Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se på din boks med proteiner, anntar at du har proteiner fra Proteinfabrikken eller TN, for hvor mye kcal det er.

6337310[/snapback]

Nope, jeg går for kvalitetsprodukter fra ej-shop. 90+ for å være eksakt.

Næringsinnhold pr. 100gr.:

Energi: 376 kcal.

Protein: 85,0gr.

Karbohydrater: 2,8gr.

Fett: 2,8gr.

Fiber: 1,9gr.

Laktose: 2,3gr.

Lenke til kommentar
Jeg også spiser tunfisk med pepper og sitron. Stort mere kan det ikke være (kalorier). Se på din boks med proteiner, anntar at du har proteiner fra Proteinfabrikken eller TN, for hvor mye kcal det er.

6337310[/snapback]

Med de kjeksene blir det fort vekk 300 kcal,

6337329[/snapback]

og det er verdens undergang?

6337341[/snapback]

Ikke langt fra.

Lenke til kommentar
Jeg også spiser tunfisk med pepper og sitron. Stort mere kan det ikke være (kalorier). Se på din boks med proteiner, anntar at du har proteiner fra Proteinfabrikken eller TN, for hvor mye kcal det er.

6337310[/snapback]

Med de kjeksene blir det fort vekk 300 kcal,

6337329[/snapback]

og det er verdens undergang?

6337341[/snapback]

Ikke langt fra.

6337369[/snapback]

Sorry for dette men;

hahahahahaha!

Lenke til kommentar
Jeg spiser utrolig lite brødmat. Frokosten min dag bestod av 2 grove rundstykker med tunfisk + 70g's proteinshake.

6337291[/snapback]

Trene du styrke eller driver med en form for idrett på høyt nivå?

6337364[/snapback]

Trener styrke 4-5 ganger i uken. Jeg var toppidrettsutøver en gang i tiden, men har lagt golfkøllene litt til side de siste årene.

Lenke til kommentar
Et vanlig måltid inneholder 200-350 kcal. Du sier du holder deg vekk fra kalorier, hva spiser du da? Sulter du i hjel?

6337173[/snapback]

Det var et veldig lite måltid, spør du meg. :p

6337196[/snapback]

Du har veldig rett! Det er ett svært lite måltid!

80% av mine måltider inneholder under 250 kalorier, og det er derfor jeg holder meg unna Smothies og slik. Om jeg kan velge mellom å drikke en smothies som er veldig god men ikke metter veldig i lengden, eller ett måltid som metter, så velger jeg det.

Man kan godt spise seg feit på bare frukt, ikke noe problem det. Som nevnt tidligere, en kalori er en kalori uansett.

Og for å sammenligne... det er 250 kalorier i ett hamburgerbrød. 250 i ett pitabrød, og ikke mye mindre i ett rundstykke heller. Så vis meg det normale måltid som har 2-300 kalorier i seg og du er min gud ;)

Lenke til kommentar
Og for å sammenligne... det er 250 kalorier i ett hamburgerbrød. 250 i ett pitabrød, og ikke mye mindre i ett rundstykke heller. Så vis meg det normale måltid som har 2-300 kalorier i seg og du er min gud ;)

6337382[/snapback]

Godmorgen-yoghurt + en boks tunfisk. :p

Lenke til kommentar
Det er bedre å spise et par skikkelige måltider enn å leve i konstant faste og telle kalorier ... :)

6337355[/snapback]

Man skal spise 4 måltider om dagen

Det er bedre å sulte og se bra ut, enn å "kose" seg med mye mat og godt , med det resultat at man er slapp og lubben/feit.

Mange her inne antar jeg lepjer i seg cola og spiser potetgull og snop uten å legge på seg ett gram. Da er det lett å tenke hva i alle dager alt styret handler om... men vent til dere blir litt eldre ;) Da forbrenner ikke kroppen alt like lett lengre og man blir sakte men sikkert rundere

Lenke til kommentar

6337382[/snapback]

Godmorgen-yoghurt + en boks tunfisk. :p

6337395[/snapback]

Bare i godmorgen yoghurten er det 250 kalorier. Tunfisken vet jeg ikke helt, men 70 minst.

Lenke til kommentar
Trener styrke 4-5 ganger i uken. Jeg var toppidrettsutøver en gang i tiden, men har lagt golfkøllene litt til side de siste årene.

6337381[/snapback]

Greit ;)

Tenkte bare på din proteinshake, skjønner du. For en vanlig mosjonist trenger ikke mer enn ca. 1 g protein pr. kg kroppsvekt og det klarer man å dekke ganske lett ved å spise vanlig norsk mat.

Hvis man derimot trener styrke eller bygger muskler har man bruk for langt mer. Mange kroppsbyggere mener at man kan ta til seg opptil 4 g pr. kg kroppsvekt, men nye studier viser at inntak av mer enn 2g ikke har noen positiv effekt.

Utholdenhets idretter trenger kanskje ikke så mye som 2 g heller, kanskje 1,6g.

Lenke til kommentar
Mange her inne antar jeg lepjer i seg cola og spiser potetgull og snop uten å legge på seg ett gram. Da er det lett å tenke hva i alle dager alt styret handler om... men vent til dere blir litt eldre  ;)  Da forbrenner ikke kroppen alt like lett lengre og man blir sakte men sikkert rundere

6337407[/snapback]

Det er vel best at vi utnytter den tiden nå? Hvis kroppen min kommer til å forandre seg og ikke tåle så mye dritt senere, så bør jeg nok øke inntaket nå, og utnytte den tiden jeg har.

Lenke til kommentar
TIHI.

6337401[/snapback]

Ey, fuck off. :p

Linn Christin, jeg mener at alle produkter som inneholder mindre enn 250-300kcal/100g er såkalte "lette" produkter (en sannhet med modifikasjoner, næringsinnholdet er vel så viktig som kaloriene). Mener man det motsatte så trener man for lite.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Det er bedre å spise et par skikkelige måltider enn å leve i konstant faste og telle kalorier ... :)

6337355[/snapback]

Det er bedre å sulte og se bra ut, enn å "kose" seg med mye mat og godt , med det resultat at man er slapp og lubben/feit.

Dette er ikke en bra ting å gjøre. Er man en som trener styrke og tenker på muskelmasse så vil kroppen forbrenne proteiner etter mangel på karbohydrater. Dette vil også føre til at kroppen tærer på muskelmassen din. Kroppen bruker ikke så mye fett med mindre du gjør noe med det.

Linn Christin, trener du?

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Mange her inne antar jeg lepjer i seg cola og spiser potetgull og snop uten å legge på seg ett gram. Da er det lett å tenke hva i alle dager alt styret handler om... men vent til dere blir litt eldre  ;)  Da forbrenner ikke kroppen alt like lett lengre og man blir sakte men sikkert rundere

6337407[/snapback]

Det er vel best at vi utnytter den tiden nå? Hvis kroppen min kommer til å forandre seg og ikke tåle så mye dritt senere, så bør jeg nok øke inntaket nå, og utnytte den tiden jeg har.

6337435[/snapback]

hahaha!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...