Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som ikke er fint er at staten gjør det så vanskelig de kan for en under atten å opprette noe. Man må ha en far eller mor i ryggen, selvom det kun er egen kapital man skyter inn. Jeg mener myndighetsalderen i økonomiske saker burde gå ved seksten år(når man er ferdig med obligatorisk grunnskole).

6012092[/snapback]

 

Der er jeg faktisk enig med deg.

Jeg og min forlovede har nettopp kjøpt ny leilighet, men siden jeg er under 18 så ble det vanskelig for oss å kjøpe denne leiligheten, selv om vi har en del penger i egenkapital. Da måtte pappa inn og kjøpe leiligheten for oss. Får se om vi får gjort om på papirene når vi er ferdige med VGS.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Tror JoachimR's pengeforbruk/inntekt er det temaet som er mest diskutert i Siste Ordet noensinne, vi gaar aldri lei av det jo!

6012082[/snapback]

 

Såklart ikke :wee:

 

 

I dag har jeg bært en del murstein.

I morgen må jeg vel skifte dekk på bilen til fattern, og hjelpe til med et eller annet i båten.

 

 

JoachimR: Du har hytte® ikkesant?

 

På mandag skal vi se på hytte uttafor Fredrikstad en plass.

Har du noe å si på det?

Hva syns du om stedet? det er uttafor ( husker ikke hvor egentlig ) og ikke så veldig langt ifra strømstad ellerno :p

 

Innlagt strøm, men ikke vann eller kloaksystem ennå.

Det holder de på med nå trur jeg.

 

Blir første gang jeg drar for å se på hytte :w00t:

Lenke til kommentar
Man kan vel starte enkeltmannsforetak når man er under atten? Mener ikke elevbedrift og slikt altså  :)

6012112[/snapback]

Nei, man kan nok ikke det.

 

Så lenge du er under atten, kan du ikke skrive under på en kontrakt alene. Du er ikke myndig. Og i økonomiske forhold mener jeg dette gjør det hele håpløst. Jeg stemmer for at man regnes som myndig i økonomiske og arbeidsrettslige(særlig arbeidsmiljøloven er jo håpløs om man er mindreårig) etter fullført grunnskole.

Lenke til kommentar
Tror JoachimR's pengeforbruk/inntekt er det temaet som er mest diskutert i Siste Ordet noensinne, vi gaar aldri lei av det jo!

6012082[/snapback]

 

Såklart ikke :wee:

 

 

I dag har jeg bært en del murstein.

I morgen må jeg vel skifte dekk på bilen til fattern, og hjelpe til med et eller annet i båten.

 

 

JoachimR: Du har hytte® ikkesant?

 

På mandag skal vi se på hytte uttafor Fredrikstad en plass.

Har du noe å si på det?

Hva syns du om stedet? det er uttafor ( husker ikke hvor egentlig ) og ikke så veldig langt ifra strømstad ellerno :p

 

Innlagt strøm, men ikke vann eller kloaksystem ennå.

Det holder de på med nå trur jeg.

 

Blir første gang jeg drar for å se på hytte :w00t:

6012116[/snapback]

Jeg er ikke kjent der nede, hadde tidligere en sommerhytte på en ø nede på sørlandet, solgt i dag. Har kun et lite sommersted(golfsted) igjen her i Norge. Til og med det utenlandske sommerstedet blir overdratt August 1. Har bare to vinterhytter igjen.

 

Alt bunner ut i at min mor ikke liker hytter, og foretrekker hotell... Noe håpløs holdning, jeg er med på det. Nå har riktignok alle våre steder hatt innlagt vann, kloakk og strøm, men likevel. Man trenger da ikke pines for å dra på ferie?

Lenke til kommentar
I dag har jeg bært en del murstein.

I morgen må jeg vel skifte dekk på bilen til fattern, og hjelpe til med et eller annet i båten.

 

6012116[/snapback]

 

Det er noe JoachimR aldri kunne gjort, kan få skitt under neglene vet du :)

6012124[/snapback]

Vi skifter dekk på dekkmann, og bidrar til høyere BNP. :)

 

Jeg prøver å ta vare på neglene mine, og det har jeg tenkt å forsette med. I forhold til å bære mursten er jeg imidlertid mer redd for å få "arbeiderhender", dvs treller i hendene.

Lenke til kommentar

Ok, da ble jeg litt klokere idag også.

 

Skal man være skikkelig vrang kan man jo faktisk nekte en under atten å kjøpe en mp3-spiller, dvd-film eller en donald-pocket, da man faktisk inngår en kjøpsavtale. Sånn som jeg, som er under atten, kan faktisk gå tilbake til butikken og kreve å levere varen tilbake da kjøpsavtalen ikke er gyldig. Selvfølgelig er det veldig få/ingen som er så kjipe.

 

 

Befs: Du har komt langt i livet i forhold til meg (vi er like gamle tror jeg). Du har vel bil, datter, leilighet og hele pakken? :)

 

 

Impetus90: Ser ingen grunn til å komme med slike usakelige kommentarer...

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
I dag har jeg bært en del murstein.

I morgen må jeg vel skifte dekk på bilen til fattern, og hjelpe til med et eller annet i båten.

 

6012116[/snapback]

 

Det er noe JoachimR aldri kunne gjort, kan få skitt under neglene vet du :)

6012124[/snapback]

Vi skifter dekk på dekkmann, og bidrar til høyere BNP. :)

 

Jeg prøver å ta vare på neglene mine, og det har jeg tenkt å forsette med. I forhold til å bære mursten er jeg imidlertid mer redd for å få "arbeiderhender", dvs treller i hendene.

6012141[/snapback]

 

Seriøst?!!1one Pass deg mann! Det kan være skitt på muttrene og dekket :ohmy:

 

EvoZ: Må eie han litt :)

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar
Befs: Du har komt langt i livet i forhold til meg (vi er like gamle tror jeg). Du har vel bil, datter, leilighet og hele pakken?  :)

6012144[/snapback]

 

Har hele pakken ja :)

Jeg blir 18 i Oktober.

 

Det har sine fordeler, men også sine ulemper. Men fordelene er sterkere enn ulempene :)

Lenke til kommentar
Så du sier at man må lide fordi man må drite på en type utedass, og det ikke er innlagt vann JoachimR?

Det er ca 150 meter fra vannet, og 100 meter fra en badeplass.

6012177[/snapback]

Herregud... Ja, sånne hytter er det jeg ikke liker.

 

Forresten, hvordan kan badeplassen være nærmere enn vannet?

 

Vi hadde en gang en familiehytte fra 70-tallet, tegnet slik man ønsket den da, og den var nok til og med så smått lukseriøs til å være 70-talls. Imidlertid lå den hundre meter fra vannet, og man måtte helst kjøre litt båt for å komme til en strand med pen sand. Håpløs hytte. Riktignok hadde den vannklosset og så mye strøm vi bare orket, men der sluttet det også.

 

Kjenner få som ønsker å bruke slike hytter fast. En gang i blandt er greit, men det er mye vedlikeholdsstyr og kostnader med hytter også.

Lenke til kommentar
Tror JoachimR's pengeforbruk/inntekt er det temaet som er mest diskutert i Siste Ordet noensinne, vi gaar aldri lei av det jo!

6012082[/snapback]

Det her handler ikke om pengebruk, men å skape noe selv, noe mange her på forumet later til å tro jeg ikke er i stand til.

6012105[/snapback]

Det handler ikke om pengebruk, men inntekt :)

 

Jeg tror du er i stand til aa skape mer enn de aller fleste her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...