Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var kanskje litt over streken. Men å sparke flere hundre tusen folk for å få ting privat. Noe så teit

6596356[/snapback]

 

Uansett ville de nok fått jobber. De private skolene kunne jo ikke drevet uten lærere/administrasjon/renholdspersonale etc. Men vi er nok enige om at de offentlige skolene bør bestå, og være i flertall slik som idag!

Lenke til kommentar
Ja, men mange ville blitt utklassert. Tenk på alle de gamle.

 

Private sykehjem. Mange eldre måtte ha blitt hjemme uten stell. Det hadde vært uakseptabelt

6596383[/snapback]

 

Vel, privatisering over hele fjøla ville vært ille, det er jeg enig i. Mens det er ting som med fordel kan privatiseres, slik som for eksempel gamle televerket.

Lenke til kommentar

Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

6596503[/snapback]

 

Derfor ahr jeg 130 puter og ingen søsken. :wee:

Lenke til kommentar
Søster'n har tatt puta mi!

Hu har gått inn på rommet mitt og tatt puta MI.

Æh, jeg har sovi såå dårlig i natt. Puta mi ligger oppå de forbanna hytta og blir infisert av ekle tingetanger fra HU. Æsjæsjæsj. MIIN pute, jo :(

Gawd, en skukke tro at ei pute er såå viktig, men den ER det.

Den + den andre puta = perfekt huehøyde.

I natt fikk jeg ca ikke sova. For de andre putene er ikke like. Og det blir for høyt eller for lavt eller noe. Æsjæsj.

Så jævlig forbanna! :realmad:

 

:ermm:

6596503[/snapback]

brette puta er bra! :) Flytta inn på en båt på jobben, der fikk jeg en pute som var likke tjokk som et flatbrød.. tror jeg bretta den 5 ganger eller noe! :)

PS Marley: Yeah enebarn ftw! :D

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Ja, men mange ville blitt utklassert. Tenk på alle de gamle.

 

Private sykehjem. Mange eldre måtte ha blitt hjemme uten stell. Det hadde vært uakseptabelt

6596383[/snapback]

 

Vel, privatisering over hele fjøla ville vært ille, det er jeg enig i. Mens det er ting som med fordel kan privatiseres, slik som for eksempel gamle televerket.

6596426[/snapback]

 

Det er jo fillesaker, han snakket om sykehus og skoler. Det ville blitt så stor klasse forskjell i Norge. Jeg håper ikke mange tenker sånn. Det er nesten snakk om anarki. Vi har det godt i Norge. Ja skolene kan bli bedre, men på en annen side så er neste samtlige land i europa missunelig på vår skole/lærlinge ordning.

 

EDIT: Tyskland har noe tilnermet vår ordning, svenske vender også i den retningen!

 

Neppe, du er en koslig kar

 

Hatt verdens rareste drøm jeg :p

 

Møtte to stk fra HW, en av dem var helt idiot og dopa meg, og så kom Neppe å redda meg  :D

 

*Linn har vært for mye i SO5*

6596457[/snapback]

 

Takk :blush:

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

På den andre siden kan det hende han lærer når skattefuten kommer og henter formuen... :tease:

 

For å være seriøs, klasseforskjell vil det alltid være. Akkurat den biten tror jeg ikke vi kan unngå. Forskjellen ligger i hvordan de med ressurser forvalter det de har. Det er mange eksempler på mennesker som har gode ressurser som gir dette tilbake til samfunnet i form av støtte. Se for eksempel på Røkke, han bygde vel ny stadium i Molde? Og Jørgen Jahre i Sandefjord, som finansierte rådhusbygget. (Det var faktisk med "svarte" penger...). Klasseskille er egentlig bare farlig fordi noen føler seg "hevet over" andre med mindre ressurser. Også er ikke velstand bare kroner og ører, massevis av velstand hjemme hos meg, selv med gjeld opp til pipa og dertil bunnskrapt lommebok.

 

Edit: Leif

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar

Jo, klasse forskjeller vil det være. Men de man har har man valget til å gjøre noe med. De som er lavt nede i næringskjeden har ofte ikke verdens beste utdanning, det er valget de har tatt.

 

Men ved å privatisere skoler tar mann vekk retten til de som vil komme seg på bena, men mangler pengere. Eventuelt barna med ikke så rike forreldre som ikke kan finansiere en god skole.

 

Det handler om å gi en lik rett til alle.

 

Nå veit ikke jeg om du fikk med deg at Joachim mente han ytet mer verdiskapning en meg bare fordi jeg jobber i offentlig sektor. Men for han ser alt så enkelt ut, fra utsiden ser alt enkelt ut. Det er det han mangler, nemlig erfaring.

 

Man har ikke behov for evig lange utdanningen uten erfaring. Teoretiske er en del, men det praktiske er en annen sak.

 

Private skoler ville ikke fungere så godt i Norge, siden deler av befolkningen har såpass mye mer penger en andre.

 

En annen negativ effekt er bostanden i norge hadde flyttet inn til byene. Og helst til samme byen. Siden de private bestemmer hvor skolene skal ligge, noe som gir forskjell på hvor enn i landet du befinner deg. Dette ville endt opp med å være et stort problem.

 

Eksempelt vis en midt på treet familie i Finmark som ville sendt sønnen til den beste skolen i oslo, selv om de knapt hadde penger ville de sendt han dit. Men de kan ikke fordi at avstanden blir for stor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...