Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er, som deg, helt sikker på at privatisering av skolen ville ført til større klasseskille. Dog kunne det nok vært muligheter for de uten midler med ønsker, selv om det ville gjort ting veldig mye vanskeligere. Det jeg har mindre tro på, er en bedring av standaren. Det er for mange tiltak som blir gjort i private bedrifter for å drive økonomisk, noe jeg helt klart ser vil gå ut over kvaliteten på de "rimeligere" skolene som måtte ha dukket opp. Dessuten tror jeg vi ville fått ett problem med mobbing, "du går på skolen for de dumme" osv...

Lenke til kommentar
Sitter Joachims provosering enda igjen her eller? :)

6596658[/snapback]

 

Joachim has left the building. Hadde kanskje ikke mer å komme med. Neppe er derimot svært interessant å "diskutere" (vi er stort sett enige) med. Hvis du vil kan jeg Qoute alt Joachim har sagt, så du kan få med deg diskusjonen du også ... :tease:

Lenke til kommentar

Mobbing blir vel ikke største problemet.

 

Men landet ville blitt delt i to, sør mot nord. Siden sør har mye mere ressurser enn nord så hadde sikkert dette ført til problemer.

 

Ja, så klart må man ha et offentlig tilbud uansett, men hvilke elever tror du blir attraktive i bedriften ? Dette er noe som er til å øke presset på penger, noe som tilsier at foreldre må faktsik ha penger til å sende barna til en skole som er attraktiv. Ikke nødvendigvis bedre, men attraktiv.

 

Jeg renger med du har hørt om høyprispolitikk ?

Lenke til kommentar
Sitter Joachims provosering enda igjen her eller? :)

6596658[/snapback]

 

Joachim has left the building. Hadde kanskje ikke mer å komme med. Neppe er derimot svært interessant å "diskutere" (vi er stort sett enige) med. Hvis du vil kan jeg Qoute alt Joachim har sagt, så du kan få med deg diskusjonen du også ... :tease:

6596687[/snapback]

Jeg står over, humøret er nettop kommet seg etter iste! :) Det er en lettelse å ha han på ignore, tro meg, det skal mye til for at jeg går så langt!

Lenke til kommentar
Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

6596503[/snapback]

hahahaha... Verste sytinga jeg har sett på lenge!

Lenke til kommentar
Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

6596503[/snapback]

hahahaha... Verste sytinga jeg har sett på lenge!

6596701[/snapback]

 

hahhah Co-Swizzle. :!:

Lenke til kommentar
Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

6596503[/snapback]

hahahaha... Verste sytinga jeg har sett på lenge!

6596701[/snapback]

 

hahhah Co-Swizzle. :!:

6596727[/snapback]

Co-Swizzle.. åja. den har sett :hrm:

Lenke til kommentar

Høyprispolitikk, vel nå må jeg grave litt i gammel lærdom fra BI ... (Uff, det er jo faktisk privat, dog finansiert av lånekassen for min del)

 

Du har nok rett i at sentralisering og fraflytting ville kommet som ett resultat av privatisering. Jeg ser fremdeles som mobbing som ett problem. Man kan dagens situasjon som ett eksempel, Oslo er vel fort delt opp i "soner", med forskjellig "kulhetsgrad". Tenk da med private skoler, disse ville det dukket opp ett godt tilbud av i storbyene, noen ville vært såpass nære hverandre at naboguttten/jenta går på den "billige" skolen, mens Per går på den "dyre" skolen. Selv om disse kanskje var gode venner fra barnehagen, tror jeg det ville ført til en rivalisering av hvilken skole som hadde de beste lærerne osv...

 

Edit: Rasch: Nå er jeg såpass ny at jeg kan ikke helt uttale meg i retning liker/misliker ennå. Noen fler diskusjoner med Joachim så kanskje det viser seg at jeg er enig, eller ikke. Liker nå ihvertfall deg foreløpig, spesielt med så bra damesmak! :D

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...