InZane.OC Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Har en venn av meg som skal kjøpe ny spill pc snart, har sotte opp 2 oppsett for han: Allternativene Intel AMD Han har kabinett, psu og skjerm Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Bra oppsett det der. Skal han klokke litt? Kanskje satset på Opteron 165? Åsså kan du jo bytte ut Samsung diskene med Hitatchi.. Litt bedre Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Bra oppsett det der. Skal han klokke litt? Kanskje satset på Opteron 165? Åsså kan du jo bytte ut Samsung diskene med Hitatchi.. Litt bedre 5991845[/snapback] Det blir vell litt klokking etter hvert vist pcen begynner å lagge/hakke i noen spill, men forløbig tror jeg ikke han kommer til å gjøre det (vist det ikke er behov) Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ok. Da er cpuen du har valgt ett bra valg. Ville nok helst gått for AMD oppsett til gaming for å si det sånn Rammen er jo litt "overkill", men fint å ha om han blir å klokke. Ukens tilbud på komplett er også meget gode rambrikker. Har han god nok PSU i det kabinettet sitt da? Foressten: Du kan jo satse på Valueram. Så at Netshop har alle delene du skal kjøpe, så du bestiller vel derfra? Så da er jo ukens tilbud på rammen ett ok tilbud, men er jo fint med "Super-ram" også Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Han skulle kjøpe psu og kabinett fra microplex, så det skulle han velge selv Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei! Det meste er veldig bra her. Men jeg mener det er bortkastet å kjøpe Raptor-disk, siden ytelsesforskjellen ikke blir merkbar, den støyer og at den koster mye. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Men jeg mener det er bortkastet å kjøpe Raptor-disk støtter denne, er bare tull i mine øyne. dessuten får du vel mere ytesle av og kjøre de 250 gb diskene i raid...... eller er jeg på tryne nå? sparte raptor-penger legges inn på et skikkelig skjermkort 1900xt elller 7900 gtx Endret 26. april 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Men jeg mener det er bortkastet å kjøpe Raptor-disk støtter denne, er bare tull i mine øyne. dessuten får du vel mere ytesle av og kjøre de 250 gb diskene i raid...... eller er jeg på tryne nå? sparte raptor-penger legges inn på et skikkelig skjermkort 1900xt elller 7900 gtx 5993484[/snapback] Ser ikke helt vitsen i å kjøpe et 7900gtx, det har bare høyere klokk på core og minne. Raptor disker har eg ingen erfaring med, har hørt at det er bra. Er jo bra å ha en os disk. Når det gjelder raide blir vell det lite aktuel, personen vill nok heller ha plass en litt mer ytelser Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Ser ikke helt vitsen i å kjøpe et 7900gtx, det har bare høyere klokk på core og minne. Raptor disker har eg ingen erfaring med, har hørt at det er bra. Er jo bra å ha en os disk. Når det gjelder raide blir vell det lite aktuel, personen vill nok heller ha plass en litt mer ytelser 5993540[/snapback] Men mener du at det er verdt det når forskjellen ikke er merkbar ytelsemessig? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Men jeg mener det er bortkastet å kjøpe Raptor-disk støtter denne, er bare tull i mine øyne. dessuten får du vel mere ytesle av og kjøre de 250 gb diskene i raid...... eller er jeg på tryne nå? sparte raptor-penger legges inn på et skikkelig skjermkort 1900xt elller 7900 gtx 5993484[/snapback] Ser ikke helt vitsen i å kjøpe et 7900gtx, det har bare høyere klokk på core og minne. Raptor disker har eg ingen erfaring med, har hørt at det er bra. Er jo bra å ha en os disk. Når det gjelder raide blir vell det lite aktuel, personen vill nok heller ha plass en litt mer ytelser 5993540[/snapback] Litt plass enn mer ytelse? Raptor er bortkastet, og en mister ikke plass av å sette to 250GB disker i Raid, kun MER ytelse. Gå for 7900GTX fremfor Raptor. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Så Kingston HyperX er altså ikke overkill? Tror ikke han trenger noe bedre en valueram jeg.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Så Kingston HyperX er altså ikke overkill? Tror ikke han trenger noe bedre en valueram jeg.. 5993933[/snapback] tenkte du mente 2 gb klokking var jo nevnt litt over, så da er jo akkurat det en fin ram..... har den i 1 gb værsjon. og de er ganske villige Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 DAFFA: ramen er ikke overkill 2 gb er et must i dag føler jeg, oblivion liker ikke 1 gb, heller ikke bf2 Men jeg mener det er bortkastet å kjøpe Raptor-disk støtter denne, er bare tull i mine øyne. dessuten får du vel mere ytesle av og kjøre de 250 gb diskene i raid...... eller er jeg på tryne nå? sparte raptor-penger legges inn på et skikkelig skjermkort 1900xt elller 7900 gtx 5993484[/snapback] Ser ikke helt vitsen i å kjøpe et 7900gtx, det har bare høyere klokk på core og minne. Raptor disker har eg ingen erfaring med, har hørt at det er bra. Er jo bra å ha en os disk. Når det gjelder raide blir vell det lite aktuel, personen vill nok heller ha plass en litt mer ytelser 5993540[/snapback] Litt plass enn mer ytelse? Raptor er bortkastet, og en mister ikke plass av å sette to 250GB disker i Raid, kun MER ytelse. Gå for 7900GTX fremfor Raptor. 5993576[/snapback] Ja mer ytelse og mer plass. Det er lurt det. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Leifeinar: Jau, vet at de er bra. Men er jo fort 5-600Kr å spare på å kjøpe value Så om han trenger rammen(mht overklokking) så kjøper han jo den. Men om han ikke blir å klokke så mye så er jo rammen "overkill" Helt enig i at 2GB er ett must for "Gamer-Pcr" nå Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 vil si at intel oppsett er nok det sprektst men krever kanskje litt erfaring vite du ikke har hold på så mye før Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 vil si at intel oppsett er nok det sprektst men krever kanskje litt erfaring vite du ikke har hold på så mye før 5995480[/snapback] hva menner du med det`? Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Hviken vill yte best i spill som CS:S, BF2 og neste generasjons spill? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Amd er vel forstsatt best mtp spill. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Bare så det er sagt: HyperX er IKKE klokke brikker. Da er value brikker bedre. HyperX er oppskrytt! Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Bare så det er sagt: HyperX er IKKE klokke brikker.Da er value brikker bedre. HyperX er oppskrytt! 5997863[/snapback] hvilken vill du anbefale til intel og amd systeme da? Systeme skal ikke overklokkes i starten, det skal bare spilles på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå