Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Fortell med JoachinR Hvor jobber du, å hva går jobben din ut på ? Hvorfor er din stilling så mye mer verdt en min ?

6595876[/snapback]

Overse det neppe. Skal hive Joachim inn på ignore np. Er så sykt lei. Får magesår av han snart.

Da var det gjort! :) kooos!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, som vil si at du mener du har mer verdi. Verdt mer, er du teit ?

 

Hva jobber du som ?

6595890[/snapback]

Nei, det betyr ikke at jeg har mer verdi.

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...+%28bokm%E5l%29

 

Jeg innser at å skulle regne ut verdiskapning på usynlige verdier som kunnskapen elever tilegner seg, kanskje ikke er mulig. Men det sier seg selv at et offentlig kontor neppe er det som gir mest reell verdiskaping i form av kapital.

 

Jeg har desverre ikke tid til å diskutere det, men jeg står fast på at jeg aldri har sagt at jeg er mer verdt enn deg, bare at jeg vil anta jeg står for mer verdiskaping. Takk.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Vel, muligheten for verdiskapning ville vel vært betraktelig redusert dersom det ikke hadde vært offentlige skoler eller?

6595917[/snapback]

En privat skoleindustri kunne fint tatt seg av det dagens offentlige skole gjør.

 

Det er folk med din instilling vi ikke trenger her i landet

 

Folkeregisteret: Vi bekrefter at Joachim Nn fra 1. august 2006 er registrert som utvandret.

 

Vær trygg.

 

Pjokk99: Verdien av kunnskap er uvuderlig - men hvor mye av elevenes kunnskap kan føres tilbake til en ansatt byråkrat?

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Jeg blir kraftig provosert når en sier at folk i det offentlige ikke driver med verdiskapning. Hva med sykehus ? De redder liv, har det ingen verdi ?

 

Barnehager, skoler, sykehjem og en endeløs lang liste. Fy faan så provosert jeg blir!

 

Edit: JoachimR Du er det teiteste menneske jeg noen sinne har treft. Tipper det er mange her som synes det men vil ikke si det grunnet regler på forumet.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Privat skoleindustri? Og da tror du alle ville fått seg en utdannelse?

 

Edit: Skolevesenet er sammensatt og administrert av mer enn rektor og lærere, hvorav alle ledd som sørger for utdanning til folket faktisk er like viktig!

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Jeg blir kraftig provosert når en sier at folk i det offentlige ikke driver med verdiskapning. Hva med sykehus ? De redder liv, har det ingen verdi ?

 

Barnehager, skoler, sykehjem og en endeløs lang liste. Fy faan så provosert jeg blir!

6595934[/snapback]

Skulle heller privatisert det. :)

6595941[/snapback]

 

Da ville norge blitt et fattigere land. Med folk som ikke har råd til helse forsikring.

 

Vegene ville vært forferdelige, avgifter på alt ville steget.

 

Du er så teit at jeg blir kvalm

Lenke til kommentar

Jeg har så mye som jeg gjerne ville sagt til Joachim, men kan ikke pga. ignore (får ikke sett svar), og er litt redd for a bli banna, tror det hadde blitt full utblåsning! :)

Joachim: Ta å skjerp deg. Du er en stor dust, håper for din del at det er din internett personlighet eller noe!

Lenke til kommentar
SKulle gjerne sagt mer å, men må nokk respektere reglene litt.

 

Takket være moderatorer som ikke har lønn så fungerer forumet. Men de er vel lite værdt i Joachims sine øyner. Haha for et null.

 

Nå stikker jeg hjem fra jobb :)

 

*Vinke hadet*

6595970[/snapback]

Hade neppe! :) God tur hjem! Håper du kommer på senere!

Lenke til kommentar
Da ville norge blitt et fattigere land. Med folk som ikke har råd til helse forsikring.

 

Vegene ville vært forferdelige, avgifter på alt ville steget.

 

Du er så teit at jeg blir kvalm

6595953[/snapback]

Når skattene hadde gått kraftig ned vilel folk hatt råd.

 

Privat skoleindustri? Og da tror du alle ville fått seg en utdannelse?
Jeg snakket ikke om å fjerne skoleplikten, bare endre hvem som er skoleeier og driver.
Lenke til kommentar

Joachim: Med skoleplikt og privatisering. Det er vel egentlig akkurat det samme som å differensiere skatter, de med barn i skolealder blir skattet mer enn barnløse, samtidig som lønnsomhetsprinsippet kom inn i skolen. Dette ville antagelig bare medført en kvalitetssenking - fler elever per klasse etc.

 

Edit: Ble kanskje litt for bastant i påstandene mine.

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...