Dynejonas Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du blander med tequila. Lenke til kommentar
Snagga Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 kjøpte, en flaske absint på gran canaria, men denne var med 89,9% og smakte lakris Kan ikke skjønne at folk sier den smaker vondt, den er litt sterk men er forsåvidt veldig god. bare synd den nesten er tom har aldri hatt noen rare opplevelser med denne, kanskje dette går fra person til person? Mvh Snagga Lenke til kommentar
freke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Absinthen som selges her i landet inneholder malurt for smakens skyld, men virkestoffene er fjernet. Og det er vel kun i Tsjekkia man får absinth med skumle ting i enda tror jeg. Drakk et par flasker i Praha, og det var gøy det. Skulle ikke så mye til før det snurret godt. Jeg har ikke merket noen ubehageligheter i ettertid heller. Så for meg (og de jeg dro på ferie med) var det ikke farlig. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Skal dere ha go absinth ta å bland den ut med en god dæsj sukker og litt iskaldt vann. Gjorde dette med noe 85% i hellas og vi endte oppe med å drikke 50% av kaffekopper og det smakte søt lakris Selvfølgelig blir man rar av dette, men ikke noe mer rar en om man drikke annen sprit. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Ikke farlig, for det er vel ingen steder det lages absinth med den giftige wormwood-ingrediensen lengre. I gamledager drakk de det gjennom en sukkerbit fordi det smakte så bittert. Endret 4. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
netRud Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kom borti en absinth bar i Tsjekkia da jeg var der i sommer.. Havnet dagen etter i tsjekkisk arrest for å ha knulla en løshund offentlig! 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Alkohol er jo ikke så sunt uansett Overtro, for at du skal akseptere beskattningen på samme. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Absint er ikke, og har aldri vært, mer hallusinogent eller på andre måter mer psykoaktivt enn andre alkoholholdige drikker. End of story. Ordentlig absint er derimot sterkt nok i massevis til å kvalifisere som narkotika her til lands, og det smeller naturlig nok godt hvis man ikke blander det kraftig ut (og hvor er moroa i det?). The 5 Most Ridiculous Drinking Myths You Probably Believe - nummer 4. Endret 14. oktober 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Victey Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Kom borti en absinth bar i Tsjekkia da jeg var der i sommer.. Havnet dagen etter i tsjekkisk arrest for å ha knulla en løshund offentlig! en kompis av meg holdt på å dø for et par uker siden, en venn av meg som het georg måtte holde tissen hans, men så ble han tisset på over hele trynet. har ikke skjedd noe større siden broren til ask absoluton ble født. bad decisions makes good stories Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Ikke farlig, for det er vel ingen steder det lages absinth med den giftige wormwood-ingrediensen lengre. Joda, det lages fortsatt med wormwood, men langt under grenseverdiene for det som er giftig. Studier har derimot vist at verdiene som brukes i dag er ofte vel så høye som da de laget absinthe i gamledager. Grunnen til det dårlige ryktet var nok heller at folk likte det så godt at de ble fylliker. I tillegg hadde vinbøndene en agenda på tiden da det ble forbudt, folk drakk absinthe i stedet for vin, noe de selvfølgelig ikke likte. Visstnok drakk vanlige folk det til mat, dvs. blandet med sukker og isvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå