Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjørt bil i EN HEL TIME! Det var meget varmt, og CD-spilleren trodde visst at Neil Youngs sang Harvest gikk slik: «Did I see-see-see-see-see-see-see-see-see-see [...]». Men jeg fikk i alle fall kjøpt noen skolebøker.

 

TSP: Jeg leste den siste setningen av innlegget ditt, og må si at der tror jeg du traff spikeren på hodet.

6597597[/snapback]

Hehe, tenkte meg det. Takk for komplimentet!

 

 

TSP: Im back in town!

6597564[/snapback]

Hei, Pule?

6597622[/snapback]

*Bytte ut: "gjennomsnittlig SO bruker" med "kfz".*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en tilståelse Neppe: jeg har rike foreldre og er bortkjemt drittunge som får alt jeg vil men jeg setter pris på alle og jobber deltid. Er du fortsatt glad i meg? :cry:

6597675[/snapback]

 

Ekke noe galt å ha rike foreldre. Det er holdningene man får fra foreldrene som kan være problemet.

 

 

Selv er jeg så heldig at jeg får en bil til 50.000 i 18-års gave. Jeg priser meg ekstremt lykkelig for dette. Det er forsjåvidt alt jeg får.

Lenke til kommentar
hva snakker dere om i kveld da folkens?

6597649[/snapback]

 

Skolesystem, og diverse andre systemer som diverse brukere mener bør forandres, og lignende. Og hvorvidt en jobb som et eller annet er like mye verdsatt som ett eller annet. Hvis jeg har fått alt rett med meg.

 

 

6597667[/snapback]

Skolesystemene bør skjerpes ja. Her i komunen/nordland har vi fått beskjed om at alle som skal gå VGS må skaffe seg egen bærbar pc. Den skulle bla ha dual core prosessor og mye anet, og dette måtte elevene skaffe selv! Idiotisk.

Lenke til kommentar
Skolesystemene bør skjerpes ja. Her i komunen/nordland har vi fått beskjed om at alle som skal gå VGS må skaffe seg egen bærbar pc. Den skulle bla ha dual core prosessor og mye anet, og dette måtte elevene skaffe selv! Idiotisk.

6597700[/snapback]

serriøst? har ikke jeg hørt noe om.

 

er det bare for småbarna som går under den nye reform saken?

Lenke til kommentar
Jeg har en tilståelse Neppe: jeg har rike foreldre og er bortkjemt drittunge som får alt jeg vil men jeg setter pris på alle og jobber deltid. Er du fortsatt glad i meg? :cry:

6597675[/snapback]

 

Ekke noe galt å ha rike foreldre. Det er holdningene man får fra foreldrene som kan være problemet.

 

 

Selv er jeg så heldig at jeg får en bil til 50.000 i 18-års gave. Jeg priser meg ekstremt lykkelig for dette. Det er forsjåvidt alt jeg får.

6597687[/snapback]

 

Nei jeg hater deg ikke Ubergoliath, du er snill. Jeg veit dere har mye penger, men du har en holdning.

 

Som marley sier, det er holdningen.

 

Jeg har ikke luksus som å få leve ut ungdomstiden min, jeg har bodd og klart meg alene siden 15 års alderen. Jeg får ikke penger fra noen av mine forreldre, kommer heller ikke til å få det. Jeg har ikke tid til å ut å feste å være ungdom, fordi jeg har ansvar på jobb og hjem.

 

Det er jævla synd. Men om den (stygt ord) skal komme å tråkke på meg fordi jeg jobber i offentlig sektor og er en skattesnylter, da blir jeg forbanna.

 

Om noen finner feilen i posten min, så si ifra. Skal jeg fikse det :)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Skolesystemene bør skjerpes ja. Her i komunen/nordland har vi fått beskjed om at alle som skal gå VGS må skaffe seg egen bærbar pc. Den skulle bla ha dual core prosessor og mye anet, og dette måtte elevene skaffe selv! Idiotisk.

6597700[/snapback]

 

Har selv også fått den beskjeden, og jeg priser meg lykkelig som har foreldre med penger nok til å skaffe dette. Må si jeg er meget overrasket over at det skal bli obligatorisk med bærbar pc, for det er langt fra alle som faktisk har råd til det.

Lenke til kommentar
serriøst? har ikke jeg hørt noe om.

er det bare for småbarna som går under den nye reform saken?

6597717[/snapback]

Jepp. De må kjøpe HEEEEELT ORNTLI' nye bøker, og skaffe seg en bærbar PC som yter ca. jevngodt med Earth Simulator. Det er jo kjipt for dem, men de slipper i alle fall unna økonomi og informasjonsbehandling.

 

Brønnøy VGS har sagt noe om at de skal få på plass leasing av bærbare.

