Gå til innhold

Lime gummiføttene med superlim eller hva?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei! de fleste gummiføttene på min bærbare har falt av og jeg lurer på hva slags lim jeg skal bruke for å få festet de skikkelig igjen. Har prøvd en eller annen form for gummilim uten gode resultater. Tips mottas med takk :)

5991802[/snapback]

universalsilikon på tube er bra. som med allslags lim må flatene være renest mulig. en dash med samme silikon kan brukes også istedetfor gummiføtter, om man har mistet en fot eller to..

(har man det travelt er limpistol en mulighet. men for mye og for varm lim kan skade plasten på maskinen)

Endret av ols
Lenke til kommentar

Helt vanlig kontaktlim er tingen,det skal sitte!

Rens først,ha et tynt lag med kontaktlim på begge overflater som skal limes,vent et par minutter (ca.1-3min),press isammen delene og la delene tørke sammen under trykk,evt.klem hardt sammen og hold sammen en stund. :thumbup:

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Kontaktlim,artikkel nr.24-112,kjøp den og føttene vil sitte som ``støpt``. :)

Edit: Den er jo billig også,og den tuben er stor og vil vare lenge. :thumbup:

Sånn kontaklim er som et universallim å regne,man kan lime så og si alt.

Endret av naits81
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har føttene holdt seg på plass i noen dager. Kontaktlimet var ingen ubetinget suksess. 2 av føttene nektet å samarbeide, tross gjentatte forsøk. Jeg endte med å bruke en grov biltemateip som jeg snittet opp i hjørnene utenpå fødtene. Dette ser ut til å holde.

Lenke til kommentar

Har du fulgt bruksanvisningen på kontaktlimet? Min erfaring er at kontaktlim kan lime så godt som alle materialer om det blir gjort riktig...

Trikset er altså at limet skal påføres begge flater (rengjorte, selvfølgelig), deretter skal du vente til det er såpass tørt at det ikke klistrer (ca 5 minutter). Når dette er gått i orden, presser du de to flatene sammen med så mye kraft de tåler og holder i ett par sekunder, og så skal limet få tørke fullstendig før du utsetter limingen for stress.

Om kontaktlimet likevel ikke duger er Araldit (eller annet epoxy-lim) tingen.

Lenke til kommentar

Det er vel en reell fare for at plasttypen er for feit for vanlige limtyper. Jeg ville ha foreslått "Superfix" som du får kjøpt på de aller fleste jernia-butikker rundt om i dette langstrakte land.

Det er ett av de ytterst få som kan lime slike plasttyper.

Det finner du fort ut av om det slipper igjen. Da er superfix tingen. Og for guds skyld ikke superlim :p

Lenke til kommentar
universalsilikon på tube er bra. som med allslags lim må flatene være renest mulig. en dash med samme silikon kan brukes også istedetfor gummiføtter, om man har mistet en fot eller to..

5991864[/snapback]

Silikon (alle typer) tetter fuger/sprekker og er dårlig som lim. Jeg ville gått for dobbeltsidige tapebrikketter.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte kontaktlimbruksanvisningen, men 2 av føttene ville ikke sitte uansett. Nå skal det sies at de to hullene hvor føttene skulle inn i var annerledes enn de andre (hull i midten av hullet..).

Biltemateipen sitter forøvrig meget godt og har ingen problemer med varme. I tillegg slipper jeg å løfte laptopen når jeg skal flytte på den på skrivebordet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...