PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du kan ikke komme opp i norsk skriftlig eksamen på GK. Ikke offentlig eksamen ihvertfall. Du tar nok feil, eller forveksler det med skolens egne tentamener. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du kan ikke komme opp i norsk skriftlig eksamen på GK. Ikke offentlig eksamen ihvertfall. Du tar nok feil, eller forveksler det med skolens egne tentamener. Jaja, det kan vel godt tenkes at jeg tar litt feil når det gjelder det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Skjønte du ikke at han mente at "historien ble laget i all hast"? Minner deg på at du nå er over på å kommentere skrivefeil i SO Kommentere skrivefeil? Jeg ber om at B|Real forklarer hva han forsøkte å si. Rask og hast har bare to bokstaver til felles, og jeg er i tvil om hva han forsøker å få frem. Jeg ber ham derfor pent om å gjøre rede for hva han mente. Nei, selvsagt ikke, som jeg sa i avsnittet før så fins det andre ting å uttrykke med tegnsettingen, for eksempel en intensitet eller sinnstilstand... 6299859[/snapback] Mannen hadde kanskje "gått i barndommen" da? Endret 13. juni 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) plx ingen liker deg. edit: komma. Endret 13. juni 2006 av kfz Lenke til kommentar
Solid Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er skolelei deluxe. Gjør nesten ikke no innsats, men er fortsatt ikke fornøyd med det jeg får. Det er jo bare idiotisk. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Når går Brasil kampen idag? Hvilken kanal, og hvem spiller de mot? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 1. Du skrivet på et forum der det i retningslinjer og nettikette oppfordrer til at brukere med skrive- og leseproblemer benytter hjelpemidler, slik som stavekontroll. Din rolle som brukermoderator gjør jo faktisk at du representerer forumet. Retningslinjene oppfordrer til, om de ikke til og med slår fast, at dialekt og lignende bør unngås. 2. Vi må få påpeke grove tilfeller av skrive- og grammatikk-feil, når du tydelig poster teksten din på måten du gjør - som innbyr til kritikk. 1. Og siden når gjaldt dette blogger og useriøse tråder som SO? 2. På hvilken måte har B|Real annonsert sin tekst på en slik måte at han innbyr til at folk skal påpeke grove skrivefeil? Hvis B|Real hadde innbydd til påpekning til grove skrivefeil, ville det heller ikke vært noen der, fordi han selv ville vært i stand til å rette opp de groveste han hadde med litt ekstra jobb. Dette er også en føelsesmessig tekst hvor han skildrer. Få av de som skriver føelsesmessige tekster sånn helt uten videre bryr seg ikke så veldig mye om skrivefeil. Og når han i tillegg påpeker flere ganger at han ikke ønsker den type kritikk, så la det være! EDIT: Og nå kommer du til å fortelle meg at kritikk av skrivefeil ikke er lov. Men måten teksten ble postet på, innbyr til kritikk. Det hadde vært noe annet om det var dine enkelte innlegg jeg kommenterte. (Når sant skal sies er det feil i i hvert fall dine tre siste innlegg). 6299299[/snapback] Greit, ved å søke på nettet kan jeg finne tusenvis av tekster som ikke innbyr direkte til kritikk og spesielt ikke skrivefeil, de vil bare uttrykke sine føelser og tanker. Hvis ikke folk skal få lov til det, kan vi jo legge ned alle typer bloggtjenester med det samme! Dree frsåtor jo unettsat hva som såtr hva som såtr her tligoemd, dere legegr knajkse ikke mreke til at dtete er stkoekt om på en gnag? 6299339[/snapback] Det var rimelig fælt å lese. Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke skal forbedre teksten hvis det er mulig, spesielt når det tar så kort tid å lese gjennom teksten én gang etter man har skrevet den. B|Real kunne sikkert forbedret teksten sin, men hvorfor? Folk forstår da like mye hva som står der? At du syntes det var ekkelt å lese det jeg hadde skrevet kan jeg ikke forstå, da jeg selv ikke har noen problemer med å lese tekster hvor bokstavene i ordene er stokket om på. Du kaller det kunstnerisk frihet, men jeg tror ikke du vet hva det betyr. En ting er sikkert, og det er at å ikke gidde å rette skrivefeilene sine absolutt ikke kan kalles kunstnerisk frihet. Det må ha et poeng, ellers er det bare latskap. 6299380[/snapback] Er for så vidt enig med deg der. Men å kalle det latskap vil være å gå for langt. B|Real vil bare uttrykke tanker og føelser, og hvorfor skal han da ta seg tid med å rette skrivefeil. Det er et dikt/roman/korthistorie!Ja? Man pleier å skrive så riktig som mulig i slike historier også, det er faktisk noe som heter korrektur. Har du HØRT om et ord som heter kunstnerisk frihet?Det har jeg, men det er ikke begrenset til å være språklig... De fleste tenker nok på kunstnerisk frihet i helt andre sammenhenger. Christ, jeg har fattet poenget at dere vil at jeg skal skrive 100% korrekt norsk, og jeg skjønner godt hvorfor dere mener det også, men...MEN...Ta en titt på ordet kunstnerisk frihet...Så målet ditt er å skrive 90 % norsk? La oss si det slik, at om det er mange som gjør som deg, så kommer norsk som skriftspråk til å forsvinne ganske fort. Slike holdninger virker totalt ødeleggende, og har ingenting med kunstnerisk frihet å gjøre. 6299391[/snapback] 1. Det er noe som heter korrektur ja, men trenger man bruke det hele tiden? 