Zappza Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 ... 6299756[/snapback] Hva? Skjønner jo at det gikk dårlig Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Pokkers fittesensor. 3 6299714[/snapback] Gikk det dårlig? Hva fikk du? Jeg tror ikke han vil at du skal vite det ... Var du fornøyd med innsatsen din? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Er det virkelig folk som merker teksten sin med det? at de ikke har lest korrektur that is...6299778[/snapback] Jeg må vist tydeligvis det Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Heter det f.eks. eller feks. ? 6299701[/snapback] Forslag til bokmerke i nettleseren din: UiOs ordbok. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Skole er ekkelt... Får jo bare 4're...Faen ta, ligger på strek 4'r i nesten alle fag...ARGHH! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Var du fornøyd med innsatsen din? 6299787[/snapback] Tja. Syns det i hvertfall burde falle under en firer. Sensoren delte kun ut treere, femmere og en toer. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Pokkers fittesensor. 3 6299714[/snapback] Gikk det dårlig? Hva fikk du? Jeg tror ikke han vil at du skal vite det ... 6299787[/snapback] Djeez, han skrev det jo; tre. Learn2read. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 det er henne ja ..skulle fått jogga naken i skogen min hun ass 6299765[/snapback] Ahh, hun er jo bare en engel! Hvis det var greit med flerkoneri i den vestlige verden, skulle Jeg hatt følgende damer til kone: Tash (home And away) Mandy Moore Scarlett Johansson. Det er de tre damene jeg virkelig er betatt av! 6299777[/snapback] Hadde vært fornøyd med tash jeg ass Hayley (spellcheck) er ikke så værst hu heller da Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Skole er ekkelt... Får jo bare 4're...Faen ta, ligger på strek 4'r i nesten alle fag...ARGHH! 6299800[/snapback] 4 er ikke ille da. Ligger akkurat litt over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det virkelig folk som merker teksten sin med det? at de ikke har lest korrektur that is... 6299778[/snapback] Selvsagt er det det, i alle fall hvis de regner med kommentarer på den. Vil ikke tro at det er uvanlig å skrive for eksempel "Hei, jeg har skrevet en tekst om sommerferien min, har ikke lagt vekt på rettskrivingen så jeg vil helst ikke ha kommentarer på akkurat det " Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Historien ble laget i all rask... 6299646[/snapback] Rask= søppel, skitt? Eller er dette noe dialekt jeg ikke kjenner til? Fint om du forklarer for oss som ikke er så godt inne i ditt språkbildet. Men å si hva du selv mente med det kunne du ikke gjøre..rolleyes.gif De fleste som kan bruke en ordbok, vet også hva en klammeform er. Dette er former DU kan bruke som privatperson i private ting, mens normalformen skal benyttes f.eks. i skolebøker. dog, jeg tviler på at vi kommer til å prate det samme språket om bare 50 år.Jeg tviler på at grammatiske regler har forsvunnet. Kirken som vi i dag kjenner den forrandret seg så mye? De har jo vanvittig mye mere makt en den norske staten harHer er jeg igjen usikker på hva du forsøker å få frem. Mener du at kirken har mer makt i dagens Norge enn statsadministrasjonen? I såfall er jeg sterkt uenig, jeg vil til og med si at du tar feil. Det har jeg aldri sagt eller ment eller ønsket Gutten min, du skrev nettopp at du var i mot de som skrev "100 % grammatisk korrekt norsk". Det gjør at du støtter opp om språkets forfall. Et forfallende språk vil ikke bli brukt. Så enkelt, gutten min, så enkelt. Vil du beholde norsk som skriftspråk, må du også opprettholde de grammatiske reglene, slik at det ikke flyter ut. *sukk*Det nytter ikke å forklare når du ikke vil høre. Vil ikke høre? Jeg ba om å få vite mer om sykdommen som gjør at man bruker alt for mange punktum. Kanskje jeg til og med får lyst til å gjøre et lite forsøksprosjekt i forhold til behandlingsformer? Jeg er nemlig veldig spent på hvordan et ukeskurs i grammatikk ville påvirket sykdommens fremtreden. For eksempel var det en kjent forfatter, husker ikke hvem, som skrev en tekst der et barn var en av hovedpersonene, og dette barnet tenkte/snakket "uten punktum og komma", omtrent slik, for å illustrere: "Jeg gjorde det og det og det og det og så gikk vi dit og det var gøy og så det og det og så sa hun det og og og...".Kanskje det var det B|Real forsøkte seg på? Å la den gamle mannen i historien snakke som et barn? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Var du fornøyd med innsatsen din? 6299787[/snapback] Tja. Syns det i hvertfall burde falle under en firer. Sensoren delte kun ut treere, femmere og en toer. Heldigvis har eksamen på GK absolutt ingenting å si for vitnemålet ditt (med mindre det var i et avsluttende fag?). Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hayley (spellcheck) er ikke så værst hu heller da 6299810[/snapback] Nei hun er slett ikke verst! Hva sier du, skal vi dra til Australia og gifte oss med dem? Stein saks papir om hvem som får velge først! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Var du fornøyd med innsatsen din? 6299787[/snapback] Tja. Syns det i hvertfall burde falle under en firer. Sensoren delte kun ut treere, femmere og en toer. Heldigvis har eksamen på GK absolutt ingenting å si for vitnemålet ditt (med mindre det var i et avsluttende fag?). 6299818[/snapback] Du har jo bare eksamener i avsluttende fag. Endret 13. juni 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du har jo bare eksamener i avsluttende fag. 6299829[/snapback] Sikker? Jeg var oppe i 1MX på skriftlig eksamen, men jeg skal da vitterlig fortsette med både 2MX og 3MX. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Er det virkelig folk som merker teksten sin med det? at de ikke har lest korrektur that is... 6299778[/snapback] Selvsagt er det det, i alle fall hvis de regner med kommentarer på den. Vil ikke tro at det er uvanlig å skrive for eksempel "Hei, jeg har skrevet en tekst om sommerferien min, har ikke lagt vekt på rettskrivingen så jeg vil helst ikke ha kommentarer på akkurat det " 6299815[/snapback] Blir vel litt som å merke med en gif animasjon at "denne siden er under bygging" Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ting VIL forsvinne! Og ditt ønske er at det norske språket forsvinner? måtte le litt av dette :!: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du har jo bare eksamener i avsluttende fag. 6299829[/snapback] Sikker? Jeg var oppe i 1MX på skriftlig eksamen, men jeg skal da vitterlig fortsette med både 2MX og 3MX. 6299845[/snapback] 1MX regnes som avsluttende. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Djeez, han skrev det jo; tre. Learn2read. 6299809[/snapback] No shit, Sherlock? Du har jo bare eksamener i avsluttende fag. Jeg tenkte mer på fag som man kan ha i bare et år hvis man vil det (matematikk, fysikk, kjemi m.m). Jeg skal ha norsk i tre år, men jeg kan likevel komme opp i det på GK, i hvert fall skriftlig. Endret 13. juni 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
svamp Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Djeez, han skrev det jo; tre. Learn2read. 6299809[/snapback] Tror du ikke det Skarstad sa var ironi? Historien ble laget i all rask... 6299646[/snapback] Rask= søppel, skitt? Eller er dette noe dialekt jeg ikke kjenner til? Fint om du forklarer for oss som ikke er så godt inne i ditt språkbildet. Skjønte du ikke at han mente at "historien ble laget i all hast"? Minner deg på at du nå er over på å kommentere skrivefeil i SO For eksempel var det en kjent forfatter, husker ikke hvem, som skrev en tekst der et barn var en av hovedpersonene, og dette barnet tenkte/snakket "uten punktum og komma", omtrent slik, for å illustrere: "Jeg gjorde det og det og det og det og så gikk vi dit og det var gøy og så det og det og så sa hun det og og og...".Kanskje det var det B|Real forsøkte seg på? Å la den gamle mannen i historien snakke som et barn? 6299817[/snapback] Nei, selvsagt ikke, som jeg sa i avsnittet før så fins det andre ting å uttrykke med tegnsettingen, for eksempel en intensitet eller sinnstilstand... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg