Gå til innhold

Problemer med Pinnacle Studio 9 Plus


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt over endel VHS-filmer (hjemmevideoer) til Mini-DV tape som jeg har lagt inn på PC'en. Jeg bruker Pinnacle Studio 9 Plus (har oppdatert til siste versjonen som ligger på web).

 

Når jeg har redigert ferdig og skal brenne til DVD tar det evigheter å klargjøre filmen (ca. 60 minutter). Det kommer aldri så langt at programmet begynner å brenne på DVD-platen for maskinen bare restarter. Første gang jeg prøvde gikk programmet gjennom klargjøringsprossessen om og om igjen en hel natt. Da jeg stod opp om morgenen holdt det fortsatt på så jeg avbrøt hele greia. Neste gang jeg prøvde (etter oppdaterting av programmet) hendte det jeg beskriver over (maskinen restartet midt i klargjøringen).

 

Noen idé?

 

Har brukt Studio 8 tidligere for å redigere og deretter brenne til VCD, men aldri DVD. Er så godt vant med grensesnittet så jeg hadde håpet at jeg ikke måtte finne et annet program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spilt over endel VHS-filmer (hjemmevideoer) til Mini-DV tape som jeg har lagt inn på PC'en. Jeg bruker Pinnacle Studio 9 Plus (har oppdatert til siste versjonen som ligger på web).

 

Når jeg har redigert ferdig og skal brenne til DVD tar det evigheter å klargjøre filmen (ca. 60 minutter). Det kommer aldri så langt at programmet begynner å brenne på DVD-platen for maskinen bare restarter. Første gang jeg prøvde gikk programmet gjennom klargjøringsprossessen om og om igjen en hel natt. Da jeg stod opp om morgenen holdt det fortsatt på så jeg avbrøt hele greia. Neste gang jeg prøvde (etter oppdaterting av programmet) hendte det jeg beskriver over (maskinen restartet midt i klargjøringen).

 

Noen idé?

 

Har brukt Studio 8 tidligere for å redigere og deretter brenne til VCD, men aldri DVD. Er så godt vant med grensesnittet så jeg hadde håpet at jeg ikke måtte finne et annet program.

5991866[/snapback]

 

Dette er jo et rent skudd i blinde, men har du forsøkt å "lage dvd", men uten å faktisk brenne den ut på en plate? Altså lagre den på harddisken? Trenger ikke å ha noe som helst å si, men det kan jo snevre inn problemet litt i det minste.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det så prøvde jeg først å lage dvd uten å velge og brenne. Det var da det bare gikk i loop hele natta og aldri så ut til å skulle bli ferdig. Ergo det har ikke hjulpet. Jeg må rette meg selv litt, for maskinen restarter ikke, den skrur seg bare av etter å ha "rendret" i ca. 1 time. Testet igjen nå i stad.

 

Selv om filmen skal konverteres skal det vel ikke ta 8 timer+++?

 

Maskinen min er en bærbar Pm (Centrino) på 2 GHz med 1 Gig minne og 100 Gig harddisk. Disken er bare på 4200 rpm, så den er jo litt træg. Uansett skal vel ikke maskinvaren være for dårlig? Har jo redigert med Studio 8 på P4 1,7 før.

 

Urk. Vurderer å teste ut et annet program.

 

Edit: skrivefeil :p

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Hmm... Bruker selv Pinnacle Studio 9, og har faktisk lagt merke til at det i enkelte tilfeller, der råmaterialet på en eller annen måte har fått en liten feil ved innspilling fra DV, så kan renderingen plutselig nærmest stoppe opp, og ta fryktelig lang tid (vi snakker fort en time eller to på en 5-minutters snutt!). Jeg har et tilfelle nå, med redigering av sommerferievideo, der det tydeligvis er noe tull (audio dropouts i ny og ne) mot slutten av et 60-minutters opptak, og det resulterer i at renderingen praktisk talt stopper opp når den kommer til de klippene som er hentet fra denne siste delen av opptaket. Tenkte jeg skulle prøve å bare spille over siste delen av tapen på nytt, og se om det ikke ble bedre da.

 

Dette forklarer imidlertid ikke at pc'en din regelrett skrur seg av midt i prosessen da... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...