3. Norsk skriftspråk til å forsvinne ganske fort? Narr meg til å le. Det er urealistisk at alle kommer til å skrive som B|Real, det er såpass mange språkfantaster i dette landet, at norsk skriftspråk ikke kommer til å fosvinne på lenge. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 plx ingen liker deg. edit: komma. Bra du rettet den pinlige feilen din. Hvem er det du ikke liker? Hvis det er JoachimR er jeg uenig. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 The Strategy-player: NEI NEI NEI. Det er game- over på det der nå.. please ikke fyr opp mere nå. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 The Strategy-player: NEI NEI NEI. Det er game- over på det der nå.. please ikke fyr opp mere nå. 6299938[/snapback] Sorry, innlegget kom noe sent på grunn av middag Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Vurderer å lage en egen blogg nå.. Men aner ikke hva jeg skal skrive om da! NP: Method man feat. Redman - Da rockwilder Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Historien ble laget i all rask... 6299646[/snapback] Rask= søppel, skitt? Eller er dette noe dialekt jeg ikke kjenner til? Fint om du forklarer for oss som ikke er så godt inne i ditt språkbildet. 6299817[/snapback] Hast var ordet jeg mente å bruke. De fleste som kan bruke en ordbok, vet også hva en klammeform er. Dette er former DU kan bruke som privatperson i private ting, mens normalformen skal benyttes f.eks. i skolebøker.6299817[/snapback] Mao, du mener ( bla bla ) ? Jeg tviler på at grammatiske regler har forsvunnet.6299817[/snapback] Mulig, meget mulig Her er jeg igjen usikker på hva du forsøker å få frem. Mener du at kirken har mer makt i dagens Norge enn statsadministrasjonen? I såfall er jeg sterkt uenig, jeg vil til og med si at du tar feil.6299817[/snapback] Det jeg mente var det at...se på kirkens historie. De har jo et lite imperium osv..men utviklingen har gått fra å gjøre ting mere tilpasset tiden og da må kirken forrandre seg. Det var det jeg mente. At en stor org. (eller hva man skal kalle det..) som kirken så skjer forrandringer. Og på samme måte vil det norske språk forsette og utvikle seg Gutten min, du skrev nettopp at du var i mot de som skrev "100 % grammatisk korrekt norsk". Det gjør at du støtter opp om språkets forfall. Et forfallende språk vil ikke bli brukt. Så enkelt, gutten min, så enkelt. Vil du beholde norsk som skriftspråk, må du også opprettholde de grammatiske reglene, slik at det ikke flyter ut. 6299817[/snapback] Unnskyld meg, men kan du gi meg en direkte link, et direkte sitat av der jeg sier det ordrett? For jeg finner det ikke skrevent et eneste sted eller tenkt av meg som person i det hele tatt! Vil ikke høre? Jeg ba om å få vite mer om sykdommen som gjør at man bruker alt for mange punktum. Kanskje jeg til og med får lyst til å gjøre et lite forsøksprosjekt i forhold til behandlingsformer? Jeg er nemlig veldig spent på hvordan et ukeskurs i grammatikk ville påvirket sykdommens fremtreden.6299817[/snapback] Jeg har ALDRI sagt at grunnen til jeg brukte så mye punktum var en direkte årsak av at jeg har lese og skrivevansker. Du vrir på det jeg skriver, noe du er ganske god til faktisk Det jeg sier, er at....Jeg har vanskelighet for å skrive. Det tar meg lang tid å skrive noe og jeg må være dypt konsentrert. Hele greia ble skrevet på kort tid, mao, korrekturen vil være så som så, og logikken i det hele har en tendens til å dette ut hvis jeg ikke passer på det jeg skriver, for tro meg, ting kan bli veldig rart hvis jeg ikke passer på! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 *bla bla bla* 6299929[/snapback] Du ytrer hva jeg ikke kan få ned på "papiret" Vurderer å lage en egen blogg nå.. Men aner ikke hva jeg skal skrive om da! NP: Method man feat. Redman - Da rockwilder 6299968[/snapback] Ps, lag en stor banner med "ikke bry dere om skrivefeil" Edit: Og FAN jeg trenger litt mat i kroppen snart Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 jeg burde spise litt jeg også. *leite i frysern* Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hmm.. Kanskje man skal det. Mat sier du? Jeg har ikke spist i hele dag, og er tom for mat Dessuten har jeg ikke rene klær. (Klærne er i vaskemaskinen). Føler meg som en skikkelig tafatt kar haha NP: Animals - House of the rising sun Lenke til kommentar
D4NY Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 yay, då hadde eg 100 innleg har forsatt 0 i warn Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 *bla bla bla* 6299929[/snapback] Du ytrer hva jeg ikke kan få ned på "papiret" 6299995[/snapback] Takk. Men det var kanskje litt slemt å forkorte det med *bla bla bla*? Kunne tenke meg noe mer ala *kloke ord fra en enda klokere mann* eller noe slikt... Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Man skal jo ha warn! Være litt rebelsk! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Takk. Men det var kanskje litt slemt å forkorte det med *bla bla bla*? Kunne tenke meg noe mer ala *kloke ord fra en enda klokere mann* eller noe slikt... 6300029[/snapback] Hehe, jeg tenkte på det, men jeg er lat av natur så det ble desverre slik Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 yay, då hadde eg 100 innleg har forsatt 0 i warn Du har faktisk 238 innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg