medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) wh1te: SKal du låne bransjekortet mitt? Da slipper du inn Linn Christin; Sant nok... Men jeg likte det jeg så iallefall ^^ Skal du noe neste uke? (Altså da etter helga) 6443125[/snapback] Jeg skal bade hver dag så lenge temperaturen tillater det, og når det er tid og energi til overs skal jeg trene. Om ikke skal jeg shoppe så lenge pengene tillater det, og på torsdag ettermiddag om en uke reiser jeg nordover til foreldrene mine for en 2 ukers ferie EDIT: WH1TE , Jeg er 20 ja:) Endret 6. juli 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin; ok Høres ut som en plan. Hvor trener du? SATS på Lura? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Sørvestlendinger er gangstere uansett hvordan man vrir og vender på det. 6443126[/snapback] Stemmer. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Glad jeg bor i Oslo. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin; ok Høres ut som en plan. Hvor trener du? SATS på Lura? 6443139[/snapback] Trener på ett av bedriftens treningssenter/rom Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Og trøndere er noen ondartede svulster! (Mamma, ikke les dette!) 6443136[/snapback] Nei, vi er virile sexmaskiner. I tillegg elsker damene sørpå dialekten vår (evt ikke). Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Og trøndere er noen ondartede svulster! (Mamma, ikke les dette!) 6443136[/snapback] Nei, vi er virile sexmaskiner. I tillegg elsker damene sørpå dialekten vår (evt ikke). 6443154[/snapback] Jeg skjemmes som en hund hver gang noen spør meg hvilken dialekt jeg snakker..... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Linn Christin; Åja, riktig, de har jo flotte treningsfasiliteter. Hehe, dialekt ja, det er jo litt sjarmerende og da LarsP: Du er nå ett unikum og du da Og - Det er ikke noe rart at damene sørpå elsker deres dialekt, de forstår jo ikke ett kvekk av hva dere sier. Når du har sagt en setning i ditt normale TMB-tempo har jo de falt av lasset forlengst og sier bare "ja ok", uvitende om at du nettopp bad de om å bli med deg hjem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Og trøndere er noen ondartede svulster! (Mamma, ikke les dette!) 6443136[/snapback] Nei, vi er virile sexmaskiner. I tillegg elsker damene sørpå dialekten vår (evt ikke). 6443154[/snapback] Haha. Det er ingen her som liker dialekten. Trøndere sliter med å gjøre seg forstått i basen. Jeg synes faktisk noen varianter er fint, de som snakker bredt snakker bra, mens forstads-trøndersk eller hva jeg skal kalle det, høres ut som en ødelagt dynamo. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg skjemmes som en hund hver gang noen spør meg hvilken dialekt jeg snakker..... 6443158[/snapback] Har du funky Kristiansunds-tonefall? LarsP: Du er nå ett unikum og du da Og - Det er ikke noe rart at damene sørpå elsker deres dialekt, de forstår jo ikke ett kvekk av hva dere sier. Når du har sagt en setning i ditt normale TMB-tempo har jo de falt av lasset forlengst og sier bare "ja ok", uvitende om at du nettopp bad de om å bli med deg hjem. 6443163[/snapback] Hehe, jeg snakker ca like kjedelig som JoachimR, dessverre. Men, når jeg drikker kan det bli litt Nils Arne Eggen på meg og. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Hahaha wh1te, jeg ler så jeg detter om! Det der må jeg fortelle min kjære moder, en ødelagt dynamo! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Har du funky Kristiansunds-tonefall? Ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg kjenner en fyr fra Trondheim. Du vet når videospilleren spiser VHS-kassetten din i stedet for å spille den av? Skikkelig sånn filmsalat. Sånn snakker han. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Nå har sikkert LarsP fått blod på tann Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Haha, sitter på jobben og har nettopp brukt fem minutter på å finne ut hvordan man tegner en rett strek i Gimp.. Måtte spørre om hjelp. >_> Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Hahaha, bra beskrivelse. Trondheimsdialekten kan deles opp i mange underdialekter: - Singsakerdialekten (dannet bymål): Tilnærmet bokmål overført til muntlig språk. Den eldre garde med penger på bok snakker ofte denne dialekten. - Trondheim Sør: Overdreven trykklegging og utdraging av ord. Dæææææven kiiiiiis. - Bygdemål: Ord og utrykk som ikke ligner grisen, ofte med et noe spesielt tonefall. - Generell Trondhjemsk: Den dialekten som blant annet Steffen Iversen snakker, et slags kompromiss mellom alle de andre dialektene. Jeg tilhører den sistnevnte kategorien med visse modifikasjoner. Jeg snakker pent når jeg kommuniserer med "utlendinger" (les: dere), normalt med andre Trondhjemmere og bredt med bygdetullinger. Linn Christin; Kristiansunds-dialekten kan faktisk være ganske sjarmerende på jenter. Du får være glad du ikke bor noen mil lenger sør og dermed hadde snakket sunnmøring. Ewwww. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Takk for en ypperlig klassifisering LarsP, kjenner igjen alle fra min slekt i midt-Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Husker vi ringte ei fra Kristiansund fra hotellrommet på lørdag. Et par minutter var vi bombesikre på at det var Idol-Tone vi snakket med. Kristiansund-dialekt er underlagt i bryggesjauer-gruppen, vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Vil bare hilse fra Mallorca, tror dere har det like varmt hjemme, men det er ganske flott her! Have a nice day. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Wh1te: ? Sognemål og Kristiansundsmål er nesten som natt og dag i min bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg