Mato Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Sitter hos en venn av meg, i "leiligheten" hans, skal prøve å få tak i Is Tid 2, men ingen som har den! 6415199[/snapback] hehe bare sjekk min hd btw etter og ha vært bruker på avforum i lange stunder fant jeg først nå ut at det var en mine inlegg funksjon der , på tide skulle til og lage en post for og requeste en sånn funksjon var lei og måtte lete etter postene mine Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) det virker som varmen har smeltet bort evnen til å spamme for SO folket. hva skjer? Endret 30. juni 2006 av Spazz Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Smart tenkt. 6415226[/snapback] Nettopp. Det er grusomt at reklame rettet mot barn er forbudt, men å regelrett påvirke dem via et spill, nei, det er fint. Foreldrene burde ihvertfall advares kraftig mot dette spillet, slik at de vet hva de gir sine barn. En ting er at vold og banning i spill ikke er så flott, men hallo, kommunisme? Vi snakker ting som ikke er helt heldige. Reklame rettet mot barn på TV er jo i utgangspunktet forbudt. Hvorfor reklame skal reguleres på denne måten er jo egentlig et slags statelig overgrep. Og kanskje det ville være det å forby SimCity også. Jeg innser det. Men poenget er at SimCity ikke er det det utgir seg for å være, et uskyldig spill for aldersgruppen 3+. Det er virkelig ille, og noe som irriterer meg grenseløst. Alkoholreklame er heller ikke lov i Norge. Eller tobakk. Hvorfor? Trenger vi virkelig statelig beskyttelse av helsen vår? Mulig, og jeg ser jo at det er i statens ånd - ettersom eventuelle sykehusregninger vil bli betalt av Staten med stor S. At vi har offentlig sykehus er ille. Hvorfor er det Statens oppgave? Jeg tror Capiogruppen er langt mer effektive på sykehusdrift, så hvorfor ikke la dem ta litt? Det finens mange private konsern - og det erjo en grunn til at Volvat har såpass mange medlemmer som de har. Det er øket effektivitet og bedre service som lokker. Til en bruttopris som neppe er så mye høyere, i noen tilfeller helt sikkert lavere, enn på et byråkratisk offentlig sykehus. Fryktelig! Jeg kan til og med strekke meg til en offentlig helseforsirkring for de fattige, slik at de også får behandling på private sentra. De offentlige sykehusene er så langt fra kostnadseffektive som man kan komme. Og det er antagelig grunnen til at det "offentlige" sykehuset jeg hører til, drives av et privat AS med støtte fra Staten. Det vil si at det er et privat sykehus finansiert av det offentlige. Og da begynner vi å snakke. Helst synes jeg vi som må ligge der kunne betalt litt(via en forsikring vi hadde tenget i fritt valgt forsikrignsselskap, f.eks) per natt og operasjon vi befinner oss på sykehus. At vi kunne oppgradert oss til enerom dersom det ikke er standard - og det er det nå en gang ikke på offentlige sykehus i Norge. Jeg tviler forsåvidt ikke på at de offentlige legene kan være flinke nok, men kostnadseffektive er de helt tydelig ikke. Kostnadseffektivitet må komme først når vii snakker om "DINE penger", på samme måte som vi liker å tenke på Eli Hagens kjole som betalt av "VÅRE penger". At vi sløser bort forferdelig mye på lite kostnadseffektive sykehus derimot, det tar vi tydeligvis med stor ro. Horribelt. Noe er galt i det norske samfunn. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Smart tenkt. 6415226[/snapback] Nettopp. Det er grusomt at reklame rettet mot barn er forbudt, men å regelrett påvirke dem via et spill, nei, det er fint. Foreldrene burde ihvertfall advares kraftig mot dette spillet, slik at de vet hva de gir sine barn. En ting er at vold og banning i spill ikke er så flott, men hallo, kommunisme? Vi snakker ting som ikke er helt heldige. Reklame rettet mot barn på TV er jo i utgangspunktet forbudt. Hvorfor reklame skal reguleres på denne måten er jo egentlig et slags statelig overgrep. Og kanskje det ville være det å forby SimCity også. Jeg innser det. Men poenget er at SimCity ikke er det det utgir seg for å være, et uskyldig spill for aldersgruppen 3+. Det er virkelig ille, og noe som irriterer meg grenseløst. Alkoholreklame er heller ikke lov i Norge. Eller tobakk. Hvorfor? Trenger vi virkelig statelig beskyttelse av helsen vår? Mulig, og jeg ser jo at det er i statens ånd - ettersom eventuelle sykehusregninger vil bli betalt av Staten med stor S. At vi har offentlig sykehus er ille. Hvorfor er det Statens oppgave? Jeg tror Capiogruppen er langt mer effektive på sykehusdrift, så hvorfor ikke la dem ta litt? Det finens mange private konsern - og det erjo en grunn til at Volvat har såpass mange medlemmer som de har. Det er øket effektivitet og bedre service som lokker. Til en bruttopris som neppe er så mye høyere, i noen tilfeller helt sikkert lavere, enn på et byråkratisk offentlig sykehus. Fryktelig! Jeg kan til og med strekke meg til en offentlig helseforsirkring for de fattige, slik at de også får behandling på private sentra. De offentlige sykehusene er så langt fra kostnadseffektive som man kan komme. Og det er antagelig grunnen til at det "offentlige" sykehuset jeg