tømrer osv., og hvem tror du jobber mest?

6079066[/snapback]

Førstnevnte jobber uten tvil mest. I tillegg har førstnevnte sjeldent lønn etter antall timer.

Lenke til kommentar

Hvem har best timelønn av en vellykket aksjehandler og en bonde/fabrikkarbeider/tømrer osv., og hvem tror du jobber mest?

6079066[/snapback]

Førstnevnte jobber uten tvil mest. I tillegg har førstnevnte sjeldent lønn etter antall timer.

6079075[/snapback]

Det får heller ikke bønder, men man kan likevel tenke seg til hvor mye man tjener i gjennomsnitt på en time.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...