Herr Brun Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Så flotta å høre. Er ikke jeg flink til å skrive med norske bokstaver? 5994913[/snapback] Yay! Både "ø" og "å", jeg blir helt rørt. 5994942[/snapback] åøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøåøæøå Tihi. Qwerty ble oppfunnet for å hindre folk fra å skrive altfor fort... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Veldig kjekt for de som skriver DVORAK, da.Men selv orker jeg ikke tanken på å måtte gå over til noe annet. 5994924[/snapback] Visten med DVORAK da? Er vel en grunn til at QWERTY er mest benyttet? 5994943[/snapback] Qwerty ble laget for å begrense skrivehastigheten, bare så du vet det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det er ikke min skyld at det vil ligne paa andre tastatur da hehe, sikkert litt goey de foerste ukene tipper jeg, saa gaar du over til det gamle tastaturet ditt. 5994914[/snapback] Tonio skriver med et slikt tastatur til daglig, og har gjort det i et par måneder. 5994937[/snapback] Ser ikke på tastaturet jeg heller, og tastene er uansett endret så ting er ikke som de skal (til besøkendes store forargelse). De fleste nerder er vel uavhengig av bokstaver på tastaturet? 5994956[/snapback] I frankrike bruker de azerty. Ting er annerledes plassert. Er litt slitsomt, men nå har jeg blitt svært flink til å kunne skifte mellom forskjellige typer uten problemer. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Forklar! 5994953[/snapback] DVORAK og QWERTY er to forskjellige oppsett av bokstavene på tastaturet. Se hvordan bokstavene Q-W-E-R-T-Y står etterhverandre. Disse oppsettene har både fordeler og ulemper. Edit; kanskje laget for å gjøre at man skrev tregere, men det var egentlig på grunn av at stemplene i skrivemaskinene hang seg opp når man skrev fort. Men, skrivemåten er vel mest utbredt, og derfor vanskelig "å vende". Har du lyst til å skrive med Dvorak-oppsett, go ahead. Endret 26. april 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Den er roger, NorthGarden. Tnx Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Se forøvrig http://www.stenling.no/dvorak/ Jeg brukte selv Dvorak fra mai til desember i fjor, og kan anbefale det til alle som ønsker å lære å skrive touch, men ikke får det helt til på QWERTY-tastaturer. Ikke fordi det er så veldig mye lettere å skrive touch på Dvorak, men fordi det er lettere å skrive touch når man venner seg til det helt fra starten av. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det gjelder å lære seg QWERTY først, ellers er man hjelpeløs foran alle andre PC-er enn sin egen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det gjelder å lære seg QWERTY først, ellers er man hjelpeløs foran alle andre PC-er enn sin egen. 5995009[/snapback] Svaert godt poeng. Jeg planlegger aa begynne med dvorak naar jeg kjoeper ny pc. Haaper jeg finner et tastatur uten paaskrevne taster som ikke koster skjorta og som har ekte tilbakeknapp... Noen som vet om man kan faa laptop med qwerty-tastatur? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har alltid brukt QWERTY-oppsett, bortsett fra ved spesielle anledninger. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det gjelder å lære seg QWERTY først, ellers er man hjelpeløs foran alle andre PC-er enn sin egen. Ja, men vil anta at de fleste som skriver regelmessig her inne kan QWERTY. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det gjelder å lære seg QWERTY først, ellers er man hjelpeløs foran alle andre PC-er enn sin egen. Ja, men vil anta at de fleste som skriver regelmessig her inne kan QWERTY. 5995027[/snapback] Visste ikke engang at det fantes andre oppset jeg, unntatt engelsk.. hehe.. Pga. SO vil jeg nok få problemer med å legge meg.. Gikk faktisk greit helt til SO ble startet igjen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Er det en måte å være litt PC-raddis på, å gå i mot de jævla konformistene med QWERTY? Viva la resistance. SO5 suger forresten. Alle dere jeg ikke liker, gå og dø. Endret 26. april 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Får vel gå og skyte meg selv, da. Good bye, cruel world! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Er det en måte å være litt PC-raddis på, å gå i mot de jævla konformistene med QWERTY? Viva la resistance. SO5 suger forresten. Alle dere jeg ikke liker, gå og dø. 5995043[/snapback] Kan du lage en liste? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Syns nå SO4 var bedre. Litt mer stil over seg. DIE PLX Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Er det en måte å være litt PC-raddis på, å gå i mot de jævla konformistene med QWERTY? Viva la resistance. SO5 suger forresten. Alle dere jeg ikke liker, gå og dø. 5995043[/snapback] Jeg skriver lite QWERTY, og hovedgrunnen er at det virket som en god ide en gang jeg kjedet meg. Må jeg dø? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg ler av hensikten med QWERTY, jeg skriver nemlig alfabetet på under 2,5 sekunder. (Ja, på et qwerty-tastatur.) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Kan du lage en liste? 5995050[/snapback] Næh. Tror folk har en nogenlunde peiling på hvem som er likt og ikke likt. Zlatzman, nei, bare de som spammer og gjør siste ordet til et dårlig sted. Du får leve. Endret 26. april 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Lag en liste fredrikrb. Jeg vil vite om jeg skal pakke gymtøyet til i morra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg