Rikkely Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei. Onkelen min har spurt om jeg kan hjelpe han med å kjøpe en bærbar pc til 5200. Jeg vet det er lite penger å legge i en pc, men han skal ikke ha en super pc heller. Behovene hans er: 1. Msn, icq osv... =) 2. surfe, lese mail... 3. Bruke som gps i båten sin. 4. Bilde og videovisning 5. Dvd leser, cd brenner. Harddisken bør ikke være så treg. Minst 512 MB minne. Jeg har ikke snøring på bærbar PC så jeg spør dere =) Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei. Onkelen min har spurt om jeg kan hjelpe han med å kjøpe en bærbar pc til 5200. Jeg vet det er lite penger å legge i en pc, men han skal ikke ha en super pc heller. Behovene hans er: 1. Msn, icq osv... =) 2. surfe, lese mail... 3. Bruke som gps i båten sin. 4. Bilde og videovisning 5. Dvd leser, cd brenner. Harddisken bør ikke være så treg. Minst 512 MB minne. Jeg har ikke snøring på bærbar PC så jeg spør dere =) 5991982[/snapback] Det er jo et svært stramt budsjett, og man får hva man betaler for... Men denne Dell-maskinen kommer på 5195,- (sett til 90 dagers service). Vet ikke hvordan det er å kjøre en maskin med bare 256 MB RAM, men ellers er den vel grei. Det er en minneslot ledig slik at han kan oppgradere til mer minne for noen hundrelapper senere dersom det skulle bli ulevelig. Ikke mange maskiner å velge mellom i denne prisklassen. Elkjøp bruker å ha noen, men det er vel stort sett mer ukurante merker enn. Er ikke glad i å handle brukt selv, men til den prisen ville jeg nok vurdert det. Olav Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Denne her holder i hvert fall prisen (nesten). http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63033# Den har 512mb ram, men vet ellers ikke om den er noe tess. Den burde imidlertid klare en del av behovet, men gps må uansett kjøpes i tillegg. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Tusen takk for forslagene! Jeg gikk for en dell inspirion 1300 til 6290,- Det virket som en bra pc (til hans bruk), og onkelen min var enig i den prisen Edit: Spelling Endret 26. april 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå