medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin; Kristiansunds-dialekten kan faktisk være ganske sjarmerende på jenter. Du får være glad du ikke bor noen mil lenger sør og dermed hadde snakket sunnmøring. Ewwww. 6443210[/snapback] Tro meg, jeg er glad! Sunmøringer er ett eget folkeslag :!: Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Husker vi ringte ei fra Kristiansund fra hotellrommet på lørdag. Et par minutter var vi bombesikre på at det var Idol-Tone vi snakket med. Kristiansund-dialekt er underlagt i bryggesjauer-gruppen, vil nå jeg si. 6443226[/snapback] Idol Tone? Du mener kanskje Jorun.. bryggesjaueren som synger som en engel.... Men asså mann.... du kan da ikke sammenligne... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Wh1te: ? Sognemål og Kristiansundsmål er nesten som natt og dag i min bok. 6443246[/snapback] Ikke hos meg. Spesielt ikke under the influence. Før så trodde jeg alle som bodde fra Tronheim og opp til Nordkapp snakket likt. Det sykeste er at det er folk som tror jeg er fra Kristiansand. Edit: Nei, jeg mener Tone. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Tone har så utvatna dialekt at ho skulle hatt juling. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Wh1te: ? Sognemål og Kristiansundsmål er nesten som natt og dag i min bok. 6443246[/snapback] Ikke hos meg. Spesielt ikke under the influence. Før så trodde jeg alle som bodde fra Tronheim og opp til Nordkapp snakket likt. Det sykeste er at det er folk som tror jeg er fra Kristiansand. Edit: Nei, jeg mener Tone. 6443260[/snapback] Jeg er fremdeles fornærmet over at du ikke liker dialekten min Men folk her nede snakker jo ganske likt, det er bare 2 år siden jeg ikke hørte forskjell på en fra Hordaland og en fra Rogaland. Den dag i dag er det for meg umulig å høre forskjell på de forskjellige dialektene rundt omkring i Rogaland. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin: Har jeg sagt at jeg ikke liker dialekten din? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin: Har jeg sagt at jeg ikke liker dialekten din? 6443278[/snapback] I min ordbok står ikke bryggesjauer som ett positivt ord akkurat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin: Har jeg sagt at jeg ikke liker dialekten din? 6443278[/snapback] I min ordbok står ikke bryggesjauer som ett positivt ord akkurat 6443282[/snapback] Det var ikke negativt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Rart at så mange sørlendinger har problemer med å oppfatte andres dialekter. Den eneste dialekten jeg sliter litt med en den breieste Setesdalsdialekten som f.eks Åsmund Åmli-band snakker. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har ikke problem med noen dialekter jeg. (i edru tilstand) Skjønner meg ikke på folk som har vanskelig å forstå andre dialekter. Om det ikke var for så mange rare r'er og slik skulle jeg klart å snakket de fleste dialektene uten problem. Jeg snakker jo svensk så godt at svenskene tror jeg er en av dem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Nå skal jeg på saniteten. Så skal jeg daffe i solen. Så skal jeg trene. Så skal jeg ikle meg Sjøforsvarets T1, paradeuniform for Befal, så skal jeg på vakt and do ... nothing. Jeg liker dialekten fra Brønnøysund. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 stringtruse på stranden (stringbikini) er det harry? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 stringtruse på stranden (stringbikini) er det harry? 6443303[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hehehehe Jeg vet ikke helt.... Jeg er dødslei av den ekle trusa jeg bruker å bade i (slik med knyting i sidene) Det er hele tiden fare for at den skal falle av osv, og det er utrolig irriterende! String ser jo bra ut Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har ikke problem med noen dialekter jeg. (i edru tilstand) Skjønner meg ikke på folk som har vanskelig å forstå andre dialekter. Om det ikke var for så mange rare r'er og slik skulle jeg klart å snakket de fleste dialektene uten problem. 6443300[/snapback] Åsmund Åmli band - Stomp og Vatn: Både mamme og papa, meinte eg var galen eg sille vise dei at eg var kar. At inkje eg var bonde, og inkje lika kretur. Eg sille nok komme i hamn. Stomp og Vann (Lydklipp) stringtruse på stranden (stringbikini) er det harry? 6443303[/snapback] Ufattelig sexy om man har kroppen til det. Selvsagt er det Harry, men hvem bryr seg? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Du skal ha en god porsjon sjølvtillit for å gå i string i full offentlighet.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Både mamme og papa, meinte eg var galeneg sille vise dei at eg var kar. At inkje eg var bonde, og inkje lika kretur. Eg sille nok komme i hamn. Både mamma og pappa mente jeg var gal Jeg skulle vise de at jeg var kar At jeg ikke var bonde og ikke "kretur" (jeg kan selvsagt ikke forstå slike rare påfunn...) Jeg skulle nok komme i havn... I stavanger sier de jo "løye" til alt, det betyr vist mye rart og man kan tolke det som man vil om noen sier at du er løye på håret i dag.... EDIT: Demille: Jeg har netopp vendt meg til å bruke bikini, men tror kroppen min ville kledd string bedre enn vanlig truse. Er jo string jeg bruker til vanlig Endret 6. juli 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 En ting er å lese det, man må høre han synge det. Du kan evt prøve deg på et par lokale trønderdialekter, Skaun og Selbu (jeg har ikke mulighet til å gjengi de her på forumet). Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin; Jeg har jo sagt at du vil se bra ut med den på *Edit* Skulle jeg få bli med å handle idag, var det ikke det vi ble enige om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg