Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Hihi. Synes litt synd på admins også jeg.

Burde stengt ned hele forumet i noen dager der det kun var mulighet for å poste i et emne. Regler skulle bli fulgt til punkt og prikke, og når dere ser en forbedring så åpner dere for almennheten igjen. Nestegang dere blir terrorisert med spam gjør dere det samme på nytt. Da tipper jeg folk vil ta til sunn fornuft og innse at admins gjør ikke dette av ren glede, men for å holde et hyggelig og omstending forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Få inn en gjeng med nye brukermoderatorer. Gi dem kun tilgang til skjuling av innleg. Lag en funksjon som sender en melding til en moderator når et innlegg blir skjult. Viser det seg at personene holder seg til emnet og klarer å hviske bort ugress så ha dere jo et godt stykke på vei. Så kan dere jo øke gradvis på rettigheter osv.

:shrug: Jeje. Legger meg. natta.

6557010[/snapback]

 

Veldig enig med deg. (Og du sa det litt bedre enn det jeg klarte.) :wee:

6557034[/snapback]

Enig, enig, enig og enig. =)

Lenke til kommentar
Det er mitt valg, og jeg vil ærlig talt ikke se på at f.eks SO5 blir mindre og mindre pratsom grunnet at folk lenger ikke kan si skitpraten sin. Jeg vet selv at du har pratet MYE drit opp igjennom årene, og jeg vet iallefall selv at det blir rimelig kjipt å ikke kunne si "Faen, kakesaft." uten å måtte svi for det. Og forresten, som du kanskje vet, er ikke denne tråden den mest hjelpsomme for folk flest, så hva gjør det om jeg og Demonfudge har en liten skitprat opp i mellom alt annet? Det er regelrett spam, ja, men herregud som vi ler av det. Er ikke det lov lenger, da?

 

Jeg husker forresten det du nevner om oppstramninger. Men å gå til så drastiske tiltak finner jeg rett og slett usmakelig. Spesielt i denne kategorien. Dette er en relativt usakelig kategori. Hvorfor ikke teste det nye der faktisk skitprat ikke skal eksistere? Mulig vi har andre preferanser på hva som angår skitprat og hvor, men dog. Jeg håper for all del at du skjønner poenget mitt.

 

Og det med tilbakemeldinger er ikke til deg, btw om du trodde det. Heller noen andre, som er brukermoderator.

 

Hilsen en vemodig Hylol.

 

Og Jarmo, du som sier at vanlig prat ikke er spam? Hva vil du kalle het e-sex mellom Hylo og Demonfudge i SO5, da? :)

6557028[/snapback]

Selvsagt skal dere få prate dere imellom, det har jeg aldri nektet dere. Men når innlegg bare kommer og ikke inneholder mere en "haha, du suger Demonfudge" og samme type innlegg som kommer hver eneste gang så er det rett og slett spam. Alt man ber om står ypperlig forklart i stickyen ovenfor, rett og slett.

Ja hylo, jeg skjønner deg veldig godt, jeg gjør det, faktisk. Kanskje mere en det jeg gir uttrykk for.

Og hvis du husker litt godt etter så forsvant et par folk, på akkurat samme måte som du nå vil forsvinne. Og når ting roer seg så skjønner folk at det var ikke de store endringene som skjedde, den egentlige endringen skjedde i brukerene sluttet med å poste mere "spam" og ting roet seg og folk ble ganske fornøyd når moderatorene ga brukerene friere tøyler og brukerne selv sa vennlig til andre brukere at de ikke ville ha slik i denne delen av forumet fordi de også var lei av spam.

Lenke til kommentar
Fez, er du GAL ?

 

Men, snart natta for min del. Håper jeg klarer å få sove, får sikkert mareritt om at jeg får "gult kort" evt. "rødt" og warn/ban/utestengelse fra forumet.

6557133[/snapback]

 

 

Det skal nok en del til før noen kort kommer frem men terskelen er noe lavere nå for helt spinn vill og ødeleggende tull her i huset.

 

mvh

jarmo den litt mindre upopulære ;)

Lenke til kommentar
Selvsagt skal dere få prate dere imellom, det har jeg aldri nektet dere. Men når innlegg bare kommer og ikke inneholder mere en "haha, du suger Demonfudge" og samme type innlegg som kommer hver eneste gang så er det rett og slett spam. Alt man ber om står ypperlig forklart i stickyen ovenfor, rett og slett.

Ja hylo, jeg skjønner deg veldig godt, jeg gjør det, faktisk. Kanskje mere en det jeg gir uttrykk for.