Endret av Lisø
Lenke til kommentar
Du er ute etter forskjeller i samfunnet, sier bare litt om deg. Du må takle at andre med mindre penger fra pappa også vil høyt opp.
Nettopp dette er fryktelig viktig. Vi har i dag lavere såkalt "klassemobilitet" enn mange andre land, deriblandt US. Systemet holder folk nede.

 

Men å sparke flere hundre tusen folk for å få ting

Ironisk nokk betaler du lønna mi. Men det er faan ikke unødvendig, om du mener det unødvendige er unyttig bør du tenke på å flytte ut av landet. Vi har masse fine ordninger og støtteaparat i norge finansiert av skatter. Du har ikke noe å syte over. Slutt å prikk ned på meg!

Det er en av grunnene til at jeg fra og med i dag er å regne for utvandret fra dette landet, sammen med min far - og at selskapskapitalen ligger trygt plassert godt utenfor Norges grenser.

 

Jeg var i sverige for noen måneder siden, ja de misunner vår ordning. Ikke snakk om noe du ikke veit, dette her kan jeg mange ganger bedre en deg, du tror du veit hvordan verden fungerer, men du har faktisk ikke peiling.
Det har seg tilfeldigvis slik at vi omgåes noen høyt oppe i utdanningspolitikken i Sverige. Jeg vet hva jeg snakker om.

 

 

Til orientering er dette jobben min. Jo tyske ordningen er ganske lik vår. Om du mener noe annet så får du gå en fagorientert utdanning i tyskland.

Jasså? En fagorientert utdanning i tyskland velger man etter FJERDE KLASSE. I Norge velger du det etter TIENDE. I Tyskland går du ut i lære ved rundt 15-16, i Norge må du vente noen ekstra år.

 

Ikke alle har penger til lån og ikke alle får stipend
Leit for dem da, foreldrene får tenke på det tidlig og begynne og spare.

 

Det handler om å gi en lik rett til alle.
Alle kan ikke bli akademikere.

Nei, men alle bør ha muligheten

Det er jeg ikke nødvendigvis overbevist om.

 

Offentlig sektor er ikke et pengesluk, det er mange arbeidsplasser. Folk som jobber for folket. Folk som får landet til å fungere. Våkn opp
Nettopp at det er mange arbeidsplasser finner jeg provoserende. En ting er om jeg frivillig velger en forsikringsordning som så holder liv i en del menneskers arbeidsplasser. Men en tvungen forsikring - i form av skatt? Arbeidsplasser er ikke arbeidsplasser for arbeidsplassens skyld!!

 

 

Du lever i en helt annen verder

Skyld på det. Oslo-Finnmark lar seg fint gjøre dersom noen absolutt skal bosette seg langt fra folk.

 

Om du tror private sykehus er så fantastisk så bør du kanskje starte ett å se om det er marked for det ?
Som sagt er jeg på et privat sykehus annenhver uke og tar tester mv. Om det er marked for det? TIL DE GRADER! Capio-kjeden og andre ekspanderer i rekordfart. Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Det eneste som kan tyde på at mine foreldre har penger er vel bilene vi kjører. Høres sikkert veldig utakknemlig ut men jeg fikk fatterns Mercedes-Benz E280 for et år siden og ønsker av alt på jord å bli kvitt den for så å kjøre i en normal ungdomsbil. Desverre kan jeg ikke selge bilen med det første siden jeg vil ikke fornærme noen i familien :(

 

Jeg har ihvertfall stor respekt for deg Neppe: slik selvstendighet har desverre mine foreldre frarøvet meg :(

Lenke til kommentar

Jeg får bare slutte å poste her.

 

Joachim ødlegger hele moroa med SO. Han har så syke meninger jeg får spasmer på tissen av det.

 

Du er den teiteste fyren jeg noen sinne har truffer. Du må leve i en annen verden. Du lyver og du har ikke peiling på hva du snakker om. Du burde jobbe for pengene du har.

Lenke til kommentar
Jeg får bare slutte å poste her.

 

Joachim ødlegger hele moroa med SO. Han har så syke meninger jeg får spasmer på tissen av det.

 

Du er den teiteste fyren jeg noen sinne har truffer. Du må leve i en annen verden. Du lyver og du har ikke peiling på hva du snakker om. Du burde jobbe for pengene du har.

6597762[/snapback]

Jeg er glad jeg har han på ignore, men lurer litt på hav han skrev nå sist! :) Pliiis ikke gå fra So neppe! :D Bli her med oss!

kfz: Ja det har jeg! :)

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Brønnøy VGS har sagt noe om at de skal få på plass leasing av bærbare.

6597750[/snapback]

 

Det er snakk om det her og. Men, vi må betale opp imot 220,- i måneden, tror jeg det var, om ikke mer. Så da investerer jeg heller i en bærbar jeg kan ha for meg selv, og kan ha flere år framover, både skole og fritid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...