Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Få inn en gjeng med nye brukermoderatorer. Gi dem kun tilgang til skjuling av innleg. Lag en funksjon som sender en melding til en moderator når et innlegg blir skjult. Viser det seg at personene holder seg til emnet og klarer å hviske bort ugress så ha dere jo et godt stykke på vei. Så kan dere jo øke gradvis på rettigheter osv.

:shrug: Jeje. Legger meg. natta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, det er ditt valg. Men jeg var jeg deg så hadde jeg heller ventet å se hva konsekvensene ble før du bestemte deg for å forlate. Jeg har ikke sagt at jeg skal moderere det du skriver, det jeg sier, noe som jeg _vet_ at du også vet, er å få slutt på spamminge rett og slett. Det hele kan vel oppsumeres i denne posten egentlig hva hovedønske med denne innskjerpingen av reglene betyr.

Og, jeg trodde virkelig at du husket såpass fra gammel tid at det har vært en slik oppstramming på dette forumet så og si hver eneste sommer..

Men valget er ditt, og vil du klage så skal du bare gjøre det, er glad i å få tilbakemeldinger selv om dere ikke tror meg når jeg sier det :shrug:

6556927[/snapback]

Det er mitt valg, og jeg vil ærlig talt ikke se på at f.eks SO5 blir mindre og mindre pratsom grunnet at folk lenger ikke kan si skitpraten sin. Jeg vet selv at du har pratet MYE drit opp igjennom årene, og jeg vet iallefall selv at det blir rimelig kjipt å ikke kunne si "Faen, kakesaft." uten å måtte svi for det. Og forresten, som du kanskje vet, er ikke denne tråden den mest hjelpsomme for folk flest, så hva gjør det om jeg og Demonfudge har en liten skitprat opp i mellom alt annet? Det er regelrett spam, ja, men herregud som vi ler av det. Er ikke det lov lenger, da?

 

Jeg husker forresten det du nevner om oppstramninger. Men å gå til så drastiske tiltak finner jeg rett og slett usmakelig. Spesielt i denne kategorien. Dette er en relativt usakelig kategori. Hvorfor ikke teste det nye der faktisk skitprat ikke skal eksistere? Mulig vi har andre preferanser på hva som angår skitprat og hvor, men dog. Jeg håper for all del at du skjønner poenget mitt.

 

Og det med tilbakemeldinger er ikke til deg, btw om du trodde det. Heller noen andre, som er brukermoderator.

 

Hilsen en vemodig Hylol.

 

Og Jarmo, du som sier at vanlig prat ikke er spam? Hva vil du kalle het e-sex mellom Hylo og Demonfudge i SO5, da? :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Få inn en gjeng med nye brukermoderatorer. Gi dem kun tilgang til skjuling av innleg. Lag en funksjon som sender en melding til en moderator når et innlegg blir skjult. Viser det seg at personene holder seg til emnet og klarer å hviske bort ugress så ha dere jo et godt stykke på vei. Så kan dere jo øke gradvis på rettigheter osv.

:shrug: Jeje. Legger meg. natta.

6557010[/snapback]

 

Veldig enig med deg. (Og du sa det litt bedre enn det jeg klarte.) :wee:

Lenke til kommentar

Steng SO5 da, viss det er så grusomt her. Er jo ikke som om folk dør viss den forsvinner. Ser ikke helt poenget med at brukerer rakker ned på moderatorer og moderatorer som prøver å få de til å holde kjeft. Kast de på huet og rævva ut da vel, viss de ikke greier å klemme ut noe vettugt. Å diskutere dette her nå, kommer dere antageligvis ingen vei med.

 

Til brukere og meg selv: La oss heller bli flinkere til å følge reglene, og spamme kan vi gjøre til hverandre på MSN elns...

Lenke til kommentar
Ja men.. SO5 er en spamming tråd, men det finnes grense. Men nå har det blitt forbudt å spamme, hva er poenget å henge i SO5 da?

 

Hvor er grense? Det er det jeg lurer på.

6556968[/snapback]

Og alt dette kan du lese i stickyen som står øverst i både Annet og OT-baren.

Er ikke vanskelig å se at det er få som har lest den stickyen egentlig. Skammelig få som leser den.

Enig i mye av det dere sier, men jeg er like seriøs. Dere sa dere får mye arbeid av all spammingen. Ansett flere moderatorer.

6556985[/snapback]

Unødvendig imo, det er plenty av moderatorer her på forumet, og det har akkurat blitt lagt til en moderator og de legges til trutt og stadig.

Lenke til kommentar

Det kan bli mye spam andre steder i forumet da.

 

Uansett, til dere som sier jeg sa ORLY 10 ganger, jeg kom inn om morgenen for å fortelle at jeg hadde sett en tagger som hadde tagget "BITHC" på veggen.

 

Jeg skrev ORLY EN gang på grunn av at det sto på avataren til Knut Erik. Oysfaerg måtte til oeg med fortelle meg hva det betydde.

Lenke til kommentar
Og alt dette kan du lese i stickyen som står øverst i både Annet og OT-baren.

Er ikke vanskelig å se at det er få som har lest den stickyen egentlig. Skammelig få som leser den.