hører til, drives av et privat AS med støtte fra Staten. Det vil si at det er et privat sykehus finansiert av det offentlige. Og da begynner vi å snakke. Helst synes jeg vi som må ligge der kunne betalt litt(via en forsikring vi hadde tenget i fritt valgt forsikrignsselskap, f.eks) per natt og operasjon vi befinner oss på sykehus. At vi kunne oppgradert oss til enerom dersom det ikke er standard - og det er det nå en gang ikke på offentlige sykehus i Norge. Jeg tviler forsåvidt ikke på at de offentlige legene kan være flinke nok, men kostnadseffektive er de helt tydelig ikke. Kostnadseffektivitet må komme først når vii snakker om "DINE penger", på samme måte som vi liker å tenke på Eli Hagens kjole som betalt av "VÅRE penger". At vi sløser bort forferdelig mye på lite kostnadseffektive sykehus derimot, det tar vi tydeligvis med stor ro. Horribelt. Noe er galt i det norske samfunn. 6415292[/snapback] nå var da ikke med lenger jaja stikke og legge med , natta folkens Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Trur jeg legger meg/ser på tv nå. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. BERSJ. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Smart tenkt. 6415226[/snapback] Nettopp. Det er grusomt at reklame rettet mot barn er forbudt, men å regelrett påvirke dem via et spill, nei, det er fint. Foreldrene burde ihvertfall advares kraftig mot dette spillet, slik at de vet hva de gir sine barn. En ting er at vold og banning i spill ikke er så flott, men hallo, kommunisme? Vi snakker ting som ikke er helt heldige. Reklame rettet mot barn på TV er jo i utgangspunktet forbudt. Hvorfor reklame skal reguleres på denne måten er jo egentlig et slags statelig overgrep. Og kanskje det ville være det å forby SimCity også. Jeg innser det. Men poenget er at SimCity ikke er det det utgir seg for å være, et uskyldig spill for aldersgruppen 3+. Det er virkelig ille, og noe som irriterer meg grenseløst. Alkoholreklame er heller ikke lov i Norge. Eller tobakk. Hvorfor? Trenger vi virkelig statelig beskyttelse av helsen vår? Mulig, og jeg ser jo at det er i statens ånd - ettersom eventuelle sykehusregninger vil bli betalt av Staten med stor S. At vi har offentlig sykehus er ille. Hvorfor er det Statens oppgave? Jeg tror Capiogruppen er langt mer effektive på sykehusdrift, så hvorfor ikke la dem ta litt? Det finens mange private konsern - og det erjo en grunn til at Volvat har såpass mange medlemmer som de har. Det er øket effektivitet og bedre service som lokker. Til en bruttopris som neppe er så mye høyere, i noen tilfeller helt sikkert lavere, enn på et byråkratisk offentlig sykehus. Fryktelig! Jeg kan til og med strekke meg til en offentlig helseforsirkring for de fattige, slik at de også får behandling på private sentra. De offentlige sykehusene er så langt fra kostnadseffektive som man kan komme. Og det er antagelig grunnen til at det "offentlige" sykehuset jeg hører til, drives av et privat AS med støtte fra Staten. Det vil si at det er et privat sykehus finansiert av det offentlige. Og da begynner vi å snakke. Helst synes jeg vi som må ligge der kunne betalt litt(via en forsikring vi hadde tenget i fritt valgt forsikrignsselskap, f.eks) per natt og operasjon vi befinner oss på sykehus. At vi kunne oppgradert oss til enerom dersom det ikke er standard - og det er det nå en gang ikke på offentlige sykehus i Norge. Jeg tviler forsåvidt ikke på at de offentlige legene kan være flinke nok, men kostnadseffektive er de helt tydelig ikke. Kostnadseffektivitet må komme først når vii snakker om "DINE penger", på samme måte som vi liker å tenke på Eli Hagens kjole som betalt av "VÅRE penger". At vi sløser bort forferdelig mye på lite kostnadseffektive sykehus derimot, det tar vi tydeligvis med stor ro. Horribelt. Noe er galt i det norske samfunn. 6415292[/snapback] Ta det med ro mann. Det ordner seg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 BERSJ * 9 6415324[/snapback] skrives ikke sånn! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 BERSJ * 9 6415324[/snapback] skrives ikke sånn! 6415343[/snapback] Hvordan skrives det da? Bers? *Kverulere* Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 BERSJ * 9 6415324[/snapback] skrives ikke sånn! 6415343[/snapback] Degft er besh!! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Å herregud. Bæsj. 6415405[/snapback] endelig en som kan det Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Å herregud. Bæsj. 6415405[/snapback] For en diskusjon... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...e.x=0&begge.y=0 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Bæsj er så normalt. Goo bers! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 idioter.. Det er bæshr! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg skriver "URINAL" 6415463[/snapback] hahahhaa, det er feil da! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg skriver "URINAL" 6415463[/snapback] hahahhaa, det er feil da! 6415469[/snapback] Urinal og bærs er jo to forskjellige ting, Knut Erik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg