Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja,...det...var...en...fin...tekst..., men...den...hadde...litt...for...mange...punktum.

6298776[/snapback]

Ikke alle har som mål og sette seg ned å skrive 100% bokmål når de skriver...thought of that?

6298891[/snapback]

Alle som setter seg ned for å skrive bokmål bør ha i bakhodet at det skal være så korrekt som mulig, slik at budskapet og historien blir formidlet og fortalt på best mulig måte. Unntaket er hvis teksten tjener på "feilene", men ellers bør regelen være at man forsøker å skrive 100% korrekt bokmål.

Lenke til kommentar
Ja,...det...var...en...fin...tekst..., men...den...hadde...litt...for...mange...punktum.

6298776[/snapback]

Ikke alle har som mål og sette seg ned å skrive 100% bokmål når de skriver...thought of that?

6298891[/snapback]

Men å skrive en tekst som får alle og enhver til å svi i øynene er kanskje ikke så optimalt, iallefall ikke hvis man forventer at folk skal lese den? Du har tydeligvis prøvd å bruke det som et virkemiddel, akkurat som flere forfattere bruker mye komma eller lite komma. Men beklager, det fungerer ikke.

Lenke til kommentar

6298776[/snapback]

6298891[/snapback]

Nå er det sett på som lite dannet og unødig å skrive dialekt eller "galt med vilje"...

EDIT: Liten feil... :blush:

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

6298776[/snapback]

6298891[/snapback]

Nå er det sett på som lite dannet og unødig og skrive dialekt eller "galt med vilje"...

6298968[/snapback]

For de av oss som bryr seg om å virke dannet, så er det sånn. Men åkken for en er'e som egentlig bryr sej om slikt?

Lenke til kommentar
Alle som setter seg ned for å skrive bokmål bør ha i bakhodet at det skal være så korrekt som mulig, slik at budskapet og historien blir formidlet og fortalt på best mulig måte. Unntaket er hvis teksten tjener på "feilene", men ellers bør regelen være at man forsøker å skrive 100% korrekt bokmål.

6298920[/snapback]

Å hvorfor det? Fordi "sammfunnet" sier at jeg må skrive på en bestemt måte? Kunne ha skrevet dialekt, men den skrivemåten er den skrivemåten jeg skriver på..takler du det ikke så ikke les. Værre er det ikke.

Men å skrive en tekst som får alle og enhver til å svi i øynene er kanskje ikke så optimalt, iallefall ikke hvis man forventer at folk skal lese den? Du har tydeligvis prøvd å bruke det som et virkemiddel, akkurat som flere forfattere bruker mye komma eller lite komma. Men beklager, det fungerer ikke.

6298929[/snapback]

Forventer at folk skal lese den? Hm...EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE wrong.

Jeg forventer ikke at noen skal lese det tullet jeg skriver ned. Jeg ser at noen har en interesse av det og vel, hvorfor ikke poste i SO der flesteparten av de som har funnet en liten "ikke så ille" i det jeg skriver? Og en virkemiddel? Christ, dere folk ser på mye på lost...og andre "skjulte" agendaer :p

Det er slik jeg skriver, simple as that...

Lenke til kommentar
Nå er det sett på som lite dannet og unødig å skrive dialekt eller "galt med vilje"...

EDIT: Liten feil... :blush:

6298968[/snapback]

Jesus christ! Hvor mange ganger skal jeg skrive det til dere her i Off-Topic? JEG HAR EN FORM FOR DYSLEKSI!! CHRIST!

Det er ikke gjort på noen som helst måte på vilje i det hele tatt!

Edit: Eller, slik dere skal skjønne det: Lese og skrive-vansker...

Lenke til kommentar

Jaja, jeg likte no historien, og sist jeg sjekket var det noe vi kalte kunstnerisk frihet.

Edit: Regner ikke med at punktumene er grunnet dysleksi og det var dette jeg siktet til her oppe, jeg så faktisk ikke en eneste skrivefeil, sier sikkert mye om meg.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...