Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler på at han blir dømt til noe mer enn en liten filledom, men tullete å bruke den paragrafen til noe sånt.

 

§ 99. Den som ved vold, trusler eller andre ulovlige midler søker å hindre Kongen, Regenten, Statsrådet, Stortinget eller noen av dets avdelinger, Høyesterett eller Riksretten i sin virksomhet, straffes med fengsel i inntil 15 år. Det samme gjelder hvis handlingen er rettet mot noen av medlemmene i Statsrådet, Stortinget eller Høyesterett. Medvirkning er straffbar.

6573403[/snapback]

Enhver god advokat klarer å forhindre en slik straff, samt latterliggjøre riksadvokaten Marit Bakkevig. Dessuten er det strafferammen som er 15 år, det er ikke slik at alle blir dømt til fengsel i 15 år ved brudd på strl. §99.

 

Selv mener jeg at gutten burde få en premie, kaste en kake i hodet på kristin halvorsen burde automatisk gjøre ham til en Ridder av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden.

Lenke til kommentar
Enhver god advokat klarer å forhindre en slik straff, samt latterliggjøre riksadvokaten Marit Bakkevig. Dessuten er det strafferammen som er 15 år, det er ikke slik at alle blir dømt til fengsel i 15 år ved brudd på strl. §99.

 

Selv mener jeg at gutten burde få en premie, kaste en kake i hodet på kristin halvorsen burde automatisk gjøre ham til en Ridder av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden.

6573456[/snapback]

 

Som jeg skrev tidligere tviler jeg på at han blir dømt til noe særlig. En latterliggjøring av statsadvokaten hadde vel også vært på sin plass. Jeg er klar over betydningen av strafferamme, det var paragrafteksten jeg reagerte litt på. Jeg ser ikke på kakekasting som noen spesiell hindring av statsråden i sin virksomhet.

 

Og ja, han burde fått premie. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...