Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har jeg koblet ned og opp hele datan , kunn for og kunne koble til en ny printer , måtte flytte hele datan for at printerkabelen ikke var langt nokk !!

 

jaja fikk stuvsuget og vasket her for første gang over et år da , er ikke lett og komme til her mellom alle kablene :p

Lenke til kommentar
Hihi, elsker å få dere misunnelige ;)

brb - Kjøre bort til en jævla fastfoodsjappe og kjefte "Med eller uten dressing?" "UTEN!" "Ok, da skriver jeg det opp." Kommer hjem *mmmmm maaat* Men hva skuer mitt øye? DRESSING

 

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

6533341[/snapback]

You go girl!

Lenke til kommentar

Sånn da har jeg laga en avatarguide :)

 

Advarsel: Mange store bilder.

 

(Photoshop CS2 English)

 

1. Åpne bilde du vil ha som avatar i Photoshop :)

 

2. Dobbelklikk på det lille laget nede i høyre hjørne, som lager det til et nytt layer, trykk ok:

1yq0.jpg

 

 

3. Image -> Canvas Size:

2rm7.jpg

 

 

4. Velg Pixels i dropdown menyen:

3av9.jpg

 

 

5. Skriv 80 i den øverste og 80 i den nederste. Trykk Ok, og Proceed.

4sw8.jpg

 

 

6. Da skal bilde ditt som kanskje så slik ut:

5cc4.jpg

 

Se noe som dette ut:

6xl8.jpg

 

 

7. Edit -> Free Transform

7ne9.jpg

 

 

8. Free transform bruker du til å tilpasse bildet ditt som du vil ha det. Når du skal forandre størrelsen anbefales det at du holder inne SHIFT mens du bruker musen til å drege bilde:

8xw8.jpg

 

 

9. Når du er ferdig med å tilpasse bildet trykker du Layer -> Flatten Image:

9bv8.jpg

 

10. Gjenta steg 2.

 

11. Dette er hvis du vil ha en liten ramme rundt avataren din. Da kan du først trykke på en knapp som ser ut som en liten f, nede i høyre hjørne med layers, og velge Stroke:

10yo5.jpg

 

 

12. Size: 1 - Position: Inside - Color: Valgfritt men de fleste bruker svart. Trykk Ok når du er ferdig.

102eb4.jpg

 

 

13. Da gjenstår det bare å lagre bildet i lovlig størrelse (i antall KB). Så File -> Save for web:

11ip0.jpg

 

 

14. Da vil du få opp et ganske stort vindu med bildet ditt i midten. Nå er det viktig å holde øye med tallene nede i venstre hjørne:

12hq6.jpg

 

 

15. I dette tilfelle var bildet for stort, så da må man gjøre det mindre. En god måte er å bruke Quality pila til å få det i størrelse. Et tips er å få det rundt 5.500 kB:

13kr8.jpg

 

16. Trykk Save når du har fått den i lovlig størrelse, skriv hva du vil kalle avataren, og vips, så har du en avatar du kan bruke på forumet her :)

 

Bilde brukt i guiden:

screamdb8.jpg

 

Ferdig avatar:

scream2bj8.jpg

 

 

Skal poste den i Avatar tråden og sende PM til TSP ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...