Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi snakkes børs, så snakket jeg med pappa her om dagen å muligens sette litt penger i REC da de ble børs notert her om dagen, men vi trakk oss i siste øyeblikk.

 

En annen liten ting som skjedde for ca. 2 år siden da vi solgte aksjene vi hadde i Kværner pga. de gjorde det så bra, så hadde en fortjeneste på ca. 200 000kr. hadde vi ventet noen måneder til hadde vi tjent 4-500% av den vi fortjenesten vi den gang hadde. Surt, men det er vanskelig å spå på børs.

6078522[/snapback]

Ja, børs kan også være litt småtilfeldig - dog ikke så tilfeldig som lottokuler. Er bare så typisk norsk at vi må feire og støtte opp om de som vinner i lotto... De som arbeider hardt, de er liksom mislikt. Det går faktisk ann å tjene penger, uten å vinne i lotto, uten å "utnytte arbeidere og fattigfolk".

6078544[/snapback]

ja, det er virkelig synd i deg
Lenke til kommentar
Den sosialistiske politiken begynner å ligne på kommunisme.

6078562[/snapback]

Og verst av alt er at lottovinneren slipper å betale skatt på det som inntekt... Det er, rett og slett "unfair".

6078637[/snapback]

Cry me a river, build a bridge and get over it :love:

Lenke til kommentar
Den sosialistiske politiken begynner å ligne på kommunisme.

6078562[/snapback]

Og verst av alt er at lottovinneren slipper å betale skatt på det som inntekt... Det er, rett og slett "unfair".

6078637[/snapback]

 

ja, det er noe som ikke stemmer der. Hvis man gjør noe, da skal man skatte mye. Hvis man er "heldig" og vinner noe da skal du liksom få slippe. Det er som du sier, "unfair".

Lenke til kommentar
Cry me a river, build a bridge and get over it  :love:

6078654[/snapback]

Jeg håper jeg slipper å lage en elv, kanskje vi kan få gjort noe med skattesystemet på lottogevinster instead?

 

ja, det er noe som ikke stemmer der. Hvis man gjør noe, da skal man skatte mye. Hvis man er "heldig" og vinner noe da skal du liksom få slippe. Det er som du sier, "unfair".

6078664[/snapback]

Typisk norsk.. Provoserende til de grader, og stimulerer ikke akkurat til hardt arbeid.

Lenke til kommentar
Cry me a river, build a bridge and get over it  :love:

6078654[/snapback]

Jeg håper jeg slipper å lage en elv, kanskje vi kan få gjort noe med skattesystemet på lottogevinster instead?

6078684[/snapback]

Hvorfor bryr du deg? Du sa jo selv at din familie nesten ikke betaler skatt, det er jo så mange fine smutthull.

Lenke til kommentar
Typisk norsk.. Provoserende til de grader, og stimulerer ikke akkurat til hardt arbeid.

6078684[/snapback]

 

Nei, det er kanskje det største problemet. Det er hvertfall ikke motiverende når du vet at om du jobber og tjener dobbelt så mye som naboen, så står dere igjen med det samme etter skatt fordi du skatter nærmere 50% mens han bare 25%.

 

EDIT: satt litt på kanten, og det stemmer nok ikke, men det gir et vist bilde.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Cry me a river, build a bridge and get over it  :love:

6078654[/snapback]

Jeg håper jeg slipper å lage en elv, kanskje vi kan få gjort noe med skattesystemet på lottogevinster instead?

6078684[/snapback]

Hvorfor bryr du deg? Du sa jo selv at din familie nesten ikke betaler skatt, det er jo så mange fine smutthull.

6078711[/snapback]

 

Det er lett å komme unna litt skatt, men det skal ikke være nødvendig og bruke så mye energi på det.

Lenke til kommentar
Hvorfor bryr du deg? Du sa jo selv at din familie nesten ikke betaler skatt, det er jo så mange fine smutthull.

6078711[/snapback]

*Host og hark*

 

Selskapene våre må også betale 25 % moms på de tjeneste de selger, arbeidsgiveravgift og den aktuelle ansatte må betale normal inntektsskatt. Kanskje personskatten kan unngåes til en viss grad, men verst av alt er jo de stakkars kundene som må betale 25 % inn til staten(eventuelt trekke det av på egne "næringsmeldinger"(innbiller meg det heter det)).

Lenke til kommentar
Hvorfor bryr du deg? Du sa jo selv at din familie nesten ikke betaler skatt, det er jo så mange fine smutthull.

6078711[/snapback]

*Host og hark*

 

Selskapene våre må også betale 25 % moms på de tjeneste de selger, arbeidsgiveravgift og den aktuelle ansatte må betale normal inntektsskatt. Kanskje personskatten kan unngåes til en viss grad, men verst av alt er jo de stakkars kundene som må betale 25 % inn til staten(eventuelt trekke det av på egne "næringsmeldinger"(innbiller meg det heter det)).

6078738[/snapback]

Lotteriselskapene og dets ansatte betaler vel skatt de også, men de som "tjener" på det, de heldige vinnerene, eller drittsekkene som jeg kaller de, slipper. Så det blir jo mye det samme som med skattesnyltende rikfolk med egne selskaper.

Lenke til kommentar
Hallo :)

 

Jeg er tilbake :)

 

Må si meg enig i Acolyt3s tidligere avatar "I LOVE MODERATORS!" Spess Dotten ^^

6078760[/snapback]

Herregud, din sleipe jævel.

 

:p

 

Zappza og fredrikrb tilbake igjen.

 

Nei det finnes tydeligvis ikke en gud :(

 

Nå som det har vært så fredelig og alt.  :tease:

6078786[/snapback]

Du kan jo forføre Ueland, også bruke pcen hans mens han ligger på soverommet og tar seg en røyk.

Lenke til kommentar
Den sosialistiske politiken begynner å ligne på kommunisme.

6078562[/snapback]

Og verst av alt er at lottovinneren slipper å betale skatt på det som inntekt... Det er, rett og slett "unfair".

6078637[/snapback]

Egentlig betaler alle som tipper "en type skatt". Norsk tipping bruker pengene de tjener til å støtte idrett, kultur og forskning. Og det å samenligne dette med å må betale skatt for aksjer er tåpelig.

Prisjustert overskuddsfordeling 1948-2003:

 

Forskning  23,8 mrd. kroner

Idrett                        22,9 mrd. kroner 

Kultur  13,2 mrd. kroner

Statskassen    2,6 mrd. kroner

Helse og Rehabilitering    1,5 mrd. kroner

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...