Og hvis du husker litt godt etter så forsvant et par folk, på akkurat samme måte som du nå vil forsvinne. Og når ting roer seg så skjønner folk at det var ikke de store endringene som skjedde, den egentlige endringen skjedde i brukerene sluttet med å poste mere "spam" og ting roet seg og folk ble ganske fornøyd når moderatorene ga brukerene friere tøyler og brukerne selv sa vennlig til andre brukere at de ikke ville ha slik i denne delen av forumet fordi de også var lei av spam.

6557132[/snapback]

Jaja, for all del. Jeg tar sjansen og forblir til jeg finner ut om systemet deres er passende eller ikke dårlig.

 

 

Nå har dere en kvalitetsspammer å passe på også!

Lenke til kommentar
Fez, er du GAL ?

 

Men, snart natta for min del. Håper jeg klarer å få sove, får sikkert mareritt om at jeg får "gult kort" evt. "rødt" og warn/ban/utestengelse fra forumet.

6557133[/snapback]

 

 

Det skal nok en del til før noen kort kommer frem men terskelen er noe lavere nå for helt spinn vill og ødeleggende tull her i huset.

 

mvh

jarmo den litt mindre upopulære ;)

6557166[/snapback]

 

Hey. I denne stua er du ikke upopulær.

Lenke til kommentar
Moderatorer/Admins: Blir brukernavnsendringer utsatt nå, pga. dere må stramme inn tiltakene?
Nei, dette er en jobb for admins og du ser vel her og rundt forumet at admins har fått andre ting å gjøre :)
Men kan noen fortelle hvorfor en moderator må være over 18? Er det pga. erfaringer?

Dette kan du søke på i kategorien "tilbakemeldinger om forumet" og du vil få det svaret du trenger fra Ueland hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg mener at hvis en rapportering blir avvist skal den aktuelle moderatoren sende en PM tilbake til brukeren som rapporterte innlegget. Noen er flinke på dette, andre ikke. Du, b-real, er en av de mer flinke. :)

6557095[/snapback]

Jo takk for det.

Men dette er noe som egentlig kunne ha blitt løst på en annen måte ved f.eks at når moderator fjernet rapporteringen fra lista så var det et kommentarfelt som ble sendt direkte til brukeren som rapporterte innlegget, men det er en diskusjon som man kan ta et annet sted og ikke her akkurat nå.

Fez, er du GAL ?

6557133[/snapback]

Gal er alle mennesker, de har bare ikke blitt undersøkt godt nok. God natt.

Lenke til kommentar
Jeg maser kanskje litt, men dette er 3dje gang jeg spør:

 

 

Hvem av disse er spam og hvem er godkjent?:

 

1. "Halla, skjer her a?"

2. "Nå var det lite liv her"

3. "HAHA, sjekk det her a! <link>"

4. "Hvorfor svarer du ikke på msn <nick>"

6557149[/snapback]

I utganspunktet så er vel egentlig ingen av de postene deffinert som spam egentlig, det kommer helt an på nårtid de er postet og sammenhengen rett og slett.

Ta å les stickyen som er skrevet av meg i OT-baren om posting i denne kategorien, den skal gi deg noen svar på dine spm.

En ting jeg lurer på. Ser det er en god del moderatorer som ikke er så veldig aktive. Skal de være moderatorer helt til Ueland mister en kopp kaffe på hovedserveren eller mister de moderatorstatusen etterhvert?

6557150[/snapback]

Det er en god del old-timere som ikke er så fryktelig aktiv lengere desverre nei. Hvor lenge disse har tenkt å beholde sin status vet jeg ikke, det må du høre med ueland selv, eller post det i "tilbakemeldinger om forumet" for det er sikkert flere som lurer på det :)
Jaja, for all del. Jeg tar sjansen og forblir til jeg finner ut om systemet deres er passende eller ikke dårlig.

 

 

Nå har dere en kvalitetsspammer å passe på også!

6557172[/snapback]

Good good :)

Og som det ble sagt ja, forumet er ikke det samme uten enkeltpersoner, uansett om de gjør noen sprell noen ganger og man må komme med kjefting og det som værre er :ermm:

Lenke til kommentar

En ting til, det renner inn rapporteringer ang. SO5 pga. spam og tull..

Merkelig nok flere av samme personer som rapporterer spammer selv i forumet, hvor er logikken ?

 

Vel !

Nok om denne saken nå, livet går videre...

 

Mvh

jarmo

 

ps. takker for oppmerksomheten :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...