 

 

 

Så nå :p Er aldri i OT-baren, kun "vis nye poster" og "mine innlegg". Der finner jeg vei hit.. Leser nå stickyen :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kan bli mye spam andre steder i forumet da.

 

Uansett, til dere som sier jeg sa ORLY 10 ganger, jeg kom inn om morgenen for å fortelle at jeg hadde sett en tagger som hadde tagget "BITHC" på veggen.

 

Jeg skrev ORLY EN gang på grunn av at det sto på avataren til Knut Erik. Oysfaerg måtte til oeg med fortelle meg hva det betydde.

6557047[/snapback]

 

Du har hørt ordtaket "Mange bekker små gjør en stor å"?

Det var ikke første gang du ikke klarte å dy deg.

 

Enkelttilfeller skal diskuteres pr PM og ikke her.

Lenke til kommentar
Få inn en gjeng med nye brukermoderatorer. Gi dem kun tilgang til skjuling av innleg. Lag en funksjon som sender en melding til en moderator når et innlegg blir skjult. Viser det seg at personene holder seg til emnet og klarer å hviske bort ugress så ha dere jo et godt stykke på vei. Så kan dere jo øke gradvis på rettigheter osv.

:shrug: Jeje. Legger meg. natta.

6557010[/snapback]

Dette skaper ikke noe annet en mere jobb for moderatorer, og det er i praksis akkurat det rapporteringsknappen gjør. Man sender en liten notis til en moderator og første moderator som har anledning ser på denne saken. Dere kan alle i dette øyeblikket være "brukermoderator". Men det er alt og alt for få personer som ikke orker fordi de mener at det ikke nytter. Kan bare si siden jarmo ble moderator så har denne lista krympet utrolig i lengde og ting blir unnagjort rett og slett. At dere ikke har noen tro på rapporteringsknappen er en annen sak. Skjer det intet med rapporteringen som du har gjort, send en PM til en moderator, du får svar og får du ikke svar av vedkommende du sendte den til, så er det andre moderatorere på forumet her.

Det å gi gravis rettigheter har formstyret sluttet med. Det er inneffektivt når du har moderatorer som f.eks ikke kunne dele ut advarsler til personer, det må gå igjennom for mange ledd og dette er noe som har vært utprøvd i mange år faktisk så det fungere ikke. Sorry.

 

Bruk p_report.gif-knappen og gjør noe for forumet selv rett og slett :)

Lenke til kommentar
Og Jarmo, du som sier at vanlig prat ikke er spam? Hva vil du kalle het e-sex mellom Hylo og Demonfudge i SO5, da? :)

6557028[/snapback]

 

Har mindre problemer med det enn huset full av ugler :)

Det er den typen av "spam" som vi er ute etter og vil slå kraftigere ned på.

Lenke til kommentar
Og Jarmo, du som sier at vanlig prat ikke er spam? Hva vil du kalle het e-sex mellom Hylo og Demonfudge i SO5, da? :)

6557028[/snapback]

 

Har mindre problemer med det enn huset full av ugler :)

Det er den typen av "spam" som vi er ute etter og vil slå kraftigere ned på.

6557086[/snapback]

Ok. Flott.

 

Ha en fin kveld uten så utrolig mange rapporteringer.

Lenke til kommentar
At dere ikke har noen tro på rapporteringsknappen er en annen sak. Skjer det intet med rapporteringen som du har gjort, send en PM til en moderator, du får svar og får du ikke svar av vedkommende du sendte den til, så er det andre moderatorere på forumet her.

6557081[/snapback]

Jeg mener at hvis en rapportering blir avvist skal den aktuelle moderatoren sende en PM tilbake til brukeren som rapporterte innlegget. Noen er flinke på dette, andre ikke. Du, b-real, er en av de mer flinke. :)

Lenke til kommentar
Hvem av dere vil se flere sider oppå og ned med kaklende ugler ?

Svar meg ærlig da...

6556996[/snapback]

 

Nei, maks 5 guttunger som vil(le) det. Men det tok TID før det ble gjort noe med uglene, selv om det underveis var 2 mods innom. (men skal ikke klage, det ble gjort noe med.)

 

 

Selv har jeg blitt flinkere (siste halvåret) til å rapportere poster.

Har sendt 2 PM'er da jeg ble skikkelig ARG, og det var mange som brøt reglene :blush:

Lenke til kommentar
Få inn en gjeng med nye brukermoderatorer. Gi dem kun tilgang til skjuling av innleg. Lag en funksjon som sender en melding til en moderator når et innlegg blir skjult. Viser det seg at personene holder seg til emnet og klarer å hviske bort ugress så ha dere jo et godt stykke på vei. Så kan dere jo øke gradvis på rettigheter osv.

:shrug: Jeje. Legger meg. natta.

6557010[/snapback]

 

Veldig enig med deg. (Og du sa det litt bedre enn det jeg klarte.) :wee:

6557034[/snapback]

 

Flere moderatorer er ingen løsning her, vi ønsker å løse dette problemet på en annen måte denne gangen, mer helt høl i hodet dritt skal vekk.

 

For si det på en annen måte, tenk først før du poster, ikke som nå, post først og tenk etterpå.... ;)

 

Bare vent, dette vil gå bra og vil vil få et bedre forum, alle sammen, du også, Hylo...

 

Edit: edit..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...