Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kjære Kai. Jeg er egoistisk. Kanskje til og med egoistisk nok til å putte på en stor forbokstav? Jeg vet ikke jeg, for jeg har jo et hjerte av gull innerst inne.

 

Jeg har bare problemer med å engasjere meg for de fattige. De har valgt det selv. Alle kan klare å nå oppover. Noe annet er latskap. Jeg tror faktisk den sosialdemokratiske staten bidrar til å holde disse arbeiderfolkene nede. Det er jo flere ganger påvist at mobiliteten mellom klassene er høyere i land som f.eks. USA, som vi ikke må glemme at også har et relativt regulert næringsliv, om enn en del friere enn det norske. Fem ukers ferie er ikke realiteten for en amerikansk arbeidstager. To uker etter å ha jobbet i en bedrift noen år er mer realistisk. Vi er blitt en nasjon av late slabbedasker. Folk tror Staten kan fikse opp, ordne opp i alle problemer. Krangler vi med noen, og tjener litt lite på papiret, så kan vi fikse fri rettshjelp. Vil vi være hjemme med barna våre, ja da kan vi få litt kontantstøtte, et par tusenlapper, mens de er små. Skolen er gratis og vi kan til og med ta en abort uten å betale! HVOR ER RETTFERDIGHETEN I AT _JEG_ MÅ BETALE _DIN_ ABORT?

 

I en del tifeller kan vi heldigvis velge oss bort fra dette grusomme systemet der vi skyver våre utgifter over på andre. Men aborter - det er det ikke engang lov å betale for. Volvat Medisinske Center - der jeg får min legebehandling - har flere ganger søkt om å få utføre aborter. Men neida, det har de ikke fått lov til. Hvilket betyr at om man ønsker abort - da har man intet annet valg enn å snylte på resten av borgerne i dette landet. Fryktelig. Et alternativ er naturligvis å dra utenlands, men så prinsippfaste er det få som er.

 

Vi kan slå opp i våre tabloide medier at DINE penger går til å betale Eli Hagens kjole i bryllupet til kronprinsen, som giftet seg med arbeiderklasse-Mette-Marit, som enda ikke har lært ettikette nok. Jeg lurer nok en gang på hva slags "prinsesseskole" hun ble sendt på - den må ha vært offentlig, så lite læringsutbytte hun ser ut til å ha hatt. Hva med å gå litt rettere og penere?

 

Ihvertfall, en ting er Eli Hagens kjole, og Siv Jensens personlige trener. Jeg har forøvrig også personlig trener, og ser ikke akkurat på det som noe fryktelig magisk noe. Jeg tror jeg har betalt rundt 300 kroner per time med ham, ettersom jeg betalte en haug med timer på en gang. Eller noe i den duren. Ihvertfall lot jeg ikke DEG betale treneren min, slik som Siv gjorde. Ikke at jeg ser noe prinsippelt galt i hva Siv gjorde, jeg hadde antagelig gjort akkurat det samme selv. Mitt velbefinennde står tross alt litt høyere enn ditt på stigen over viktighet, satt opp av meg.

 

Det tar visst en del avsporinger å komme frem til et poeng her. Men det får vi ta med på kjøpet. Hvorfor er det greit å slå opp at "DU" betaler Sivs trener? Hvis jeg er redaktør å slår opp "DU BETALER KENT-RONNY og RENATES ABORT" - hva hadde vært bedre med det? Ingenting, og i motsetning til Siv, så betyr Kent-Ronny og Renate nothing to me. Siv Jensen kan jo være nyttig å være på godfot med, den eneste nytten jeg kan ha av Kent-Ronny er hvis jeg trenger en håndtverker til å fikse sluket på badet mitt uten å betale moms en søndag i oktober.

Lenke til kommentar
Btw, jeg er ny her. :)

6391012[/snapback]

 

Jeg hater nicket ditt noe sinnsykt... du er klar over hvor provoserende det kan være på pårørende av kreftpasienter?

6391144[/snapback]

Christin er en avart av Kristen som kommer av Kristus. Kristus ble som vi alle vet hengt opp på korset. Nicket ditt provoserer meg som personlig kristen.

Lenke til kommentar
Christin er en avart av Kristen som kommer av Kristus. Kristus ble som vi alle vet hengt opp på korset. Nicket ditt provoserer meg som personlig kristen.

6391317[/snapback]

 

Det er navnet mitt.......

 

Du må jo forstå at blant andre meg som har opplevd at folk nær meg har hatt kreft, og dødd av kreft, ikke synes det er så veldig kult med ett nick med kreft i.... kreftlunge.. lungekreft...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...