Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare litt irritert, for å si det sånn. Jeg har fått meg en ny leilighet for skoleåret som begynner nå til høsten, og ettersom jeg er en student med ingen/lav inntekt har jeg altså rett til bostøtte. Før jeg og madammen la ut på tur til Norge i juni sendte vi en søknad om bostøtte til denne institusjonen som da bestemmer alt dette. Greit, tenkte jeg. Alt er i orden. Så feil kunne jeg ta.

 

Da vi kom tilbake venta et nytt brev på oss, der sto det at de vil ha enda mer papirer på ditt og datt, bevis på at jeg går på skole og sånne greier. Enda det ble skrevet i det første brevet. Da tok vi like så godt å kopierte karakterboka mi som et bevis på at jeg går på skole (da det er vanskelig å oppdrive andre bevis ettersom skolen er stengt om sommeren). Vi printa ut mange sider og sendte et nytt brev med all den informasjonen vi trodde var nødvendig. Ikke nok med det; vi ba de også om å sende svar på søknaden hit (bor på landet nå i sommerferien).

 

Nå har jeg venta på svar i mange uker, og i dag kom faktisk brevet fra de. Og hvorfor hadde det tatt så lang tid? Jo, de idiotene hadde jo sendt svaret til Helsinki først (enda jeg uttrykkelig ba de sende svar hit). Gud vet hvor lenge brevet har ligget i Helsinki.

 

Ikke nok med det, nå vil de ha mere papirer på at jeg faktisk flytter dit. Jaja, så vi fylte ut flyttemelding og greier. Jeg håper det holder denne gangen. Og at de klarer å sende svaret hit, istedet for å la det kretse rundt hele landet først.

 

Det er bare så ergelig når ting tar så lang tid, og når alt skal være så forbanna vanskelig. Jeg regna jo med at avgjørelsen skulle ligge klar i juli, men det gjorde den ikke, så jeg måtte ut med full husleie (selv om de skal betale halvparten). Det var ikke så koselig. Det positive er vel at hvis de svarer positivt på søknaden om bostøtte, ja, da får jeg iallfall tilbakebetalt det de allerede skulle ha betalt meg.

 

Nå får jeg bare håpe at de har nok med papirer til å lage et helvetes stort bål på kontoret deres. Og de våger å slutte brevet med et "vennlig hilsen". Pfft.

 

Jeg er bare litt oppgitt for å si det sånn. Det hadde nemlig vært kjedelig å måtte ut med full leie for august også. :realmad:

 

PS! Om dere lurer, så bor jeg faktisk i Finland.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...